Bakan Uraloğlu’ndan açıklama: 85 milyonun kimlik bilgileri çalındı | Son 24 saatin gündemi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Beştepe’deki Kabine toplantısının ardından basının sorularını yanıtladı. Uraloğlu, 85 milyon vatandaşın kimlik bilgilerinin çalındığı iddialarını doğruladı.
Basın mensuplarının “85 milyon vatandaşın kimlik bilgileri hacker’lar tarafından mı çalındı?” sorusuna Bakan Uraloğlu şu yanıtı verdi: “Bu durum, pandemi sürecinde sağlık sisteminden kaynaklanan bir sızıntıdır. Bunun dışında güncel verilerin çalındığına dair herhangi bir bilgi bulunmamaktadır. Pandemi döneminde bazı bilgilerin belli şekillerde elde edildiği doğrudur, ancak bu maalesef o dönemde önlenemedi.”
Bilgisayar korsanlarının çaldıkları verileri ‘Yenilenmiş TC’, ‘Adres’, ‘GSM’, ‘101m’ ve ‘GSM’ (ikinci dosya) adındaki beş farklı Google Drive dosyasında topladığı öne sürüldü. Çalınan veriler arasında 108 milyon 571 bin 832 kişiye ait T.C. kimlik numarası, 82 milyon 322 bin 190 kişinin ikamet adresi ve 134 milyon 817 bin 279 cep telefonu numarası bulunduğu iddia edildi.
“Öteki aslında biziz”
Sosyolojide, “Öteki” egemen olan toplumun kabul gören değerlerinden uzak olan ve bu değerleri benimsememiş olanları tanımlayan bir kavram. Araştırma gösteriyor ki, uluslar birbirlerini öteki olarak kabul edebiliyor ancak halklar arasındaki dostluklar politik argümanlardan uzak olarak devam ediyoruz.
BAREM Araştırma Genel Müdürü Pervin Olgun ve Yunanistan’dan Hellenic Research House kurucuları; uzun yıllara dayanan dostluklarından yola çıkarak doğru bilinen “dışlanan öteki” yanlışına bir son vermeyi amaçlamışlar. Araştırma sonuçları ilginç. Özellikle Türk-Yunan ilişkilerine atıfta bulunan araştırma, siyasi düzeyde ulusal birliğin korunması amacıyla öne sürülen “öteki” mitinin, aslında halkların sağlam komşuluk ve dostluk ilişkilerinde var olmadığını gösteriyor…
Günseli Özen’in kaleminden “Öteki aslında biziz”‘in tamamını okumak için TIKLAYIN!
PANTONE, New York Moda Haftası’nı 2 yeni renk paletiyle karşıladı
New York Moda Haftası’nda PANTONE, Fashion, Home + Interiors (FHI) serisi ile 175 yeni renk tonu içeren geniş bir renk paleti sundu. Geçtiğimiz senelerden farklı olarak PANTONE, tarihindeki ilk kez yeni renk tonlarını iki ayrı palet halinde tanıttı: PANTONE FHI Dualities.
175 yeni renk tonu, “New Age Pastels” ve “Shadows” adını taşıyan iki palet altında toplandı. Bu yenilik, yaratıcıların günümüz dünyasının karmaşık ve zıt ruh hallerini daha iyi yansıtabilmeleri için tasarlandı.
PANTONE FHI Dualities’i incelemek için TIKLAYIN!
TikTok Ad Talks’un yeni bölümü yayında!
TikTok ve Marketing Türkiye iş birliğinde hayata geçirilen TikTok Ad Talks serisinin ikinci videosu yayınlandı.
Ad Talks’un ikinci bölümünün konuğu Odeabank Head of Digital Marketing Sinem Gülsün Olurken, programın moderasyonunu TikTok Industry Lead Tolga Kuzdere üstlendi.
Cornetto, dondurma ambalajlarından hazırladığı kampanyayla yaza veda ediyor
Yazın habercisi olarak kabul edilen markalardan Cornetto, hafızalardaki bu özel yerini kutlamak için bir kampanya hayata geçirdi. Marka bilinirliğini artırmak ve yaz mevsiminin ilk Cornetto dondurmalarının yenilmesiyle başladığı hissini uyandırmak amacıyla el yapımı posterler hazırlandı.
LOLA MullenLowe Madrid ajansı ve prodüksiyon şirketi PICT tarafından yaratılan kampanya, ikonik Cornetto ambalajını yaz sezonun tüm temsili unsurlarıyla birleştirdi: Sörfçüler, tekneler, dalgalar, havuz şişmeleri, plaj şemsiyeleri ve daha fazlası.