Boyner mağazacılık deneyiminde çıtayı yükseltti!
1998 yılından bu yana Şaşkınbakkal’da bulunan mağazası ile keyifli alışverişin ve Bağdat Caddesi’nin buluşma noktası olan olan Boyner 3 Eylül itibarıyla Erenköy’deki yeni yerinde hizmet vermeye başladı. “Hayatı büyük yaşa, cesur yaşa” mottosu ile açılan Boyner Cadde yenilikçi konsepti, barındırdığı ilklerle perakende sektöründe bir dönüm noktasına imza atıyor. Toner Mimarlık tarafından tasarlanan Boyner Cadde, deneyim odaklı mağazacılığı teknoloji, sanat, sürdürülebilirlik ve sporla buluşturuyor.
Koşulsuz müşteri mutluluğu teknolojilerini ve müşteri deneyimini odağına koyan Boyner, Erenköy’de açtığı 5 bin metrekare alana yayılan, 5 katlı mağazası ile geleceğin deneyim mağazacılığını İstanbul’a getiriyor. Beş duyumuzun ötesine hitap eden teknolojiyi yaratıcılıkla harmanlayan ve tüketici deneyimini yaşam deneyimi haline getiren Boyner Cadde, “minimum atık, minimum israf” ve “maksimum mutluluk” hedefliyor. Müşterilerine sürdürülebilir, doğa dostu, yaratıcı, yenilikçi, samimi, doğal bir atmosfer ve sporla iç içe yaşam alanı sunuyor. Boyner Cadde, Boyner’in halihazırda sunduğu dinamik ve yenilikçi ürünlerle birlikte bu mağazaya özel yeni marka ve koleksiyonları çok özel bir ortamda moda severlerle buluşturuyor.
“Sadece bir mağaza değil, yaşam alanı tasarladık”
Eren Çamurdan, Boyner Büyük Mağazacılık CEO’su
Boyner Cadde ile geleceğin mağazacılık konseptini hayata geçirdiklerini belirten Boyner Büyük Mağazacılık CEO’su Eren Çamurdan sözlerine şöyle devam etti: “Müşteri deneyimini en öne koyan Boyner Cadde’de “geleceğe dönüyor”, geleceğin deneyim mağazacılığını bugüne getiriyoruz. Boyner Cadde’nin hem bizim için hem de perakende sektörü için bir milat olduğunu düşünüyoruz. Doğa dostu, sürdürülebilir bir yaklaşımla birlikte teknoloji, sanat ve sporu odağına alan Boyner Cadde ile sadece bir mağaza değil, sokakla iç içe yaşayan samimi bir yaşam alanı tasarlamak istedik. Burada misafirlerimize içten ve doğal bir ortamda iyi zaman geçirirken yepyeni deneyimler edinme fırsatı yaratıyoruz. Boyner Cadde’yi Bağdat Caddesi’nin doğal bir uzantısı haline getiriyor, sınırları kaldırıyor, böylelikle perakendeyi sürdürülebilirlikle, teknolojiyle, sanatla, sporla, sohbet ve eğlenceyle buluşturuyor, misafirlerimizi samimi bir ortamda ağırlamayı hedefliyoruz. 23 yıllık Bağdat Caddesi sakini olarak Boyner Cadde’nin yeni yerinde ve çığır açan bu yepyeni konseptiyle müşterilerimiz ve Boyner arasındaki duygusal bağı derinleştireceğine yürekten inanıyoruz.”
Sanat, spor, gurme, sürdürülebilirlik gibi farklı alanlarda yenilikçi etkinlikler düzenleyerek sokağın dinamizmini içeri taşıyacak Boyner Cadde Anadolu yakasının yeni buluşma noktası olmaya hazırlanıyor.
Boyner Cadde’de neler oluyor?
- Teknoloji, sanat, sürdürülebilirlik, deneyim odaklı mağaza Toner Mimarlık tarafından tasarlandı.
- 5 bin metrekare alana yayılan beş katlı mağazanın dekorasyonu 118 gün sürdü.
- Boyner Cadde’nin toplamda 1800 metrekare olan dört cephesi Mural İstanbul sanatçılarının graffiti eseriyle donatıldı.
- Mural İstanbul’dan altı sanatçı Boyner Cadde’nin dört cephesinde yer alan graffiti tasarımı için 220 saat çalıştı.
- Ressam Mehmet Sinan Kuran kendine özgün minyatür eskizlerini ekibiyle birlikte iki hafta gibi kısa bir sürede bir kolona resmetti.
- Atık malzemeleri sanatla buluşturan Deniz Sağdıç tarafından tasarlanan iki tablo, dört koltuk, bir sehpa, bir halı ve bir lambader için 350 adet defolu atık denim pantolon kullanıldı.
- Origami sanatçısı Gürat Öztürk 15 adet maksimalist origami çiçekle mağazanın görsel düzenlemesine renk kattı.
- Binada bulunan dijital ekranların toplamı alanı 292 metrekare ediyor. Mağaza galeri boşluğunda yer alan dijital ekranın yüksekliği 14 metre. Binanın dış cephesinin iki yanını dönen ekranın toplam genişliği 40 metre, yüksekliği 3,85 metre, -1. kattan zemin kata uzanan monolitin yüksekliği ise 6 metre.
- Bu ekranlar için Decol sanatçıları tarafından tasarlanan ve “yaşayan enstalasyonlar” olarak adlandırılan dijital sanat eserleri doğadan ilham alıyor. Dış cephede yer alan ekrandaki eser dünyamızın ana oksijen kaynağı olan okyanus dünyasını anamorfik 3D teknolojiyi kullanarak yansıtırken mağaza içinde yer alan monolit ekranı ise varoluşu temel alarak ve izleyicilerin hareketleri ile etkileşime geçerek sonsuz olasılıkla dört farklı evreyle hayat buluyor. Mağazanın dört katını kaplayan 14 metre yüksekliğindeki dikey ekranda ise her mevsim değişecek olan ve Türkiye’nin endemik bitkilerinden oluşan bir seçki ile sanal ortamda yaşayan gerçek üstü bir doğa eseri yaratıldı. Türkiye’de ilk defa kullanılan bir teknoloji ile eser, hava durumu verilerini anlık olarak alarak güneşin ve rüzgarın Kadıköy’deki anlık değişimlerine göre dönüşecek.
- Pet şişeler binanın bir duvarında hayat buldu. Bu çok estetik ve ileri dönüşümü gözler önüne seren duvar için yaklaşık 1500 adet pet şişe kullanıldı.
- Satış değeri olmayan yaklaşık 1000 adet ürün oturma grubu olarak ileri dönüştürüldü. Bunlar dışında mağazada kullanılan diğer oturma grubu, stant gibi malzemelerin yüzde yüzde 50’si ileri dönüştürülerek hazırlandı.
- Havalandırma ve yağmur sularını arıtarak yeniden kullanan Boyner Cadde bu yöntemle yılda 15 ton su tasarrufu hedefliyor.
- Sürdürülebilirlik odaklı tasarlanan mağazada yer alan güneş enerji panelleri ile binanın elektriğinin yaklaşık yüzde 10’u karşılanacak.
- Mağaza içinde dört adet hologram yer alıyor.
- Doğa dostu bir yaklaşımı odağına alan Boyner Cadde’de kağıt POP’ler yerine dijital POP kullanılıyor.
- Mağazanın outdoor bölümünde bir tane soğuk oda yer alıyor. Outdoor ürünlerin performansını deneyimleyebilmek için hazırlanan oda, alınan ürünlerin performansının ölçülebilmesi için -20 dereceye kadar soğuyabiliyor.
- Boyner Cadde’de yer alan iki bisiklet ile hem spor yapmak hem de elektrik üretmek mümkün. Üstelik misafirler üretilen elektrikle telefonlarını şarj edebiliyor.
- Mağazada bulunan iki adet retro oyun makinesi alışverişe nostaljik bir mola verdirtiyor.
- Hijyen kurallarının maksimum seviyede uygulamada olduğu mağazada tuvaletler temassız. Mağazada bir de bebek odası yer alıyor.
- Misafirlerin rahat alışveriş yapabilmeleri için emanet dolapları bulunuyor.
- Kadın, erkek, çocuk, aktif spor, outdoor, denim, ayakkabı, çanta, kozmetik, aksesuar ve ev kategorilerine ev sahipliği yapan mağazada 200’e yakın markanın 100 bine yakın ürünü yer alıyor.