Baykar sosyal medyada zirveyi savunuyor
Markaların dijital varlığı, başarılı bir pazarlama stratejisinin olmazsa olmazları arasında yer alıyor. Bu dijital varlığın en önemli parçalarından biri olan sosyal medya platformları, etkili kullanıldıklarında markaların hedef kitleleriyle etkileşimli iletişim kurmalarını sağlıyor. Binlerce marka sosyal medyada büyük efor harcayarak rakipleri arasından sıyrılıp öne çıkmayı hedefliyor. Markaların sosyal medya performansını istatiksel olarak ölçümleyen SocialBrands’in Mayıs ayı skorları ise tam da bu rekabette farklılaşan markalara ışık tutuyor…
Savunma sanayiideki teknolojisiyle öne çıkan Baykar; Facebook, Twitter ve Instagram kanallarının tümünde sergilediği başarılı performansla SocialBrands Mayıs Ayı Top100 Listesi’nin zirvesinde yer aldı. Özellikle ay boyunca TeknoFest ve Kızıl Elma belgeseli iletişimiyle yoğun ilgi gördü.
Türk Hava Yolları, ay boyunca tüm kanallarda sergilediği yüksek performansı ve Şampiyonlar Ligi final maçına özel hazırladığı “Road to İstanbul” filmiyle kullanıcıların beğenisini alarak listenin ikinci sırasında yer alıyor.
Önde gelen savunma sanayii markalarından bir diğeri olan Aselsan, takipçileriyle güçlü bir iletişim kurmak için sosyal medya platformlarını etkili bir şekilde kullanarak SocialBrands Mayıs ayında listesinin üçüncü sırasında yer alan marka oldu.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın en başarılı ilk 10 markası
Ayın öne çıkan özel gün iletişimi: 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı bu yıl da markaların gündemindeydi.
SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markalar tarafından 23 Nisan için 12 binden fazla içerik paylaşımı yapılırken, bu içerikler toplamda 1 milyon 861 bin etkileşim elde etti.
QNB Finansbank, 23 Nisan’a özel hazırladığı reklam filmiyle, “Eğitimin gittiği her yer bayram olur” mesajıyla eğitimin önemini vurgulayarak, depremden etkilenen çocukların eğitim hayatlarına destek verdiğini duyurdu ve sosyal medya kullanıcılarından büyük beğeni topladı.
LC Waikiki ise reklam müziğinin sözlerini 23 Nisan’a özel olarak değiştirerek hazırladığı reklam filmiyle dikkat çekti.
Kahve Dünyası ise Hatay’da bayram ve 23 Nisan kutlamaları için yaptığı çalışmaları içeren reklam filmiyle öne çıktı.
Araştırmanın metodolojisi
SocialBrands Mayıs Ayı Top100 Listesi sonuçları için değerlendirme esnasında 51 bin sosyal medya hesabı ve 1 milyon 904 bin ileti incelendi. 1-30 Nisan döneminde markaların Facebook, Twitter ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri kazananları çok yakında belli oluyor!
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle gerçekleştirilen Brandverse Awards kapsamında markaların sosyal medya performansları, yarışmanın SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri bölümü altında tamamen istatiksel olarak değerlendiriliyor. Bu yıl markaların 1 Nisan 2022 ile 1 Nisan 2023 dönemindeki SocialBrands puanları değerlendirilirken, her sektörün kazanan markaları çok yakında belli oluyor.
Kazananların haziran ayında gerçekleşecek görkemli ödül töreniyle ödüllerine kavuşacağı SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri ve Brandverse Awards hakkında detaylı bilgi için tıklayın!
Brandverse Awards 2023 jürisi, projeleri değerlendirmeye başladı!