Black Friday Challenge başlıyor: En çok indirim hangi pazaryerinde?
Marketing Türkiye olarak geçtiğimiz 2 yılda da Akademetre’nin Vanilla Price robotları aracılığıyla e-ticaret platformlarının Black Friday döneminde yaptığı indirimleri günlük analizlerle okurlarımıza ulaştırmış, bu dönemde yapılan indirimleri verilerle gözler önüne sermiştik. Geçtiğimiz bir yılda enflasyon etkisini iyice artırdı ve bugün tüketici için indirim dönemlerinin önemi çok daha büyük. Gelin “En çok kampanya yapan pazaryeriyle indirimlerin adresi aynı mı?”, “Hangi kategoriler indirimde lider?” sorularının yanıtlarına daha yakından bakalım…
Akademetre, Marketing Türkiye için 21.11.2022 tarihinde online pazar yerlerinde gerçekleştirilen Black Friday indirimlerini analiz etti. Bu kapsamda 3 devin (Amazon, Hepsiburada, n11) hangi kategorilerde daha çok indirim yaptığı da kaydedildi.
Trendyol indirimlerini henüz bugün başlattığı için analize dahil edilmedi.
Hepsiburada Black Friday’e iddialı bir başlangıç yaptı
Black Friday Challenge’ın ilk gününde en fazla kampanyayı Hepsiburada’nın (84.084) gerçekleştirmesi dikkat çekiyor. Öyle ki aradaki farka bakıldığında Hepsiburada adeta orantısız güç uyguluyor. Zira zirvedeki pazaryerinin en yakın takipçisi sadece 2.652 kampanyayla n11 oluyor.
Amazon’un ise 705 kampanyayla sade bir başlangıç yaptığı görülüyor.
En çok kampanya “Kitap, Film ve Müzik” kategorisinde
Kitap, film ve müzik tutkunlarının kampanyaya boğulduğu bir günü geride bıraktık, şayet tüm pazaryerlerinde bu kategoride toplam 33.432 kampanya var. “Anne, Bebek, Oyuncak” ve “Elektronik” kategorileri de 10 bin bandını aşarak ilk üçte yer buluyor.
“Otomobil & Motosiklet”, “Spor ve Outdoor” ve “Yatırımlık Altın & Gümüş” kategorilerindeki kampanya sayıları ise 2 binin altında kalıyor.
Altın fiyatlarındaki düşüş kafaları karıştırdı
Tüm dünyaca indirim haftasının başlangıcı olarak kodlanan 21 Kasım’da altının da düşüş trendinde olduğu dikkat çekiyor. Zira 125 ile en az kampanyanın görüldüğü “Yatırımlık Altın & Gümüş” kategorisi söz konusu indirim olduğunda zirvede yer alıyor.
İkinci sırada şaşırtıcı olmayan bir biçimde yüzde 23,6 ile “Moda” kategorisinin olduğunu görüyoruz. “Elektronik” kategorisinde yapılan indirimler ise henüz yok denecek kadar az…
Gerçek indirimler n11’de
Black Friday Challenge’ın ilk gününe oldukça iyi bir indirim oranıyla başlayan n11 (yüzde 27,3) zirveye yerleşiyor.
Kampanya sayısıyla tozu dumana katan Hepsiburada ise yüzde 14,3 indirim oranıyla ikinci sırada yer alıyor. Amazon’un ise hem kampanya sayısı hem de indirim oranlarında temkinli bir başlangıç yaptığı görülüyor.