Okullar açılınca bağışıklık önem kazandı
Öğrencilerin okula dönüşünün ardından bağışıklık sistemini güçlendirici gıdaların satışları yükselişe geçti. Related Digital’in verilerine göre, özellikle çocuklara yönelik D vitamini satışlarında yüzde 80 artış yaşandı.
Okulların yeniden açılmasıyla birlikte Covid başta olmak üzere salgın hastalıklara yönelik endişe arttı. Hal böyle olunca ebeveynler aldıkları önlemlere bağışıklık sistemi güçlendirici ilaçları da eklemek zorunda kaldı. Related Digital’in yürütmüş olduğu bir araştırmaya göre; dijital platformlardaki bağışıklık sistemini güçlendirici takviye gıdaların satışları yükselişe geçti. Söz konusu ürünler geçen 2020’nin Eylül ayına göre, bu yılın aynı döneminde yüzde 40 oranında arttı.
C vitamini satışları düşüşte
Uzun bir aradan sonra öğrencilerin bu yıl yüz yüze eğitime başlamasının ardından özellikle çocukları etkisi altına alan yeni salgınlar da ortaya çıkmaya başladı. Vaka sayılarının yanında görülmeye başlayan diğer salgınların da etkisiyle aileler ise soluğu pazar yerlerinde aldı. Bu kapsamda bağışıklık sistemini güçlendiren takviye gıdaların satışları yükselişe geçti.
Related Digital’in verilerine göre; C vitamini satışlarında geçen yılın aynı dönemine göre gözle görülür bir düşüş yaşanırken, bağışıklık sistemini güçlendiren takviye gıdaların satışları ise yükselişe geçti. C vitamini takviyelerinin satışlarında 2021 Eylül ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 60 oranında düşüş yaşandı. Vitaminlerden farklı olarak takviye gıdaların satışlarında ise yüzde 40’a yakın artış meydana geldi.
Çocuklara özel D vitamini ve çiğnenebilir tablet ürünler yüzde 80 arttı
Related Digital, yaz aylarında çocuklara özel satılan D vitamini ve çiğnenebilir tablet formundaki ürünlerde de artış yaşandığını belirtiyor. Bu kapsamda yaz aylarında çocuklara özel satılan D vitamini ve çiğnenebilir tablet formundaki ürünler de yüzde 80 oranında yükselişe geçti. Aynı artış yetişkinler için olan D vitamini satışlarına da yansıdı. Veriler; bu yılın Haziran ayı ile Eylül ayını kapsayan dönemde yetişkinlerin kullandığı D vitamini satışlarında yüzde 23 oranında artış yaşandığını ortaya koydu.