Bill Gates yapay zeka devriminden sağ çıkacak üç sektörü açıkladı | Son 24 saatin gündemi
Microsoft’un kurucu ortağı Bill Gates, yapay zeka devrimine karşı yalnızca enerji sektörü, biyolojik bilimler ve yapay zeka sistem programlama gibi uzmanlık ve yaratıcılık gerektiren üç sektörün dayanabileceğini belirtti. Gates, yapay zekanın rutin işleri devralarak insanları daha yaratıcı ve stratejik alanlara yönlendireceğini söyledi.
Çalışanlara programlama ve dijital okuryazarlık yetkinliklerini geliştirmelerini, eğitim kurumlarına ise STEM alanlarına ağırlık vermelerini tavsiye etti. Ayrıca yapay zekânın etik, sosyal sorumluluk ve iş dünyası üzerindeki etkilerine karşı hükümetlerin, eğitim kurumlarının ve işletmelerin iş birliği yapmasının önemine dikkat çekti.
Pazarlama liderleri 2025’i nasıl görüyor?
Kolay değil, tüm dünyada ezberlerin bozulduğu, Türkiye pazarında ise yüksek enflasyonla oyunun birkaç kat daha zorlaştığı bir yılı geride bıraktı CMO’lar. Üstelik gemiyi limana yanaştırmanın ötesinde yarını inşa etme ve şirketlerini büyütme sorumluluğunu da hissettiler omuzlarında. Tüm zorluklara karşın hedefe ulaşıp şirketlerini bir sonraki aşamaya taşıdı pek çoğu. Ancak şimdi “Rota yeniden oluşturuluyor”! İşte o başarılı pazarlama liderlerinden hem geride bıraktığımız yılı özetlemelerini hem de gelecek hedeflerini anlatmalarını istedik. Satır aralarında öne çıkan ortak anahtar kelimeler ise 2025’e de yön verecek gibi görünüyor.
Pazarlama liderleri 2025’i nasıl görüyor? -1 “Rota yeniden oluşturuluyor!”
Pazarlama liderleri 2025’i nasıl görüyor? -2 “2025’te fark yaratacak stratejiler”
Pazarlama liderleri 2025’i nasıl görüyor? -3: “Deneyim evreni yaratmak…”
Uzaktan çalışma “kalabalık yalnızlık” duygusunu artırdı!
Yaklaşık 1 milyon kişinin katıldığı halk oylamasında “2024 Yılının Kelimesi” seçilen “kalabalık yalnızlık” kavramını değerlendiren Üsküdar Üniversitesi Sosyoloji Bölümü Başkanı Prof. Dr. Barış Erdoğan, yalnızlığın hissedildiği en önemli mekanlardan birinin de iş yerleri olduğunu söyledi. Prof. Dr. Barış Erdoğan, “Yüksek rekabetçi ortam ve tempoda çalışanlar kendilerini diğer çalışanların arasında yalnız hissediyorlar” dedi.
Prof. Dr. Barış Erdoğan’ın değerlendirmelerinin tamamını incelemek için TIKLAYIN!
Burcu Özdemir yazdı: “Güçlü fikirler fark yaratacak”
2025, sektörümüz için hem büyük fırsatlar hem de önemli değişimlerin yılı olacak. Sektörün yüzde 50’lik bir büyüme yakalamasını öngörüyoruz. Ancak bu büyüme yalnızca bütçelerin artmasıyla değil, sektörün kendini yenileme kapasitesiyle gerçekleşecek.
2025, sektörümüz için dönüşümün hızlandığı bir yıl olacak. Yapay zeka (AI), elbette iş yapış süreçlerini dönüştürmeye ve hızlandırmaya devam edecek; fakat bu teknolojik açılımın ötesinde, asıl farkı yaratacak olan şey güçlü fikirler olacak.
Burcu Özdemir’in Marketing Türkiye Özel Almanak sayısı için kaleme aldığı “Güçlü fikirler fark yaratacak” köşe yazısının tamamını okumak için TIKLAYIN!
Burak Ertaş yazdı: “Dijital reklamcılıktaki dönüşüm derinleşecek”
Dijital reklamcılığın hızla değişen dinamikleri sayesinde, 2025 heyecan verici bir yıl olacak. Yapay zeka, sürdürülebilirlik, yeni medya kanalları ve reklam modelleri, sektörümüzü bekleyen dönüşümde belirleyici faktörler olacak. Biz de IAB olarak, sektöre ve üyelerimize bu dönüşüme başarılı bir şekilde uyum sağlamalarında yardımcı olmak için çalışmalarımıza 2025’te de hız kesmeden devam edeceğiz.
Burak Ertaş’ın Marketing Türkiye Özel Almanak sayısı için kaleme aldığı ““Dijital reklamcılıktaki dönüşüm derinleşecek” köşe yazısının tamamını okumak için TIKLAYIN!