“Bekarlar Günü”nde rekor üstüne rekor!
“Çifte 11” ya da “Bekarlar Günü” olarak kutlanan 11 Kasım, önceleri Çinli bekarlara adanmış bir gün olarak lanse edilmiş olsa da, gittikçe Çin ekonomisinin bir tür barometresine dönüştü. Aslında Bekarlar Günü olan 11.11’in alışveriş festivaline dönüşümü de Alibaba tarafından hayata geçirildi ve ABD’den çıkan “Black Friday”in rakibi oldu. Bu yıl hem Çin’in Black Friday’inin öncüsü Alibaba cephesinde hem de kargo sektöründe rekorlar kırıldı…
Alibaba’dan bekarlar gününde 74 milyar dolarlık rekor!
Alibaba, her yıldan farklı olan bu yılki Bekarlar Günü için bu yıllık tüketim buluşmasına 1 ila 3 Kasım arasında açtığı çevrimiçi bir pencereyle daha geniş bir kapsam kazandırdı. 21 Ekim tarihinden itibaren ön satışlar yapılmaya başladı. Bunun mantığı da markalara genel ekonomik yavaşlamadan çıkmaları, Alibaba lojistiğine daha çok zaman tanımak ve tüketiciye de seçimlerini, rahat rahat yapabilme fırsatı için geniş olanak vermek oldu.
Alibaba getirdiği yeniliğin meyvesini fazlasıyla topladı ve festivalde geçtiğimiz yılın rakamlarını neredeyse ikiye katlayarak 74 milyar dolarlık ürün satışı gerçekleştirdi…
Çin’de “11.11” gününde kargo rekoru
Çin’in en büyük alışveriş etkinliğinin yapıldığı 11 Kasım gününde ülke genelinde yapılan günlük kargo işlemi sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 26 artarak 675 milyona ulaştı.
Çin Devlet Posta Bürosu’ndan açıklanan verilere göre, 1-11 Kasım günleri arasında ülke genelinde posta ve kargo şirketleri tarafından kabul edilen kargo sayısı 3 milyar 965 milyonu buldu. Sadece 11 Kasım gününde kabul edilen kargo sayısı 675 milyonla yeni bir rekora imza attı.
Tahminlere göre, bu yılki “11.11” alışveriş festivali kapsamında, 11-16 Kasım günlerinde yapılacak kargo işlemi sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 28 yükselerek 2 milyar 970 milyona ulaşacak