B2B’yi nasıl bir gelecek bekliyor?
B2B’nin en iyilerini beşinci kez bir araya getirecek olan B2B Marketing & Management Summit bu yıl “FUTURE OF B2B” ana temasıyla gerçekleştirilecek. Marketing Türkiye liderliğinde Deloitte Türkiye ve Kuantum Araştırma iş birliğiyle tasarlanan zirve B2B alanındaki en güncel konuları sahnesine taşırken, güçlü bir networking fırsatı da yaratacak. 14 Mayıs’ta Wyndham Grand Istanbul Levent’te gerçekleşecek etkinlikte Kuantum Araştırma tarafından zirveye özel olarak hazırlanan B2B Endeks raporu da açıklanacak. Rapor iş dünyasında yaşanan değişim, dönüşüm ve buna bağlı olarak yükselen trendlere ışık tutacak. Yılın En İtibarlı İş Ortakları ise etkinliğin ardından gerçekleşecek “B2B Excellence Awards” ile ödüllerine kavuşacak.
Geride bıraktığımız 5 yıl B2B’nin ne denli hayati bir konumda olduğunu da zihinlerimize kazıdı adeta. Özellikle tedarik konusunda yaşanan sıkıntılar bugün hala sancılarını çektiğimiz global enflasyonun da fitilini ateşledi. Hal böyle olunca tedarikinden üretimin odağına, üründen satışa kadar her aşaması kritik öneme sahip olan B2B sektörler ülke ekonomilerinin de değişmez gündemine dönüştü.
Her ne kadar B2B şirketler son aşamada “2C” de olsa B2B sektörler B2C’lerden farklı dinamiklere sahip. Bu farklılık sadece iletişim sürecinde değil, bugüne değin pek de dillendirilmeyen değer önerisinde de mevcut.
B2B yönetimleri üretimden satışa artan baskıyı artık daha çok hissediyor. Başta iletişim kaynakları ve argümanları olmak üzere bu alandaki kaynak kıtlığı bu durumun da en önemli sebebi konumunda.
Ancak her şeye karşın veriyle temellendirilen yaratıcılığı teknolojiyle buluşturan B2B profesyonelleri yeterince birikimin oluşmadığı bu alanda yeni içgörüler yaratmayı ve başarı hikayeleri yazmayı başarıyor.
B2B’nin en büyük networking platformu
“B2B Marketing & Management Summit”, B2B’de yeni dünyanın gereklerinin dikey alanda paylaşıldığı büyük bir buluşma ve bir öğreti platformu yaratmayı hedefliyor. Yeni trendler ve geleceğe ışık tutacak kavramların bir kez daha tartışılacağı zirvede, B2B’nin en önemli gündem konuları üç ana başlıkta ayrıntılı olarak incelenecek. Bu yıl beşinci kez düzenlenecek B2B Marketing & Management Summit’in ana teması “Future of B2B” olarak belirlendi.
“Yılın En İtibarlı İş Ortakları”
B2B Marketing & Management Summit’in hemen ardından, metodolojisi Marketing Türkiye ve Kuantum Araştırma tarafından tasarlanan geniş katılımlı bir araştırmayla belirlenen B2B Excellence Awards Ödül Töreni gerçekleştirilecek. Törende “Yılın En İtibarlı İş Ortakları” ödüllerine kavuşacak.
B2B Marketing & Management Summit’te neler konuşulacak…
Future pricing
Bugünün fiyatları geleceğin gerekliliklerini karşılayacak mı?
Pazar payını büyütmek, karlılığı yönetmek ve olası ekonomik çalkantılara göğüs germek için ücretlendirme sadece B2B sektörler için değil tüm kurumlar için her zamankinden daha da büyük bir önem taşıyor. Bir yandan dinamik piyasa, diğer yandan müşteri beklentilerini dengeleyen kurumlar; ücretlendirme stratejilerini yönetmeli, sunulan ürün ve hizmetin değer karşılığını net bir şekilde ortaya koymalı.
•Pricing Strategies / Ücretlendirme Stratejileri
•Pricing Execution / Ücretlendirme Uygulamaları
•Value Selling / Değer Ticareti
•Dynamic Pricing in B2B Industries / B2B’de Dinamik Ücretlendirme
Değer zinciri
Pürüzsüz ekosistem uygulamaları
Ekosistem, her biri güçlü bağlarla birbirine bağlanmış oluşumların aynı hedef için dengeli varlık göstermesi demek. İşin sürdürülebilirliği için sektör fark etmeksizin en önemli kavramlardan biri olarak kabul edilen ekosistem, tedarik zincirindeki her bir halkanın kusursuz işlemesini gerekli kılıyor. Zirvede sürecin vazgeçilmez halkaları, bu denli büyük bir yapıyı zorlu dönemlerde nasıl yönettiklerini best-practice’ler ve case’ler üzerinden anlatacak.
•Stok Yönetimi
•Talep Yönetimi ve Planlama
•Lojistik
•Bankalaşan Markalar
•B2B Pazaryerleri
İhracat
Ürün ve hizmetle öne çıkanlar
İhracat deyince akla ilk gelen kavram ürün oluyor. Türkiye ihracat cirosu giderek artarken gözler, yıllardır başarılarını devam ettirmiş ürün ihracatçılarının yanı sıra sessiz yükselişiyle bu ciroda önemli bir paya sahip olan hizmet ihracatçılarına da dönüyor. Bu süreçler devam ederken sorumlulukları sadece ticari beklentilerle kalmayan şirketler; sürdürülebilirlik, inovasyon, teknoloji ve best-practice’ler konularında da önemli uygulamalara imza atıyor.
•Ürün İhracatı
•Yazılım İhracatı
•Sürdürülebilirlik
•Finansal Ürünler ve Teşvikler