Baykuş Ödülleri sahiplerini buldu
Türkiye Araştırmacılar Derneği’nin, araştırma sektöründeki başarılı pazarlama ve sosyal araştırmaları ödüllendirmek için bu yıl ilkini düzenlediği “Baykuş Ödülleri” töreni araştırma, araştırma veren, reklam, reklamveren ve medya ve pazarlama camiasının seçkin isimlerini Feriye’de buluşturdu.
22 araştırma şirketi 40 araştırmavereni ile birlikte ödüllere başvurdu!
Toplam 6 kategoride 63 projenin yarıştığı Baykuş Ödülleri’nde en fazla başvuru yapılan kategori 21 başvuruyla pazara, tüketici deneyimine ve değerlendirmeye dair içgörü keşfine yönelik olan “İçgörülü Baykuş”kategorisi oldu.
Diğer kategorilere başvuru sayıları ise şu şekilde; Meraklı Baykuş 3, Usta Baykuş 10, Vizyoner Baykuş 10, İnovatif Baykuş 9. Araştırma şirketlerinden bağımsız olarak STK’lar ve üniversitelerin de başvurabildiği “Sosyal Baykuş” kategorisine ise toplam 10 başvuru yapıldı.
Bu yıl ilki yapılan Baykuş Ödülleri’nin sponsorluklarını araştırma şirketlerinden; Akademetre, Barem, GfK, Ka Araştırma, Sia Insight ve TNS ve
X-Sights araştırma üstlenirken, araştırmaveren tarafından ise Anadolu Efes, Garanti, Hürriyet, P&G ve Vodafone üstlendi.
Ödül töreninde bu yıl kuruluşunun 25. yılı olan önce Türkiye Araştırmacılar Derneği’nin kurulmasına önemli katkıları olan Nezih Neyzi’nin eşi Ayfer Neyzi, Akın Alyanak, Bülent Tanla, Gülay Dörter, Fuat Ürkün, Abdulkadir Özer ve Füsun Noyan’a araştırma sektörüne olan katkılarından dolayı “Cesur Baykuş” ödülü takdim edildi. Bunun yanı sıra araştırmayı iş yaşamında aktif bir şekilde kullanan ilk sanatçı olan Gülben Ergen ve kurum olarak araştırmanın etkisine inanan ve karar alma süreçlerinde sıklıkla araştırmalardan yararlanan Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Sayın Fatma Şahin’e de “Tüad Bilgi Dostu Baykuş” ödülü verildi.
Araştırma, araştırmaveren, reklam, reklamveren, akademisyen, pazarlama ve medya sektöründen toplam 22 jürinin yaptığı değerlendirmelerde toplam 6 kategoride ödül alan projeler ise şu şekilde;
Meraklı Baykuş GfK Türkiye Vodafone Kurumsal Müşteriler için Net Tavsiye Skoru Takibi
Meraklı Baykuş Sia Insight Türk Telekom Kobilerin Telekomünikasyon Deneyim ve İhtiyaçlarını Anlama
Usta Baykuş Sia Insight BNP Paribas Cardif Emeklilik Kayıp Müşterileri Kazanma Araştırması
Usta Baykuş Nielsen P&G Geleneksel Kanal Satış Konsantrasyon Analizi
Usta Baykuş Sia Insight Anadolu Efes Bira Kategorisinde Duygusal Bağ ve Marka Algı Keşif Araştırması
Usta Baykuş Sia Insight Teknosa Teknoloji, Market Mağaza Tasarım Araştırması
Vizyoner Baykuş TNS Pepsi Co. Lezzet Safarisi: Sıcağı Sıcağına Aksiyona Dönüşen Bulgular
Vizyoner Baykuş Sia Insight N11. Com Online Alışveriş Dünyasında Yeni Marka Rotasının Keşfi
Vizyoner Baykuş GfK Türkiye Vodafone Mobil Internet Kullanım Alışkanlıkları ve Motivasyonları Araştırması
İçgörülü Baykuş Era Araştırma İnci Deri Tüketici İçgörüsü ve Marka Konumlandırma Araştırması
İçgörülü Baykuş GfK Türkiye Ana Gıda Sıcak Soğuk Lezzetlerle Zeytinyağı Tüketiminin Artırılması
İçgörülü Baykuş Sia Insight Beiersdorf Deodorant Kategorisi Keşif ve Marka Yapılandırma Araştırması
İçgörülü Baykuş TNS Pepsi Co. Gençlerin Hayatında Sıkı 1 Şeyler Var
İçgörülü Baykuş GfK Türkiye Vodafone Telekom Bayilerinde Alışverişçi İçgörüsü Araştırması
İçgörülü Baykuş AIMS Unilever LMT Araştırması
İnovatif Baykuş Barem Kale Nefaseti Ölçtük
İnovatif Baykuş GfK Türkiye Vodafone Dijital Kalitatif ile Mobil Internet Araştırması
İnovatif Baykuş GfK Türkiye Garanti Bankası Finans Döngülerinin İçinde Tüketici ile Birlikte Yürümek
Sosyal Baykuş Bahçeşehir Üni. Liberty Sigorta Türkiye Trafik Risk Haritası
Sosyal Baykuş Method Research Company Üsküdar Belediyesi Konteyner Analizi
Sosyal Baykuş Akademetre Intel İntel Genç Türkiye Araştırması
Sosyal Baykuş GfK Türkiye Vodafone Kadınların Teknoloji Kullanımı Araştırması