Tüketiciler salgında bağışıklık rafına koştu
Pandemi döneminde bağışıklığı korumak önem kazanınca tüketici soluğu takviye gıda reyonlarında aldı; bağışıklık artırıcı ürünlere olan talep yüzde 80 arttı.
Phygital perakende deneyimi sağlayıcısı REM People, geçtiğimiz günlerde yeni bir araştırma yaparak takviye gıda ve vitaminlere olan ilginin salgın döneminde nasıl bir değişim yaşadığını inceledi. Elde edilen sonuçlara göre, bağışıklık destekleyici ürünlere olan talep salgın dönemi boyunca yaklaşık yüzde 80 arttı. Fiyatları yüzde 20’den fazla artan takviye gıda ve vitaminlerin toplam ürünler içindeki payı da yüzde 80’e varan oranda arttı.
En çok satılan ürünler ise C vitamini, multivitaminler, kolajen ve propolis çeşitleri oldu.
Vakalar artınca satış artıyor
Türkiye’de bu alanda ilk analizi yaptıklarını anlatan REM People Müşteri Başarı Direktörü Ali Dedei, “Salgının ilk döneminde artan vitamin veya takviye edici gıdalara yönelik talep 2021’in ilk yarısında aşılamanın artmasıyla beraber azalma trendine girse de vaka sayıları yükselince vitamin talebi de patladı” dedi.
Fiyatları 1 yıldır yükseliyor
Eczanelerdeki durumu ortaya koyan araştırmaya göre takviye edici gıdalar ve vitaminlerin fiyatı son bir yılda yükseliş gösterdi. Katılımcıların yüzde 42,7’si fiyatların yüzde 20, yüzde 19,4’ü ise yüzde 10 oranında arttığını söyledi. Yine de, katılımcıların yüzde 58,9’u talebin yükseldiğini, yüzde 19,8’i ise çok yükseldiğini söyledi. Böylece yüzde 80’e varan oranda talep artışı yaşandığı ortaya çıktı.
Salgın öncesine göre takviye edici gıdaların toplam ürünler içindeki payı da arttı. Olumlu yönde artış yaşandığını söyleyenlerin oranı yüzde 58,1, olumlu yönde yüksek artış yaşandığını söyleyenlerin oranı ise yüzde 19,4 oldu.