Ünlü bisiklet firması nakliye hasarlarına nasıl son verdi?
Nakliye sırasında ürünlerin korunması her zaman mümkün olmuyor ve bu durum şirketlere pahalıya patlayabiliyor. Bu sorundan muzdarip olan Vanmoof nakliye sırasında 3.000 dolarlık bisikletlerini korumak için ilginç bir yola başvurarak nakliye hasarlarını yüzde 80 oranında azaltmıştı. Başarılı ambalaj çözümünü tekrar hatırlayalım…
Çevrimiçi satış yapan bisiklet üreticileri genellikle ürünleri nakliye sırasında hasar gördüğü için ağır kayıplarla karşı karşıyalar. Bu sorun Hollandalı bir şirket olan Vanmoof’un siparişlerinin yüzde 25’ini etkiliyordu.
Vanmoof’un Kurucu Ortağı Taco Carlier CNNMoney’e verdiği demeçte içgörülerinin oluşum sürecini şu sözlerle açıklamıştı; “Özellikle ABD’de teslimat hasarlarına dair büyük masraflarla karşı karşıya kaldık. Gerçek bir karmaşaydı… Bazen sadece birkaç çizik, bazen de sanki bir kamyon bisikletin üzerinden geçmiş gibi feci hasarlar oluşuyordu. Kendimize sorduk, Amerikalılar gerçekten neyi seviyor? Kuryeleri bir paket konusunda hassas olmaya ne sevk edebilir? İşte o zaman düz ekran TV’yi düşündük, çünkü kutumuz gerçekten büyük bir TV’ninkiyle aynı boyut ve şekle sahip.”
Böylece Vanmoof kutularına bir TV silüeti basmaya başladı. Hasarlar en az yüzde 80 oranında azaldı.
Şirket daha önce nakliye şirketlerini değiştirerek hasarı azaltmaya çalışmıştı, ancak bu çok az fark yarattı.
Carlier, her kolide asıl içeriği bildiren bir bildirim olduğuna dikkat çekerek, müşterilerin ve kuryelerin yeni ambalaja olumlu tepki verdiğini söyledi.
Carlier, “New York’taki mağazamızda bir gazeteci bu konuda tweet atıp dünyaya ifşa edene kadar elimizden geldiğince bunu yapmaya çalıştık” dedi.
Kaynak: CNN