Black Friday Challenge day 3: Ve Amazon atağa kalktı
Black Friday Challenge’da üçüncü günü de tamamlarken kampanyalardaki artış hızla devam ediyor. Bugün Amazon ani bir atakla kampanya sayısını 10’la çarpıyor, Trendyol ise indirim oranlarını düşürüyor. İnsanlar hangi kategorilerde indirim olduğunu kovalarken Kitap&Film&Müzik kategorisi alışverişçileri güldüren kategori oluyor.
Marketing Türkiye olarak geçen yıl olduğu gibi bu yıl da e-ticaret platformlarının Black Friday döneminde yaptığı indirimleri mercek altına alıyoruz. Akademetre’nin Vanilla Price robotları aracılığıyla elde ettiğimiz verilerle hangi pazar yeri ne kadar indirim yapmış, hangi kategorilerde, ne kadar indirim var günlük olarak sizlerle buluşturuyoruz…
Araştırmanın üçüncü gününde kampanya miktarında hala istikrarlı bir artış olduğu görülüyor. İndirim oranları ve kampanya sayısı ters orantıda olsa da özellikle moda kategorisindeki indirim sayısı dikkat çekiyor. Kitap&Film&Müzik kategorisi ise -pazar yerleri arasından n11 gibi- sahip olduğu indirim oranlarıyla alışverişçilerin ilgisini çekmek için adaylığını koruyor.
Gelin Black Friday Challenge’ın üçüncü gününde neler oldu detaylarıyla inceleyelim:
Amazon kampanya sayısını artırıyor
17.11.2021 tarihine baktığımızda, üçüncü gün de Black Friday indirimleri kapsamında en fazla kampanyayı Trendyol’un gerçekleştirdiğini görüyoruz. Bununla birlikte, Amazon üçüncü gün kampanya sayısında gözle görülür bir artışa giderek üçüncü sıraya yerleşiyor.
Otomobil ve motosiklet fırsatını kaçırdık mı?
Kategori bazında yapılan kampanyalarda üçüncü gün birtakım değişimler göze çarpıyor. İlk 5 kategori benzer rakamlarda seyrediyor olsa da özellikle Otomobil & Motosiklet kategorisindeki kampanyalarda gözle görülür bir düşüş var.
Ayrıca, sıralamada ciddi değişimler olduğu için başta göze çarpmasa da pek çok kategoride sağlam kampanya atışları mevcut. Bir önceki günlerde iki haneli olan kampanya sayıları bugün üçlü hanelere çıkmış durumda.
İndirimlerin çoğunluğu yüzde 30’un altında
Konu indirim oranlarına geldiğinde, ilk iki gün olduğu gibi bugün de dengeler değişiyor. Yüzde 49,4 ile Kitap&Film&Müzik kategorisi en yüksek indirimlere sahipken dün yüzde 14,5 indirim olan Evcil Hayvan Ürünleri kategorisinde bugün yüzde 30,3 indirim yaşanıyor. Ancak diğer kategorilerde indirim oranları yüzde 30’un altına düşüyor.
n11 rakiplerine şans tanımıyor
Kampanya sayısı diğer pazar yerlerine göre hayli az olsa da n11, indirim oranlarında rakiplerine fark atmış durumda. Öyle ki bugün oranı yüzde 39,8’e çıkaran pazar yerine göre Trendyol’daki indirim oranları düne göre yeniden düşüş yaşayarak yüzde 4,1’e geriliyor.
Değişime daha yakından bakmak ve 16 Kasım Salı günü yapılan kampanyaları görmek için tıklayın.
Metodoloji
Marketing Türkiye ve Akademetre işbirliğinde gerçekleştirilen “Black Friday Challenge” raporları kapsamında Akademetre Fiyat Araştırma Paneli VanillaPrice’ın yapay zeka destekli web botları; her gün Trendyol, Hepsiburada, N11, Amazon ve GittiGidiyor gibi pazar yerlerindeki kampanyaları, anlık fırsatları ve indirim oranlarının datasını toplayarak analiz ediyor.
Çalışmada web botlar Black Friday kapsamındaki ürünlerin eski fiyatı-yeni fiyatı, kategorisi, markası, dahil olduğu kampanya gibi tüm bilgilerini analiz ediyor. Böylece; Black Friday kapsamında indirim oranları, en çok indirim yapan pazaryerleri, en çok indirim gerçekleşen kategoriler gibi bilgiler listeleniyor.