“Black Friday” değil “Mübarak Cuma”…
Tüm markaların ve tüketicilerin merakla beklediği o gün geldi: Black Friday… Peki, İslamiyet inancında kutsal olan “Cuma” günüyle “Black” kelimesini yan yana getirmemek için ummalı bir yarışa giren markalar “Black Friday”i nasıl tanımladı?
Dünya çapında pek çok markanın indirim yaptığı, müşterilerin faydalanabilmek için mağazalarda izdiham yarattığı gün olarak adlandırılan Black Friday (Kara Cuma), bu yıl da onlarca büyük markanın katılımıyla Türkiye’de tüketicilerin ilgisini çekmeyi başardı. İslamiyet inancında kutsal olan “Cuma” günüyle “Kara” kelimesinin yan yana gelmemesine özen gösteren markalar, pazarlama dünyası için artık oldukça önemli bir yere sahip olan bu güne özel birbirinden farklı isimle tüketicilerin karşılarına çıkıyor. İşte Türkiye’ye özel “Black Friday” isimleri:
Trendyol: Efsane Günler
Hepsiburada: Efsane Cuma
Amazon: Beklenen Cuma Haftası Fırsatları
Boyner: Şahane Cuma
Morhipo: Black Sale
Koton: En Moda İndirim Günleri
Defacto: Şanslı Günler İndirimi
Elle: Lucky Friday
Derimod: Efsane Hafta Sonu
Karaca: Şahane Cuma
Emsan: Şahane Cuma
Polo: Şanslı Hafta
Watsons: Efsane Cuma Haftası
Bg store: Happy Friday
Beymen: Black Fashion Day
Vakko: Black Weekend
Kiğılı: Gözü Kara İndirim
Deriden: Olağanüstü Cuma
idefix: Şahane Cuma
nike: Beyaz Cuma