Ve bankalar TikTok’u keşfetti!
Gemius, her ay olduğu gibi şirketlerin dijital GRP (Gross Rating Points) verilerini analiz etti ve Ekim ayının GRP şampiyonu markalarını belirledi. YouTube’dan Instagram’a, Facebook’tan TikTok’a kadar milyonlarca kullanıcıya ulaşan dev platformları mercek altına alan çalışma streaming platformlarının bu dönemde iletişim çalışmalarına ivme kazandırdığını gösteriyor. Facebook’un YouTube’da iletişim atağına geçtiği Ekim ayında TikTok’un öne çıkan reklamvereni ise bankalar oluyor…
Facebook’un YouTube atağı devam ediyor…
YouTube’un GRP şampiyonlarına baktığımızda ilk sırada yine geçtiğimiz ayda da olduğu gibi Facebook’un yer aldığı görülüyor. Eylül ayına göre reklam gösterimlerini artıran şirket, 1129 GRP’ye ulaşarak açık ara farkla zirvede yer alıyor.
Facebook’un hemen ardından 928 GRP ile Kwai ikinciliğini korurken, 733 GRP’ye ulaşan Yemeksepeti.com da ilk üçte yer almayı başarıyor.
Listenin bu ayki sürpriz isimleri ise Trendyol Yemek ve Doping Hafıza oldu. İki marka YouTube’ta reklam gösterimlerini kayda değer oranda artırarak Ekim ayının öne çıkan markaları arasında yer aldı.
Instagram’da A101 sürprizi
Instagram’ın GRP şampiyonlarında da ilk üç şirket değişmedi. Doping Hafıza, reklam gösterimlerini Ekim ayında daha da artırarak 668 GRP ile ilk sıraya yerleşti. 423 GRP ile ikinci sırada kendine yer bulan Disney Plus’ı dijital müzik platformu Spotify izledi ve 394 GRP’ye ulaştı.
Trendyol Yemek, reklam gösterimlerini Eylül ayına göre sınırlı da olsa artırarak 357 GRP’yi görürken, listenin sürpriz ismi A101 oldu ve 222 GRP ile listeye girmeyi başardı.
Amazon, Facebook’u fethetti!
Meta çatısı altında faaliyet gösteren Facebook da markaların hedef kitlelerine ulaşmasında etkin bir rol oynuyor. Amazon’un Prime Video platformu, 222 GRP’ye ulaşarak Facebook’un GRP’si en yüksek markası oldu. Eylül ayına göre gösterimlerini artıran Trendyol Yemek, Ekim’de listeye girerek 165 GRP’ye ulaşırken, Amazon’un 145 GRP’ye ulaştığı görülüyor.
Listenin bir başka sürpriz ismi ise Hepsiburada oldu ve 137 GRP’ye ulaşarak Facebook’ta etkinliğini artıran markalar arasındaki yerini aldı. Eylül ayında 167 GRP’ye ulaşan Getir, gösterimlerini sınırlı da olsa azaltarak 137 GRP’ye ulaştı ve ilk 5’te yer almayı sürdürdü.
Bankaların TikTok ilgisi artıyor
Sosyal medyanın önde gelen platformlarından TikTok da markaların gözde reklam kanallarından biri olmayı sürdürüyor. Diğer sosyal medya platformlarından farklı olarak bankaların büyük ilgi gösterdiği TikTok’ta yer alan beş markanın üçünü özel bankalar oluşturuyor.
606 GRP’ye ulaşan Yemeksepeti.com liste başı olurken; Yapı Kredi Bankası, Denizbank ve Akbank kampanyalarını TikTok üzerinden paylaşmayı tercih etti. 334 GRP ile Getir, Eylül’de olduğu gibi TikTok’un GRP şampiyonları listesinde yer almayı sürdürdü.
Yemeksepeti video kreatiflerde de zirvede!
Gemius, GRP değerlerini ölçümlerken markaların kullandıkları video kreatifleri de değerlendiriyor. Analize göre Türkiye’nin öne gelen alışveriş markalarından Letgo, büyütmeye çalıştığı yeni hizmeti Letgo Otoplus kampanyasıyla öne çıktı ve 61 GRP ile YouTube’tan hedef kitlesine ulaştı.
Ekim ayının sürpriz isimlerinden A101, Instagram’da ağırlığını artırırken, kullandığı kreatifiyle de 48 GRP’ye ulaştı. Amazon Prime Video, Facebook üzerinden 34 GRP’ye ulaşırken, Yemeksepeti de indirim kampanyasını kreatifine taşıdı ve TikTok’ta 82 GRP’ye ulaşmasını bildi.