“Belirsizlik çağı”nda geride kalmak istemeyenler için 6 adım!
Esas Gayrimenkul’ün yılın ilk yarısında gerçekleştirdiği projeler ve “Müşteri Laboratuvarı 2023” sonuçları basın toplantısı ile kamuoyuna açıklandı. Toplantıda Esas Gayrimenkul COO’su Nevzat Yavan yılın ilk yarısında gerçekleştirdikleri projeler ve AVM’nin geleceğine ilişkin içgörülerini paylaşırken FutureBright Kurucu Ortağı Akan Abdula “Müşteri Laboratuvarı”nın çıktıları ve günün dinamikleri üzerine fikirlerini paylaştı. Akan Abdula bugünü “belirsizlik çağı” olarak adlandırırken Nevzat Yavan yenilikçiler ve dönüşüme erken uyum sağlayanların sektörde kalıcı olacağının altını çizdi…
“Belirsizlik çağı”
Esas Gayrimenkul Müşteri Laboratuvarı çalışmaları kapsamında tanımlanan 6 müşteri profili ve detayları hakkında bilgi veren FutureBright Kurucu Ortağı Akan Abdula: “Geçtiğimiz yıl ilkini gerçekleştirdiğimiz araştırmanın bu yıl yaptığımız saha çalışmaları bize önemli projeksiyonlar sunuyor. 2021 yılında yaptığımız araştırmanın sonuçlarını 2022 sonu yapılan Konda Hayat Tarzı verisi ile birlikte analiz ettik.
Bildiğiniz gibi 6 tane müşteri profilinden bahsetmiştik.
- Birincisi Deneyim Kaşifleri; 2022 yılında en büyük segmentlerden bir tanesiydi.
- İkincisi Marifetli Muhtarlar diğer bir deyişle fiyat odaklılar.
- Üçüncüsü Evhamlı Simyacılar, bu kategoride geçen seneden bu yana pek bir değişim olmadı. Hala AVM’lerle aynı seviyede ilişki kurduklarını görüyoruz.
- Dördüncü kategori ise Hedonistler yani genç aşıklar, AVM’ye arkadaşlarını bulmak veya arkadaşlarıyla zaman geçirmek için geliyorlar.
- Beşinci sırada Sofistike Bilgiçler ve son kategori de ise Teknolojik Çokbilmişler yer alıyor.
Son 1 yılda neler olduğuna baktığımızda ise bu döneme bir isim verdik; Belirsizlik Çağı dedik.
Şu an Belirsizlik Çağı’nın içerisindeyiz. Her problemin kendine özgü bir çözümü vardır. Eskiden problemi tanımlayabiliyorsak çözümün yüzde 75’ini bulabiliyorduk ama artık maalesef problemi tanımlayamıyoruz. Çünkü problemin tek bir kaynağı yok. Problemler birbirleri ile çok ilintili hale geldi. Bir noktayı çözerken diğer sağlam parçayı bozmamak en etkili stratejik başarı haline geliyor. Problemler birbirleriyle bağlantılı olduğu için çözüm bulmak ciddi şekilde zorlaşıyor. Sonra doğru ya da yanlış olmadığını görmeye başlıyorsunuz. Tam çözümü bulduk diyorsunuz, ancak bulmadığınızı anlıyorsunuz. Böyle bir çağın içindeyiz” diyor.
Geride kalmak istemeyenlerin takip etmesi gereken 6 madde!
Müşteri Laboratuvarı 2023 sonuçlarını özetleyen Esas Gayrimenkul COO’su Nevzat Yavan: “Özetleyecek olursak; değişim her zaman hayatımızda vardı, fakat artık çok hızlı bir değişim yaşıyoruz. Dolayısıyla değişimin yönünü doğru anlamak ve doğru karar vermek gerekiyor. Değişimle savaşamayız ve engelleyemeyiz. Geride kalanlardan olmamak için şu 6 maddeyi hep göz önünde bulundurmalıyız;
- Dönüşümü anlamak ve adapte olmak için müşterimizi daha iyi tanımaya ve değişen yaşam tarzlarına odaklanmalıyız.
- Türkiye hızlı yaşlanıyor. AVM’ler olarak buna hızlı adapte olmamız gerekiyor. 38-55 yaş aralığındaki deneyimli gençleri daha iyi anlamalıyız ve beklentilerine cevap vermeliyiz. AVM’lerin ve perakendenin geleceği bu yaş aralığına bağlı.
- Deneyim, sürdürülebilirlik, toplumsal duyarlılık, paylaşma kültürü, mikro mobilite ve kolaylık eğilimi hızla artıyor. Bu dönüşüme adapte olmak için yeniden düşünmeli ve tasarlamalıyız.
- Endişeli Modernler, Mazbut Modernler ve Mahallenin Gençleri hala en stratejik kitleler.
- Fiyat odaklı alışveriş yapan kitleyi AVM’lere çekecek kategorileri/markaları hızla eklememiz gerekiyor.
- Kaygısı yüksek bir müşteri ile karşı karşıyayız. Temas ettiğimiz her noktada şefkat ve güven duygusunu yaşatmalıyız” diyor…
TikTok’ta 3 trilyondan fazla izlenen oyun videoları markalar için ne ifade ediyor?