
BAREM kurumsal kimliğini yeniledi
Araştırma şirketi BAREM kurumsal kimliğini yeniledi. BAREM yeni kimliğinin temel taşlarını yeni nesil araştırma yaklaşımlarıyla ulaşılan bilgi, içgörü, öngörü ve aksiyon olarak belirledi. Yeni kurumsal kimlikleri hakkında bilgi veren BAREM Yönetim Kurulu Başkanı Pervin Olgun, 1982 yılından beri sakin, düzenli ve güvenilir kimliğine uyan mavi rengi sahiplenen BAREM’in bundan böyle “kırmızı” rengiyle araştırmaya olan tutkusunu ifade edeceğini söyledi.
Olgun kurumsal kimliğin yenilenme sürecini ise şöyle anlattı: “Yeni vizyonumuzu yansıtması için kurumsal kimliğimizi değiştirmeye karar verince ilk referansımız, bizzat yürüttüğümüz Türkiye’de renklere yüklenen anlamları irdeleyen araştırmamız oldu. O araştırmada görüştüğümüz kişilerden çeşitli renklerin koku, tad, kategori ve özellikle de duygu çağrışımlarını almıştık. Mavi en sevilen, huzur ve güven veren ve dingin bir renktir aslında. Ancak artık bizim araştırmaya olan sevgimizi, tutkumuzu anlatmakta ve bizi öne çıkarmakta yetersiz kaldığını fark ettik. Biz 32 yıldır kaliteli ve güvenilir bir firmayız, bu değişmeyecek. Ama bu güvenin üstüne Kırmızı ile aşkımızı, tutkumuzu daha iyi anlatacağız”.
BAREM kurum kimliğini hazırlayan HAVAS Worldwide Kreatif Direktörü Ergin Binyıldız ise “BAREM kurum kimliği değişikliği için bize başvurduğunda araştırmayı ve BAREM’i biraz daha derinlemesine anlama şansımız oldu. Fark ettik ki araştırma sadece bilgiden ibaret değil. Müşteri araştırmayı yalnızca bilgi almak, bazı sayı ve oranları görmek için değil, bir sonraki adımını planlamak için yaptırıyor” dedi. Binyıldız, “Yeni logoda BAREM’in farklı olma, öne çıkma, en iyisi için çalışma tutkusunu gerek logotype, gerekse kırmızı renk ile yansıtmaya çalıştık” diye konuştu.