Bankacılıkta “uzaktan müşteri edinimi” rekabeti başladı
Uzaktan müşteri edinimiyle birlikte bankacılıkta da yeni bir dönem başladı. Artık hesap açmak için ıslak imza da şubeye gitmek de gerekmiyor… Bu devrimsel gelişmeyle birlikte bankacılıkta kıyasıya bir müşteri kapma yarışı başladı. Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği ve Mayıs sayısında yer alan “Bankacılıkta Dijitalleşme ve İnovasyon” araştırmasına göre uzaktan hesap açma konusundaki en büyük bariyer ise güven…
Bu durumun farkında olan bankalar da yeni kampanyalarıyla hem kullanıcılara dijital bankacılığı deneyimletip güven yaratmaya hem de müşteri sayılarını artırmaya çalışıyor.
Uzaktan müşteri edinimi döneminin en hızlı bankalardan biri de kuşkusuz Akbank. Mobilden müşteri olma sürecini başlatan Akbank cazip bir kampanyayla yeni döneme adım attı. Banka dijital süreç ile Akbanklı olanlara 1 yıl boyunca EFT/Havale, limit üstü para çekme ve ortak ATM işlemlerinden ücretsiz faydalanma imkanı sunuyor. İlk kez Akbanklı olup Akbank Mobil’den Axess veya Wings’e başvuranlar ise internet alışverişlerinde yüzde 10, ayda 75 TL, 1 sene sonunda da toplam 900 TL’ye varan kaybolmayan chip-para kazanabiliyor.
Herkesi şubelere gitmeden diledikleri yerden ve istedikleri zaman, dakikalar içerisinde, kağıtsız, imzasız, Akbanklı olmaya davet eden Akbank Strateji, Dijital Bankacılık ve Ödeme Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce, “Tüm müşteri etkileşim noktalarında sade ve yalın hizmetler sunan bir banka olarak, uzaktan müşteri olma konusunda da mükemmel hizmet vermek için hazırız” diyor. Akbank Mobil’den müşteri olanları birçok avantajın beklediğinin de altını çizen Yüce, uzaktan müşteri olma süreciyle ilgili şu bilgileri veriyor: “1 Mayıs’ta başlayan yeni yasal düzenleme sayesinde Akbank Mobil’i indirenler bilgilerini girerek ve kısa bir video görüşmesi yaparak dakikalar içinde Akbanklı olabiliyor. Akbank Mobil’i indirenler vadesiz hesap, banka kartı, kredi ve kredi kartı başvurularını da anında yapabiliyor. Üstelik onaylanan kredi ve kredi kartı başvurularında, müşteri olma sürecinin sonunda, kredi hesaplarına yatmış, Türkiye’de bir ilk olan cebe inen kredi kartları kullanıma açılmış oluyor. Böylelikle kullanıcılar, son derece basit ve akıcı bir deneyimle, diledikleri zaman ve diledikleri yerden Akbank müşterisi olurken, aynı zamanda pek çok temel bankacılık ürününe de kısa sürede sahip olabiliyorlar. Uzaktan müşteri edinimi için ileri teknolojileri kullanarak tasarladığımız sürecimizi baştan sona OCR (Optik Karakter Tanıma), NFC (Yakın Mesafe İletişimi), biyometrik, canlılık kontrolleri ve görüntülü görüşme adımlarıyla, birbirini tamamlayan, çapraz teyitlerin yapıldığı tek bir oturum şeklinde tasarladık.”
Dijital bankacılığı finansal kapsayıcılığı hızla geliştirmek için önemli bir araç olarak gördüklerini belirten Yüce, “Müşterilerimize sunduğumuz dijital ve yenilikçi ürün ve hizmetleri geliştirerek yaygınlaştırmaya devam edeceğiz. Yeni dönemin bu hedeflerimize ulaşmada önemli bir etkisi olacağına inanıyoruz” diyor.