Tüketici Black Friday için sepetini donattı, peki markalarda durum ne?
Pek çok sektör ve marka için yılın en hareketli, en yoğun günleri başlıyor… Zira önceleri bir günle sınırlı olan, ardından bir haftaya, şimdilerde ise tam bir aya yayılan alışveriş ve indirim çılgınlığı “Black Friday” geldi kapıya dayandı… Hem mağazalarda hem de e-ticaret sitelerinde büyük indirimler yaparak satıcıların stoklarını erittiği, tüketicilerinse daha uygun fiyata alışveriş gerçekleştirmeyi beklediği Black Friday tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de her geçen yıl daha da büyük bir ekonomiye dönüşüyor. Tüketiciler için indirimli ürün fırsatı anlamına gelen “Black Friday” markalar içinse yılın en yüksek cirolarını elde etme fırsatı sunuyor. Peki, kimilerinin “Efsane Cuma” kimilerininse “Şahane Cuma” ya da “Beklenen Cuma” gibi isimlerle adlandırdığı “Black Friday”e markalar nasıl hazırlanıyor?
Güveni sağlamak “gerçek indirim” yapmaktan geçiyor
- LC Waikiki olarak her yıl olduğu gibi bu yıl da Black Friday’e hazırız. Bu yıl Black Friday için diğer senelere göre daha büyük bir ilgi olmasını bekliyoruz. Özellikle e-ticaret penetrasyonunun artması ve tüm sektörlerde hammadde ve işçilik fiyatlarının yükselmesinden dolayı ürün fiyatlarında da artış meydana gelmesi dolayısıyla kasım kampanyalarına daha fazla ilgi bekliyoruz.
- Bu ilgiyi artırmak için kasım ayında sürpriz çalışmalarımız da olacak. Biz kazananın müşterimiz olması gerektiğini düşünüyoruz ve bunun için de daha önce iletişim çalışmalarında kullanılmayan bir söylemle güzel bir sürprizimiz var.
- Black Friday’de satış rakamları ciddi anlamda yukarı çıkıyor. Müşterilerimiz uygun kampanyalardan yararlandıklarında ve ürünlerini de makul zamanlarda teslim aldıklarında marka sadakati de paralel olarak artıyor. Bu dönemde müşteri kazanımı yükseliyor. Elbette önemli olan kasım ayı sonrasında da müşterilerimizin bizi tercih etmeye devam etmesi. Kasım ayı sonrasında müşterilerimize tekrar avantajlı alışveriş imkanı sunabilmek bizim için çok değerli. Bu zamana kadar olan indirimler de kasım ayı öncesi fiyat neyse onun üzerinden yaptığımız indirimlerdi ve bu sene de aynı şekilde devam edecek. Güveni sağlayan en önemli husus gerçek indirim yapmaktan geçiyor.
- Bu yıl satışlarımızın tamamı www.lcwaikiki.com üzerinden olacak. Geçen sene kasım ayını pandemi etkisinde geçirmiştik. Şimdi ise durum oldukça farklı. Bu dönemi, mağazaların yaşadığı bayram alışverişi coşkusunun online yansıması olarak görüyoruz. Geçtiğimiz yıllara baktığımızda da, kasım ayında ekime göre 2 kat daha fazla satış gerçekleştiğini söyleyebiliriz.
Black Friday memnuniyeti arttırmak için de bir fırsat
Duygu Badem Uylukçuoğlu, Vestel CMO’su
- Artık e-ticaret hareketliliği içerisinde bu sezonsal etkinin oturduğunu görüyoruz. Bununla birlikte lojistikte kısıt faktörleriyle birlikte markalar bu dönemi sürece yayma, uzun tutma gayretinde. Black Friday mevcut durumda ekim ayından başlayacak bir dönem hâline dönüştü.
- Black Friday özelinde iddialı kampanyalarımızı tüketiciyle buluşturmaya hazırlanırken, hizmetle farklılaşma odağımızı korumaya devam ediyoruz. Online alışverişlerde, lojistik süreçlerinin bu yoğun dönemlerde negatif etkilendiğine tanık olduk. Vestel olarak uzun yıllardır yaptığımız altyapı yatırımları sonucunda, kuvvetli bayi ve servis ağımız sayesinde bayiden sevk projesi ile 24 saatte teslim hizmeti sunuyoruz. Bayilerimize yaptığımız yatırımlar ve 30 güne çıkan iade süremiz özellikle bu tip indirim dönemlerinde tüketici tarafından önemli bir tercih sebebi durumuna geliyor.
- Black Friday dönemini sadece ciro artışının sağlandığı bir dönem olarak görmüyoruz. Bahsettiğimiz hizmetler ışığında, müşteri memnuniyetini yükseltmek adına bir fırsat olarak görüyoruz. Bu dönemde hedefimiz sadece satış yapmak değil, satışlarımızı müşterilerimize fayda sağlayarak, beğeni ve tavsiye skorlarını artırarak yönetmek. Geçmiş benzer dönemlerin de bu kapsamda Vestel için oldukça başarılı geçtiğini söyleyebiliriz.
- Bu yılki Black Friday döneminde aynı döneme kıyasla satışlarımızı minimum 2,5 kat artırmayı hedefliyoruz. Akıllı ürünlerden, beyaz eşyaya, küçük ev aletleri ve süpürge grubundan, TV’ye çok geniş bir ürün yelpazesinde, yoğun ilgi aldığımız bir döneme daha hazırlanıyoruz.
Çiçek, domates, biber satılan yerden teknoloji almayın
Çağanur Atay Uçtu, MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Üyesi, MediaMarkt Türkiye Pazarlama, Kurumsal İletişim ve e-Ticaret Direktörü & MediaMarkt İsveç Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü
- Kasım ayının son yıllarda giderek artan bir trendi var. Bu yıl da tüketicilerimizin heyecanla bizim “Şahane Cuma” olarak adlandırdığımız Black Friday’i beklediğini öngörüyoruz. Bu yıl, cep telefonu ve giyilebilir teknoloji kategorisindeki ürünlerin satışlarda ilk sıralarda olacağını öngörüyoruz.
- İletişim çalışmalarımızda her zaman olduğu gibi sadece bir haftaya değil, tüm aya odaklandığımız bir dönem olacak. Black Friday dönemi öncesi, tüketiciye teknoloji konusunda güven aşıladığımız bir ekim ayı kampanyası hazırladık. Biz fiyat odaklılığın ötesine geçerek teknolojiyi çiçek, domates, biber satılan yerden değil işin uzmanından alın diyoruz. Biz yalnızca teknoloji satıyoruz ve bu yüzden kendimizi işin uzmanı olarak konumlandırıyoruz.
- Bu yılki “Şahane Kasım” için hem mağazalarımızda hem online’da birbirinden cazip teklifler, sürpriz etkinlikler, saatlik kampanyalar yer alacak. Biliyoruz ki teknoloji alışverişinde güvenle alışveriş yapmak, ürüne en hızlı şekilde ulaşmak ve ürünler hakkında uzman destek almak tüketicilerimiz için çok önemli.
- Şahane Cuma döneminde geçtiğimiz yıl marka sadakat ve bilinirliğimizde yüzde 15, ilk akla gelme skorunda ise yüzde 19 artış oldu. Sosyal medya ve NPS anketlerinden elde ettiğimiz geri dönüşlerde tüketici, gerçek indirimlerle karşılaştığını, stok sorunu yaşamadığını, güvenilir bir markadan alışveriş yapmanın rahatlığını yaşadığını, ürünlere sağlam olarak ulaştığını ve kargo sürecinin hızlı olduğunu dile getiriyor.
Yatırımlarımızın karşılığını alıyoruz
Emre Kurtoğlu, Teknosa Dijital Ticaret ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı
- Bu döneme özel gerçekleştirdiğimiz “Tekno Cuma” kampanyalarına olan ilgi her yıl artarak devam ediyor. Bu yıl da talebin geçtiğimiz yıllardan çok daha fazla olacağını öngörüyoruz.
- Tekno Cuma müşterilerimiz tarafından beklenilen, takip edilen bir kampanya dönemi. Teknoloji ihtiyaçlarının pandemi dönemiyle birlikte artmasına paralel olarak yatırımlarımızın geri dönüşünü daha fazla alıyoruz. Geçen yıl gerçekleştirdiğimiz yoğun kampanyalara paralel olarak, dijital kanallardan gelen ciromuz 3 kat artarken, kampanya döneminde müşterilerimizin markamızı arama motorlarında arama sayısı yüzde 50 oranında yükseldi. Ayrıca ortalama sepet değerleri yüzde 60 seviyesinde arttı.
- Buna ek olarak, geçtiğimiz yıl Tekno Cuma kampanyamızda bazı kategorilerde de 10 katı aşkın ciro büyümeleri yaşandı. Bu yıl da talebin benzer şekilde devam etmesini, özellikle robot süpürgeler, akıllı saatler, çocuk akıllı saatleri, gaming gibi bazı ürün gruplarının geçtiğimiz yıla kıyasla daha iyi bir performans göstermesini bekliyoruz.
- Kampanya döneminde müşterilerimize tüm kanallarımızda en iyi alışveriş deneyimini yaşatabilmek için geliştirmelerimize hız kesmeden devam ediyoruz. Hızlı ve sağlıklı teslimat ve online alışverişte müşterilerimize destek sağlamak adına pek çok hizmet sunuyoruz.
Ekonomiye daha fazla katkı sağlamayı hedefliyoruz
Erdem İnan, Trendyol Group Head of Marketing
- Trendyol olarak, her yıl kasımda gerçekleştirdiğimiz büyük kampanyalarla müşterilerimize alışveriş şöleni yaşatıyoruz. Bu yıl da kasımın ikinci ve son haftalarında “Süper İndirim Günleri” ve “Efsane Günler” kampanyalarımızı yapacağız.
- Bu yıl ilk kez Trendyol Hızlı Market ve Yemek ile ikinci el uygulamamız Dolap’a özel kampanyalar da hazırladık. Platformumuzda kampanyalara özel milyonlarca ürünü müşterilerimize avantajlı fiyatlarla sunacağız. Aynı zamanda bu dönemde yaratacağımız ek istihdam ve satıcılarımızın artan iş hacimleri ile de ülkemiz ekonomisine daha fazla katkı sağlamayı hedefliyoruz.
- Her kasım ayı öncesinde, müşteri memnuniyetini odağımıza alarak, satıcılarımızla birlikte hedeflerimizi ve yol haritamızı belirliyoruz. Geçen kasımda satıcılarımız rekor kırarak satışlarını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 168 artırdılar. Türkiye’nin dört bir yanına 60 milyon ürün satışı gerçekleştirdiler. Ziyaret sayımız 1,5 milyar oldu. Kampanyanın son günü olan cuma akşamında ise anlık olarak 1,85 milyon müşterimizin platformda buluşmasıyla yine bir rekora imza attık. Trendyol ekibi olarak Türkiye’ye en iyi alışveriş deneyimini yaşatmak için yüz binlerce satıcımız ve iş ortaklarımızla beraber kasım ayına hazırız.
Markalar Black Friday’de pastadaki payını nasıl büyütebilir?