Banksy’nin “Balonlu Kız”ı bulundu | Son 24 saatin gündemi
Gizemli sokak sanatçısı Banksy’nin çalınan eseri “Balonlu Kız” bulundu. Olayla ilgili iki kişi gözaltına alındı.
Eser, Londra’daki Grove Gallery’ye yapılan bir baskın sırasında çalınmıştı. Güvenlik kameralarına yansıyan görüntülerde, maskeli bir kişinin cam kapıyı kırarak içeri girdiği ve eseri duvardan aldığı görülüyordu.
Euronews’ün haberine göre, polis çalınan eseri 270 bin avro (10,13 milyon TL) değerinde bulduklarını ve şüphelilerin galeriden başka bir eser çalmadığını açıkladı.
Eyüp Sabri Tuncer kolonyaları Avrupa’da yasaklandı! Peki neden?
Avrupa Birliği, ünlü kolonya markası Eyüp Sabri Tuncer’in Mart 2022’den önce üretilen bazı ürünleri için “acil toplatma“ kararı aldı. Kararın gerekçesi ise bu ürünlerde yer alan bir maddenin hamileler ve anne karnındaki bebekler için ciddi zararlar oluşturabileceği iddiası.
Avrupa Komisyonu’nun resmi internet sitesinde yayımlanan bilgiye göre, toplatmaya konu olan ürünlerde BMHCA adlı yasaklı madde kullanıldığı belirtildi. Söz konusu maddenin, üreme sistemine zarar verdiği ve cilt hassasiyeti yarattığı ifade edildi. Mart 2022’den önce üretilen bu ürünlerin, AB kozmetik yönetmeliklerine uygun olmadığı gerekçesiyle toplatılmasına karar verildi.
Haberin detaylarını ve marka açıklamasını incelemek için TIKLAYIN!
Patili dostların haklarını koruyan markalar
Hayvan haklarının koruyucuları dosyasının ilk bölümünde geçmişten bugüne Türkiye’de hayvan hakları ve yasalarını FM İletişim Kurucu Ortağı Fülay Yaşa Keskin öncülüğünde incelerken sürdürülebilirlik kavramı içerisinde hayvan haklarının yerine de ışık tutmuştuk. Şimdi ise sırada patili dostların hakları için elini taşın altına koyan STK’lar, markalar ve projeleri var.
Yerel halk turistler hakkında ne düşünüyor?
Turizm, ülkelerin ekonomik kalkınmasında önemli bir rol oynarken, aynı zamanda toplumsal ve çevresel dengeyi de sınayan bir faktör olarak öne çıkıyor. Twentify’ın yapay zeka platformu Quals.ai ile gerçekleştirdiği çok uluslu araştırma, Yunanistan, Hırvatistan, İspanya, İtalya, Mısır ve Türkiye’deki yerel halkın turizm deneyimlerini ve bu dinamiklerin toplum üzerindeki etkilerini ortaya koyuyor. Araştırma, turizmin yerel ekonomiler üzerindeki pozitif etkileriyle birlikte yaşam kalitesine olan yansımalarını da gözler önüne seriyor.
Araştırmanın detaylarını incelemek için TIKLAYIN!
Bir ikonun doğuşu: “Just Do It”
Nike’ın “Just Do It” kampanyası, çıktığı dönemde sadece hızlı bir çıkış yapmadı. Aynı zamanda reklam dünyasını yeniden şekillendirecek bir süreci de başlattı. Spor giyim devi 1988 yılında, on yıllar boyunca yankı yapacak üç kelimeyle rakiplerinin önüne geçti. Öyle ki bu slogan zaman içinde markanın swoosh logosu kadar ikonik hale geldi.