Baykar sosyal medyada zirveyi kaptırmıyor…
Markalar arasındaki yoğun rekabet sosyal medyada da kesintisiz devam ediyor. Binlerce marka, rakipleri arasından sıyrılmak ve dikkat çekmek için sosyal medyada büyük bir çaba sarf ediyor. Sosyal medyanın sunduğu avantajları hedef kitlesiyle buluşmak için en etkili şekilde kullanan markalar ise başarılarıyla öne çıkıyor. Markaların sosyal medya performanslarını analitik verilere dayalı olarak ölçen SocialBrands’in Haziran ayı raporu tam da bu rekabete ışık tutuyor. Gelin raporun satır aralarına ve ayın öne çıkan markalarına daha yakından bakalım…
Savunma sanayindeki teknolojisiyle öne çıkan Baykar; Facebook, Twitter ve Instagram kanallarının tümünde sergilediği başarılı performansla SocialBrands Haziran Ayı Top100 Listesi’nin zirvesinde yer aldı. Özellikle ay boyunca Kızıl Elma belgeseli hakkındaki iletişimiyle yoğun ilgi gördü.
Top100 listesinin ikinci sırasında ise ürünleri hakkında tanıtıcı paylaşımları ve çekiliş kampanyalarıyla öne çıkan English Home yer alıyor.
Önde gelen savunma sanayii markalarından bir diğeri olan Aselsan, savunma teknolojisine ilişkin paylaşımlarıyla haziran ayında listesinin üçüncü sırasında yer alan marka oluyor.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın en başarılı ilk 10 markası
Ayın öne çıkan özel gün iletişimi: 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı
19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı yine markaların gündemindeydi.
SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markalar tarafından 19 Mayıs için 10 binden fazla içerik paylaşımı yapılırken, bu içerikler toplamda 2 milyon 747 bin etkileşim elde etti.
Garanti Bankası, 19 Mayıs’ı Mustafa Kemal Atatürk’ün sevdiği şarkıları Karsu ve Antakya Medeniyetler Korosu ile yeniden söyleyerek kutladı.
CK Enerji, milli sporculara yer verdiği reklam filminde sporcular “Bir yılda kaç 19 Mayıs var?” sorusuna yıl içerisinde kazandıkları madalya sayısıyla yanıt verdi.
Papara, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nda Atatürk’ü anmak için farklı bir çalışmaya imza attı. Yapay zekâya “Atatürk bugün yaşasaydı, gençlere ne söylerdi?” diye sorarak yanıtı reklam filminde paylaştı.
Araştırmanın Metodolojisi
SocialBrands Haziran ayı sonuçları için değerlendirme esnasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı. 1-31 Mayıs döneminde markaların Facebook, Twitter ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.
SocialBrands Mayıs ayı raporunu incelemek için TIKLAYIN!