Boyner Yayınları “okuru dönüştürme” hedefinde
Kuruluşu Boyner Grup çalışanlarının eğitimlerine yatırım yapma misyonuna dayanan Boyner Yayınları, 25. yılında sezona okuru dönüştürme iddiasıyla giriyor. Bu doğrultuda “Biyografi ve Anı” kategorilerini bünyesine ekleyen yayınevi, global başarı öyküleriyle Türkiye’de pozitif bir dönüşüm yaratmayı hedefliyor. Bu kapsamda global bestseller listesinden Türkçe çeviriyle okura sunulan pek çok kitap var; Alex Banayan “Üçüncü Kapı”, Jeff Benedict “LeBron”, Steven Bartlett “Bir Ceo’nun Günlüğü”… Yayınevi ayrıca, gençlerin okuma alışkanlıklarını da göz önünde bulundurarak, e-kitap ve sesli kitap gibi dijital yatırımlarına da hız veriyor. Bugün gerçekleşen basın toplantısında Boyner Grup İcra Kurulu Üyesi, Strateji ve İş Geliştirme Başkan Yardımcısı Elif Ateşok Şatıroğlu, Boyner Yayıncılık tarafında yaşanan dönüşümün Boyner İstinyePark’taki mağaza deneyimine yansımalarının yanı sıra tüm bu yatırımların Boyner Grup için öneminden bahsederken, Boyner Yayınları Direktörü Zeynep Erkurt yeni dönem hedeflerine dair detayları aktardı.
Boyner Grup tarafından yönetim ve iş dünyasında dünyanın en çok okunan kitaplarını ülkemizde de okuyucularla buluşturma misyonuyla kurulan Boyner Yayınları, yeni döneme hızlı giriş yaptı. Kişisel gelişim, kültür-sanat, bilim ve ekonomi, satış ve pazarlama başta olmak üzere kurgu-dışı kitaplar alanında öncü konumunu güçlendirerek devam eden Boyner Yayınları, portföyüne eklediği anı ve biyografi eserlerinin yanı sıra uluslararası en çok satan iş dünyası kitaplarını da okuyucularla buluşturuyor.
Amerika’nın en genç “best-seller” isimleri arasına giren Alex Banayan’ın başarı, azim, kararlılık üzerine yazdığı “Üçüncü Kapı” ise yılın ilk kitabı olarak raflarda yerini alıyor.
Grubun yayıncılık faaliyetlerinde yeni dönem hedefleriyle ilgili bilgi veren Boyner Grup İcra Kurulu Üyesi, Strateji ve İş Geliştirme Başkan Yardımcısı Elif Ateşok Şatıroğlu, “Boyner Grup, bünyesinde bulunan 6 grup şirketi, 250’den fazla mağazası, e-ticaret siteleri, mobil uygulamaları ve 8 bini aşkın çalışanıyla perakende ve mağazacılık alanındaki bilgi birikimini, en yeni teknolojilerle ve inovatif servislerle birleştirerek müşterilerine eşsiz bir alışveriş bir deneyimi yaşatıyor. Ancak Boyner Grup için hayata değer katma misyonu sadece alışveriş deneyimi ve müşterilerin mutluluğuyla sınırlı değil. Odağımızda tüm toplumsal yaşama fayda sağlamak, sürdürülebilir iyilik modeliyle hayatın her alanına dokunmak var. İşte Boyner Yayınları’nın stratejisinin temelini de bu anlayış oluşturuyor” dedi.
“Sosyal sorumluluk meselesi olarak görüyoruz”
Boyner Yayınları’nın kuruluşunun, grup çalışanlarının eğitimlerine yatırım yapmak amacıyla yönetim, perakendecilik ve kişisel gelişim alanında dünyada en çok satan kitaplarının çevirisiyle başladığını hatırlatan Şatıroğlu, “Çalışanlarımızdan o yıllarda aldığımız geri dönüşler muazzamdı. Gösterdikleri ilgi karşısında hem heyecanlandık hem de bu alandaki boşluğu dolduracak önemli bir iş yaptığımızı fark ettik. Hal böyle olunca sadece çalışanlarımızın değil, tüm toplumun bu kitaplara erişebilmesini amaçladık ve Boyner Yayınları için ilk adımı attık” diye aktardı.
Aynı yıllarda kitapların sadece Beymen’de ve o günkü adıyla Çarşı Mağazaları’nda satışa sunulduğunu belirten Şatıroğlu, şöyle devam etti: “Bugüne kadar 70 farklı başlıkta kitabımız okuyucularla buluştu. Yayıncılık sektörü zor günlerden geçiyor olsa da, bırakın yavaşlamayı, aynı vizyonla yatırımlarımıza hız verme kararı aldık. Geleneksel yayıncılık kapsamındaki çalışmalarımıza ek olarak Boyner Grup vizyonu ve yenilikçi bakış açısıyla hem e-kitap hem de sesli kitap üzerine çalışmalarımız da devam ediyor. Çünkü bu alanı aynı zamanda önemli bir sosyal sorumluluk meselesi olarak görüyoruz. Özellikle geleceğimizi tasarlayan gençler nezdinde kitapların yerini dijital dünyanın aldığı bir dönemde, Boyner Yayıncılık olarak, eğitimin, kişisel gelişimin daha iyi ve daha yaşanabilir bir dünya yaratmak için en önemli unsur olduğunu biliyoruz. Bu doğrultuda Boyner Grup kültüründen aldığımız güç ile kitaplarımız aracılığıyla toplumda pozitif değişiklik yaratma misyonunu üstleniyoruz. Bu amacı edinmemizin temelinde yatan neden ise yayınlarımız aracılığı ile düşünen ve gelişen, aydınlık bir toplumun oluşmasına katkı sağlamak…”
“Biyografi ve Anı kategorisini portföyümüze ekledik”
Yayınevinin dümenine çok kısa bir süre önce geçen ve iş dünyasında edindiği farklı tecrübeleri bir kitap aşığı olarak yeni görevine taşıyan Boyner Yayınları Direktörü Zeynep Erkurt Çelik yayıncılığa yeni bir soluk kazandırmak üzere harekete geçtiklerini söylüyor.
Çelik, “Ülkemize sunduğumuz her bir kitabın okuyucunun bakış açısını değiştiren, zenginleştiren ve kişisel gelişimin yanı sıra kariyer ve yaşam yolculuğuna katkı sunması en büyük amacımız. Bunu yaparken kitap portföyümüzde; iş dünyası, kişisel gelişim, kültür, bilim ve ekonomi başta olmak üzere farklı alanlarda en çok ilgi gören yazarların eserlerini ön plana çıkarıyoruz. Yeni yayın dönemimize ise Biyografi ve Anı kategorisini de portföyümüze ekledik. Bu yeni kategoriyle birlikte iş dünyası ve toplumsal yaşama damgasını vuran, kişisel başarı hikayesiyle ilham yaratan isimleri okuyucularımızla buluşturmayı hedefliyoruz” dedi.
Kurgu dışı alanın farklı bir hedef kitleye hitap ettiğini hatırlatan Çelik, “Geçmişte daha küçük bir okuyucu kitlesine sahip olan bu alana ilgi giderek artıyor. Biz de yaptığımız yatırımlarla bu alanın büyümesine katkı sunmayı amaçlıyoruz. Şu anda hedef kitle ve yaş aralığı yetişkin grupta olsa da, Boyner Yayınları olarak önümüzdeki dönemde yayıncılık hayatına kazandırdığımız çeviri eserlerle gençlere, öğrencilere kısacası yediden yetmişe herkese hitap edeceğiz” diye ekledi.
Basılı kitap ve dijital kol kola yürümeli
Yayıncılık alanında dijitalleşmenin etkilerini de göz ardı etmediklerini söyleyen Çelik, özellikle dijital dünyada yazan ve okuyan yeni nesil için çalışmalarının devam ettiğini belirtirken, “Basılı kitap yerine dijital kitaplara artan ilginin farkındayız. Ancak bu ne basılı kitabın sonu ne de dijital kitapların zaferi. Burada iki alanda da yayıncılık dünyasının paralel çalışması gerekiyor. Hem genç neslin hem de yoğun yaşamları olan yetişkinlerin ilgisini çekmek için yenilikçi yollar bulmalıyız. Yeni konseptleri hayata geçirmek ya da bu konseptlere dahil olmak için beklemek artık zaman kaybı. Tüm bu dünya içerisinde biz de gelişim ve dönüşüm süreçlerimizi beklenti ve ihtiyaçlar doğrultusunda gerçekleştirmeye devam ediyoruz. 2024 yılında da özgün içeriği ile kalıcı, konuşturan, fark yaratan, eleştirel düşünmeyi teşvik eden ve değerli içgörüler sağlayan kurgu dışı eserler ile portföyümüzü geliştireceğiz” diye konuştu.
Kitapların hikayeleri…
Üçüncü Kapı-Alex Banayan//// Forbes’un “en iyi kariyer kitaplarından biri” olarak nitelendirdiği Üçüncü Kapı kitabında Banayan, başarının sırrını keşfetmiş kişiler ile karşılaşmalarının perde arkasını açık yüreklilikle anlatıyor. Bu ilginç anılar aracılığıyla girişimcilik, dayanıklılık ve kendine inanmanın gücü üzerine paha biçilmez dersler çıkarıyor. Tutku, azim ve beklenmedik fırsatların öyküsü olan “Üçüncü Kapı”, geleneklerden kurtulup kendi yolunu çizmek isteyen herkes için yol gösterici bir ışık görevi görüyor.
LeBron-Jeff Benedict//// Kitap, LeBron James’in hayat hikayesini ele alıyor. Yazarı Jeff Benedict, daha önce Tiger Woods biyografisi ile aylarca New York Times bestseller listesinde kalan, inanılmaz detaylı araştırmaları ile meşhur bir yazar. Fakirlikten ve kimsesizlikten ilkokul dördüncü sınıfta 100 gün okula gidemeyen, Amerikan varoşlarından bir çocuk, nasıl oluyor da 15 yıl içinde dünya tarihinin en başarılı ikonik bir basketbol figürine, hem de sadece sporla değil sosyo-politik duruşu ve yardımseverliği ile adını tarihe yazdıran birine dönüşüyor? Tek kelime ile ilham verici, benzersiz dersler içeren bir kitap.
Bir Ceo’nun Günlüğü-Steven Bartlett/// 400’e yakın TED Talk’u olan, Forbes 30 yaş altı 30 listesinde, aylık 10 milyon dinleyici ile şu andaki en büyük ve en başarılı podcast olan Diary of a CEO’nun’nun sahibi Steven Bartlett’in aynı isimli kitabı. Steven’in podcast’i dünyanın en etkili kişileri, düşünürler, eksperler ile onların tecrübeleri ve öngörülerini açık, içten, filtresiz bir sohbet ile paylaştığı bir mecra. Kitabında bu uçsuz bucaksız öngörüleri harmanladığı, başarının temel kurallarını örnekler, anektodlar ile anlattığı bestseller bir kitap olarak okuyucuyla buluşacak.
Bıçak Sırtında Diyaloglar-Sam Horn/// 26 yıldır bestseller olan, hala ayda binlerce satan Tongue Fu’nun yazarı Sam Horn’un yeni kitabı Bıçak Sırtında Diyaloglar, her söylediğimize dikkat etmemiz gereken günümüz dünyasında iletişimi bir sanata çevirmenin ve hayatımızı kolaylaştırmanın yöntemlerini anlatıyor.
Tartışmanın Kazananı Siz Olun-Mehdi Hasan/// Mehdi Hasan, BBC’den MSNBC’ye birçok medya kanalında programları olan ve müzakere konusunda uzman bir gazeteci ve yazar. New York Times bestseller listesine 7. sıradan giren kitabında sadece nasıl müzakere edeceğinizi değil, nasıl kazanacağınızı detaylı ve net bir yol haritası ile kendi hayatından örneklerle anlatıyor.
Süper İletişimciler/// Dünyada kurgu dışı kitapların başyapıtı haline gelen Alışkanlıkların Gücü kitabının yazarı Pulitzer ödüllü Charles Duhigg’in uzun zamandır beklenen yeni kitabı. Hani bazıları vardır, sizi dinler, anlatmadığınızı dahi anlar, tavsiye verir, yönetir… Bir yönleri vardır onları özel kılan. İşte kitap bunu nasıl yakalayacağımızı anlatıyor. Ama bunu yaparken sizi CIA’nin ajanlarını nasıl seçtiğinden, Netflix’in icra kurulunda olan tartışmalara kadar çok çarpıcı ve farklı yerlere götürüyor.