Bleisure seyahatine dair son trendler
Vaktimizin çoğunu geçirdiğimiz ofislerden ayrılıp yeni yerler görmek ve yeni insanlar tanımak anlamına da gelen iş gezileri çoğu zaman heyecanlandırır. Hatta birçok insan direkt olarak işle eğlenceyi birleştireceği seçeneklere odaklanır. Buradan hareketle bleisure (iş ve eğlence) gezginlerinin motivasyonlarını ve demotivasyonlarını ortaya koymak için kurumsal turizm organizasyonu şirketi Visit Anaheim adına OnePoll, kapsamlı bir araştırma gerçekleştiriyor. Verilere göre iş seyahatlerinde verilecek “es” süreleri çok önemli. Hatta öyle ki boş zaman aktivitelerine vakit ayıramayacağı için iş gezisini reddeden önemli bir kitle var. Gelin dikkat çeken diğer detaylara bakalım…
Visit Anaheim adına OnePoll tarafından ABD’de 2.000 katılımcıyla yürütülen bir araştırma, insanların işle eğlenceyi nasıl birleştirdiklerine mercek tutuyor. Araştırmanın önemli çıktılarına göre, katılımcılar bir iş gezisinde boş zamanın çok önemli olduğunu belirtiyor. “Bleisure” gezginlerine iş için seyahat etmenin en iyi yanları sorulduğunda, listenin başında farklı yerler görmek (yüzde 70), ardından yeni insanlarla tanışmak (yüzde 58) ve iş yerinden uzaklaşmak (yüzde 57) geliyor. Yeni şeyler denemek ve yaşanan şehirden uzaklaşmak (yüzde 55) iş seyahatinin en önemli beş motivasyonunu tamamlıyor.
Ankete katılanların yarısından fazlası (yüzde 57), özellikle sevdiklerini ziyaret edebilecekleri lokasyonlara iş gezisi yapmak istediğini bile itiraf ediyor. Kaliforniya (yüzde 27) bir iş gezisi için en iyi destinasyon olarak kaydedilirken, onu Florida (yüzde 22) ve New York (yüzde 18) takip ediyor.
Ayrıca katılımcıların yüzde 65’i, işe karışmadıkları sürece ailelerini, arkadaşlarını veya diğer önemli kişileri bir iş gezisine getirmenin uygun olduğuna inanıyor.
Öte yandan “Bleisure” gezginlerinin yüzde 44’ü, iş gezisine çıkma fırsatını geri çevirdiklerini bunun sebebininse gezilerde boş zaman aktivitelerine zaman ayıramayacaklarını düşündüklerini ifade ediyor.