Bankacılık sektörünün dijital şampiyonları…
Bankacılık sektörünün özellikle de uzaktan banka müşterisi olma fırsatı sunmaya başlaması kullanıcılar için büyük bir kolaylık sağlarken, mobil bankacılığın önemi daha da arttı. Kullanıcılar, şubelere gitmeden bankacılık işlerinin birçoğunu telefonu üzerinden kolayca yapma şansı yakaladı. Peki 2022’de bankacılık sektörü trendleri nasıl şekillendi? Reklam ve trafik erişim rakamları ne durumda? Sektörün şampiyonları kimler? Kredi Kartları sektöründe reklam tarafında hangi markalar öne çıkıyor? Yanıtlar bankacılık sektörünün yıl boyu nabzını tutan Gemius‘tan geliyor…
Bankacılık sektörünün erişim ve trafik rakamları
Gemius Adreal’in Ocak-Haziran 2022 aralığını kapsayan verilerine göre reklam erişim trendleri söz konusu olduğunda sektörün Ocak ayında 52.4 milyon ziyaretçi sayısına ulaşarak zirveyi gördüğü dikkat çekiyor. En zayıf aylar Şubat ve Mart olurken, Nisan sonrası trendin yeniden yukarıya döndüğü görülüyor.
Gemius Audience’ın aynı dönemi kapsayan verilerine bakıldığında ise trafik trendinin dalgalı bir seyir izlediği söylenebilir. En zayıf performans Nisan ayında kaydedilirken, takvimler Şubat ve Mayıs aylarını gösterdiğinde ise sektörün trafik rakamlarında zirveye ulaşıldı.
Sektörünün erişim ve trafik şampiyonları…
Gemius, bankacılık endüstrisinin reklam ve trafik erişim şampiyonlarını da belirledi. 2022’nin ilk 6 ayı dikkate alındığında Akbank Reklam Erişim Şampiyonları sıralamasında ilk sırada yer alırken, Akbank’ı Türkiye İş Bankası, Türkiye Garanti Bankası, Yapı ve Kredi Bankası ile Burgan Bank izledi.
Trafik Erişim Şampiyonları’na göz attığımızda ise Ziraat Bankası’nın birinciliği rakiplerine kaptırmadığını görüyoruz. Türkiye’nin önde gelen bankalarından Yapı Kredi, Garanti, İş Bankası ve QNB Finansbank ise Ziraat Bankası’nın ardından ilk 5’te yer almayı başardı.
Kredi kartlarında erişim şampiyonu Axess
Kredi Kartları sektörüyle ilgili güncel verileri toplayan Gemius, sektörün erişim şampiyonlarını da belirledi. Gemius Adreal’in verilerine göre kredi kartlarını daha çok müşteriye ulaştırmak isteyen bankalar, reklam erişimlerini artırmaya çalışırken, Akbank Axess Kredi Kartı ilk sırada yer aldı. Akbank’ın ardından Garanti BBVA Bonus ve Maximum kredi kartları da ilk üçte yer alarak rakiplerini ardında bıraktı.
Sektörünün erişim tercihi ana akım medyadan yana
Bankacılık sektörü ziyaretçi trafiğini artırmak adına pek çok mecra üzerinden ilerledi. İlk 6 aylık süreç dikkate alındığında bankacılık sektörünün daha çok ana akım medyadan beslendiği görülüyor. Bu kapsamda yüzde 70’lik seviyeye ulaşan sabah.com.tr ipi göğüsleyen adres oldu. Dünyanın bir numaralı video platformu YouTube yüzde 65’lik oranla Sabah’ın hemen ardında yer alırken, milliyet.com.tr ise yüzde 58 seviyesini görerek ilk üçte kendine yer buldu.
Sektörün gözdesi “sürdürülebilirlik”…
Çevreye daha duyarlı olmamız gereken bir süreçten geçiyoruz. Kurumlar, gelecek nesillerin kendi ihtiyaçlarını karşılama yeteneğinden ödün vermeden bugünün ihtiyaçlarını karşılamak için kendilerine orta ve uzun vadeli hedefler koyuyor. Böylece üretim, çeşitlilik ve tüketimin devamlılığı sağlanırken hem toplumsal hem de ekolojik olarak daimî olunması mümkün oluyor. Bu kapsamda bankacılık sektörü de sürdürülebilirlik tarafında önemli çalışmalara imza atarken, bu alanda koydukları hedeflere ulaşmak için yoğun bir çaba sarf ediyor. Bankalar, ilk 6 aylık süreçte sosyal medya üzerinden milyonlarca kullanıcıya ulaşarak hazırladıkları kreatiflerle “sürdürülebilirlik” kavramının altını çizmeyi ihmal etmiyor…