Black Friday fırsatları oyunlardan takip ediliyor
Black Friday ve hemen akabinde gerçekleşecek olan Siber Pazartesi indirim dönemine sayılı günler kaldı… Tüketicilerin sepeti markaların ise kampanyaları neredeyse hazır. Digital Turbine adına GWI tarafından gerçekleştirilen “Efsane Cuma & Siber Pazartesi” araştırmasında hız, kolaylık ve kişiselleştirilmiş bir deneyim için bu indirim sezonunda da en çok mobil alışveriş yapacağını belirtiyor tüketiciler. Görünen o ki Black Friday de Siber Pazartesi de pas geçilmeyecek. Tüketicinin satın alma tercihini yönlendiren temel faktörler ise karşılaştıkları mobil ve oyun reklamları olacak. Peki ama reklamlar hangi formatta olmalı ve hangi fırsatları içermeli? Gelin detaylara bakalım…
Digital Turbine adına GWI tarafından gerçekleştirilen “Efsane Cuma & Siber Pazartesi” araştırması markalara hedef kitlelerini mobil cihazları üzerinden nasıl yakalayabileceği konusunda önemli ipuçları verirken, çıkan sonuçlar ise mobilin gücünü bir kez daha gözler önüne seriyor.
Araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 88’i kesinlikle veya muhtemelen Black Friday günü alışveriş yapacaklarını belirtirken, yüzde 86’sı tercihinin Siber Pazartesi olacağını söylüyor. Tüketicilerin yüzde 91’i alışverişini sadece akıllı telefonları üzerinden yaptığını belirtirken, yüzde 80’lik bir kitle online alışveriş yapmak için en az haftada bir gün akıllı telefonlarını kullanacak.
Mobil cihazlarından alışveriş yapan tüketicilerin beklentileri de farklılık gösteriyor. Yüzde 51’i alışveriş yaparken basit, kullanımı kolay uygulamaları/web sayfalarını tercih ederken, yüzde 37’si ise ödeme sürecinin kolay olmasını önemsiyor. Mobil uygulamaların kullanım kolaylığının tüketici için önemli bir kriter olduğu da dikkat çekiyor. Yüzde 64’lük bir kitlenin online alışverişlerinde mobil uygulamaları tercih etmesi de bu durumu kanıtlar nitelikte.
Tüketicilerin yüzde 59’u mağazalarda alışveriş yaparken ürün incelemelerine bakmak için telefonlarını kullanırken, yüzde 45’i rakip markaların fiyatlarını araştırmak, yüzde 41’i ürünlerle alakalı detaylı bilgi edinmek, yüzde 39’u ise uygulama üzerinden ödeme yapmak için akıllı telefonlarını tercih ediyor.
Araştırmaya katılan tüketicilerin mağazalar yerine online alışverişi tercih etmesinin en büyük nedeni yüzde 68 ile internette mağazaya oranla daha uygun fiyatta ürün bulunması.
Akıllı telefonların her an elimizin altında olması Black Friday alışverişlerinin bu kanaldan gerçekleşmesini destekleyen önemli bir faktör. Alışveriş yaparken masaüstü yerine mobil cihazların tercih edilmesinin en büyük sebebi ise yüzde 79 ile kullanım kolaylığı. Güvenli olması (yüzde 76), hızlı olması (yüzde 72) ve kişiselleştirilmiş bir deneyim sağlaması (yüzde 52) da öne çıkan diğer özellikler.
Black Friday reklamları nasıl olmalı?
Günlük hayatın vazgeçilmez eğlence alışkanlıklarından biri olan oyunlar için tüketicilerin yüzde 100’ünün akıllı telefonları tercih ettiği dikkat çekerken, yüzde 53’lük bir kitle Efsane Cuma/Siber Pazartesi haftasında günde birden fazla oyun oynadığını kaydediyor. Mobil oyunlarda ve uygulamalarda tüketicinin karşısına çıkan reklamların satın alma davranışları üzerinde büyük bir etkisi olduğu da dikkat çeken veriler arasında.
Zira tüketicilerin yüzde 46’sı Efsane Cuma/Siber Pazartesi fırsatlarını mobil uygulamalardaki çevrimiçi reklamlar aracılığıyla keşfettiklerini söylerken, yüzde 59’u bu dönemki fırsatları önceden araştırdığını belirtiyor. Tüketicilerin yüzde 66’sı Efsane Cuma/Siber Pazartesi döneminde mobil cihazlarında gördükleri reklamlardan sonra alışveriş yaptıklarını belirtiyor. Kullanıcıların yüzde 46’sı video formatında reklamları tercih ettiğini belirtirken, yüzde 51’i reklamın sesli olmasını tercih ediyor.
Bu dönemde mobil cihazlar üzerinden tüketiciye ulaşmak isteyen markaların beklentileri doğru okuması çok önemli. Katılımcıların yüzde 67’si mobil cihazlarındaki çevrimiçi reklamlardan kendileriyle ilgili teklif içermesini beklerken, yüzde 54’ü reklamların kendilerine bir kupon/indirim sağlamasını, yüzde 46’sı satış ve kampanya detayları hakkında bilgi vermesini ve yüzde 43’ü reklamın ilgi çekici görseller içermesinin çok önemli olduğunu düşünüyor.
“Bot”lar Black Friday’i kabusa çevirebilir
Kasım ayıyla birlikte Black Friday de kapıda belirdi. Yılın bu döneminde tüketicileri indirimler, markaları ise bot hesap orduları bekliyor. Veri analiz şirketi CHEQ, çevrim içi alışveriş macerasını markalar için kabusa dönüştürebilecek bot hesaplarla ilgili güncel durumun çerçevesini rakamlarla çiziyor.