Black Friday’in favori ürünü hangisi?
Kimi pazaryerlerinde indirim dönemi tüm aya yayılsa da esas Black Friday’e günler kaldı. Tabii bu arada tüketici nelere ihtiyaç duyduğunu gözden geçirdi, aklında yer eden ürünleri favorilerine ekledi ve hatta belki çoktan alışverişe başladı bile… Marketing Türkiye için Akademetre’nin gerçekleştirdiği “Black Friday Algı Araştırması”na göre Black Friday alışverişlerinin merkezinin Trendyol olacağını söylemiştik. Şimdi ise tüketicinin en çok hangi kategoride alışveriş yapmayı planladığına bakalım…
Ekonomideki belirsizlikler ve ürün/hizmet fiyatlarındaki sürekli artış tüketicilerin fiyat algısını bozmuş durumda. Öyle ki insanın en temel ihtiyacı olan barınma konusu bugün beyaz yakalılar için de bir sorun olarak karşımıza çıkıyor. Mevcut göstergeler dikkate alındığında araştırma sonuçları her 2 kişiden 1’inin bu yıl Black Friday kapsamında alışveriş yapmayı düşünmediğini gösteriyor. Oysa her 10 kişiden 7’si geçmiş Black Friday kampanya dönemlerinde “online pazaryerleri”nden alışveriş yaptığını belirtiyor.
Hayalleri süsleyen ürün cep telefonu
Her ne kadar tartışmalı bir konu olsa da her 10 kişiden 7’si Black Friday döneminde yapılan indirim kampanyalarına güvendiğini söylüyor.
Özellikle pandemi sonrası hızlanan dijital dönüşümle birlikte teknolojik ürünlere olan talebin artışı Black Friday dönemine de sirayet ediyor elbette. Bu doğrultuda her 10 kişiden 4’ü Black Friday kampanyasında “cep telefonu, ev elektroniği ürünleri, bilgisayar-tablet” satın alacağını kaydediyor. Bu elektronik ürünler arasında liste başını ise cep telefonu alma isteği çekiyor.