Boğazda yüzen devasa futbol topu gerçek miydi?
UEFA Şampiyonlar Ligi’nin resmi partneri adidas, İstanbul’da gerçekleşen final öncesinde futbolseverlerin nabzının bir an olsun düşmesine izin vermedi. adidas Champions Island ziyaretçilerine unutulmaz anlar yaşatırken hem kadınları hem de çocukları merkeze aldığı etkinlikleriyle de ilham verdi. İstanbul Boğazı’nda yüzen final topu da şehir efsanesi değil elbette. adidas Türkiye Kıdemli Pazarlama Direktörü Onur Demircan ile UEFA Şampiyonlar Ligi için hazırlanan deneyimlerin perde arkasını konuştuk.
Futbol’un adidas için önemi nedir? Bu alanda ne tarz yatırımlarınız var?
adidas olarak sporun hayatları değiştirebilme gücüne inanıyoruz. Bu inancımızla da hangi dalı olursa olsun spora verdiğimiz desteği sürdürüyoruz. Tüm spor dalları içerisinde bizim için futbolun ayrı bir yeri var. Dünyanın en popüler spor dallarının başında gelen futbolun, ülkelerin tanıtımına, ekonomisine katkısı da yadsınamaz bir gerçek. Bunun yanı sıra futbol, insanları gönülden birbirine bağlamayı başarıyor.
adidas olarak futbolda dünya lideriyiz. FIFA World Cup™, UEFA Avrupa Şampiyonası ve UEFA Şampiyonlar Ligi gibi dünyanın en önemli futbol turnuvalarının resmi tedarikçisi olmanın yanı sıra bu turnuvalar dışında, Real Madrid, Manchester United, Arsenal, FC Bayern Münih ve Juventus ve Beşiktaş JK gibi dünyanın en iyi kulüplerine de forma ve ekipman sağlıyoruz. Messi, Mo Salah, Benzema, Jude Bellingam, Ilkay Gundoğan gibi çok önemli marka elçilerimizle de tüm futbolseverlere ilham vermeyi amaçlıyoruz.
Uzun zamandır İstanbul’da beklenen an sonunda yaşandı. UEFA Şampiyonlar Ligi’nin resmi partneri olarak siz futbolseverler için nasıl deneyimler hazırladınız?
adidas olarak, İstanbul’da gerçekleşmesi uzun zamandır beklenen UEFA Şampiyonlar Ligi Final heyecanını futbolseverlere doyasıya yaşatmak için birçok projeye imza attık. Projelerimizi hayata geçirirken de İstanbul’daki finale özel hazırladığımız topumuz “UCL PRO Ball Istanbul” çıkış noktamız oldu. Projelerimizi hazırlarken yenilikçi teknolojilerden, güncel trendlerden ve futbol tarihimizden ilham aldık.
UEFA Şampiyonlar Ligi final toplarıyla ilgili geniş bir arşivimiz var. Final topları arşivimizle adidas İstiklal mağazamızda “UEFA Şampiyonlar Ligi Finali Resmi Maç Toplarının Tarihi” isimli bir sergiyi futbolseverlerin beğenisine sunduk.
Diğer bir projemizde ise yenilikçi bir teknoloji kullandık. Daha önce Arjantin dünya kupasını kazandıktan sonra hayata geçirdiğimiz projede kullandığımız CGI uygulamasıyla final topumuzu İstanbul Boğazı’nda yüzdürdük.
En büyük projelerimizden biri ise bir ilk olan ve Haliç Boğaz’ında konumlanan “adidas Şampiyonlar Adası” oldu.
Birçok alanda gerçekleştirdiğimiz projelerle uzun zamandır İstanbul’da gerçekleşmesi beklenen final heyecanını futbolseverlere doyasıya yaşattık. Aldığımız olumlu geri bildirimler, basın yansımaları ve etkinliklerimize katılımcı sayıları değerlendirildiğinde de bunu başardığımızı büyük bir gururla söyleyebilirim.
“UEFA Şampiyonlar Ligi Finali Resmi Maç Toplarının Tarihi” sergisinden ve CGI teknolojisi kullanımından biraz daha bahseder misiniz?
adidas olarak UEFA Şampiyonlar Ligi Finali coşkusunu ve heyecanını tüm futbolseverlerin yaşamasını hedefledik. Bu amaçla da ülkemizde ilk defa gerçekleşen “UEFA Şampiyonlar Ligi Finali Resmi Maç Topları Tarihi” sergisini gerçekleştirdik. Sergide 2002- 2023 yılları arasındaki Londra’da oynanan B. Dortmund- Bayern Münih, İstanbul’da oynan A.C Milan- Liverpool ve Münih’te oynanan Bayern Münih- Chelsea gibi unutulmaz final maçlarının da yer aldığı yirmi iki topumuz yer aldı. Ayrıca sergide Şampiyonlar Ligi Kupasını konumlandırdık. Bu sayede binlerce tüketici kupayı yakından görme şansına sahip oldu.
İstanbul Boğazı’nda yüzdürdüğümüz final topu projemiz ise en çok ses getiren işlerimizden biri oldu. CGI uygulamasını, Türkiye’de de ilk defa Şampiyonlar Ligi final maçında kullandık. Videomuz şu ana kadar 4.5 milyona yakın izlendi. Hala daha gerçekten dev bir topu boğazda yüzdürüp yüzdürmediğimiz soruluyor. Videomuz bugüne kadar Türkiye’de yapılan en profesyonel örneklerden biri ve bu da bizi çok mutlu ediyor.
Destekçiliğiniz kapsamında hayata geçirdiğiniz bir uygulama da “adidas Champions Island” oldu. Burada katılımcılara ne tür deneyimler sundunuz?
adidas olarak mottomuz “Impossible Is Nothing”. Biz de ada fikrini bu mottomuzdan ilham alarak hayata geçirdik. Şehrimiz uzun zamandır final heyecanını yaşamayı bekliyordu ve biz de bu heyecanı İstanbul’da yaşamayı uzun zamandır bekliyorduk. Bu nedenle futbolseverlere benzersiz bir deneyim yaşatmak istedik. Ada fikri de bu isteğimiz doğrultusunda ortaya çıktı.
adidas Şampiyonlar adası için kullandığımız platform uzun zamandır kullanılmayan bir platformdu. Biz bu platformu futbolseverlerin şampiyonlar ligi heyecanını eşsiz bir atmosferde yaşayabilecekleri bir adaya dönüştürdük.
Adamızın açılışını 8 Haziran’da ses getiren bir etkinlikle gerçekleştirdik. Ünlü futbolcular Roberto Carlos, Mario Jardel ve Michy Batshuayi’de bize açılışta eşlik etti. Açılışımızda, kısa bir sohbet sonrasında ünlü futbolcular, ayak tenis maçı ile davetlilerimize ve bize unutulmaz anlar yaşattı.
Ayrıca adiclub isimli bir üye sadakat programımız var. adiclub kapsamında üyelerimize paha biçilemez anlar yaşatmaya çalışıyoruz. Bu isteğimiz doğrultusunda da üyelerimiz arasından seçtiğimiz bir talihli ünlü futbolcularımız ile ayak tenisi oynama şansına sahip oldu. Üyemize böyle bir deneyim yaşatmak bizler için de mutluluk verici oldu.
“adidas Champions Island”ın ikinci gününde ise kız çocuklarının hayallerini gerçekleştirdik. Sporda cinsiyet ve fırsat eşitliğini desteklemek amacıyla uzun zamandır beraber çalıştığımız iş ortaklarımızdan Kızlar Sahada platformu ile beraber bir etkinlik düzenledik. Projemiz kapsamında, futbola gönül vermiş 21 kız çocuğumuzu, Bayern Münich’in kadın takım kaptanı Lina Magull ile bir araya geldiler. Kızlarımız hem Lina’nın ilham veren hikayesini dinlediler hem de beraber antreman yapma fırsatını yakaladılar.
“adidas Şampiyonlar Adası”nda üç günde toplam bin 800 ziyaretçiyi ağırladık. Ziyaretçilerimizin adada oldukları süre zarfında keyifli zaman geçirmeleri için de çeşitli aktivasyonlar gerçekleştirdik. Örneğin, ülkemizde ilk defa hayata geçirdiğimiz “Digital Score Station” oyunumuz misafirlerimizden yoğun ilgi gördü.
Kadınlar koşarken kendilerini güvende hissetmek için neler yapıyor?