
Brand Finance dünyanın en değerli şirketlerini açıkladı!
Dünyanın en büyük markaları, değişen ekonomik dinamikler, jeopolitik belirsizlikler ve hızla gelişen teknolojik dönüşümle başa çıkarken, Brand Finance Global 500 – 2025 raporu küresel markaların performansına ve aralarındaki rekabete ışık tutuyor. Toplam marka değeri 5 trilyon dolara ulaşan listede, 574,5 milyar dolarlık marka değeriyle Apple zirvede yer alırken ilk 10’da sekiz teknoloji markası bulunması ise anlamlı bir içgörü sunuyor… Gelin listenin öne çıkan markalarına birlikte bakalım…
Brand Finance’ın 2025 Global 500 raporu, dünyanın en büyük markalarının küresel ekonomiden daha hızlı büyüdüğünü ortaya koyuyor. Apple, yüzde 11’lik artışla 574,5 milyar dolarlık marka değerine ulaşarak zirvedeki yerini sağlamlaştırırken, dünyanın en değerli 500 markasının toplam marka değeri yüzde 10 artarak 9,5 trilyon dolara ulaştı ve küresel ekonomik büyüme oranı olan yüzde 3’ü açık ara geride bıraktı.
Teknoloji sektörü yine zirvede
Dünyanın en değerli ilk 10 markasından sekizi teknoloji sektörüne ait. NVIDIA, yapay zeka çiplerine yönelik artan talebin etkisiyle yüzde 98 büyüyerek ve 21 sıra yükselerek ilk kez ilk 10’a girdi. Markanın büyüme potansiyeli göz önüne alındığında önümüzdeki yıllarda da yükselişini sürdürmesi sürpriz olmayacaktır.
En hızlı büyüyen marka: e&
Telekomünikasyon markası e&, marka değerinde sekiz kat artışla dünyanın en hızlı büyüyen markası oldu. NVIDIA ise yüzde 98 büyüme oranıyla ikinci sırada yer aldı.
Yükselen sektörler: Yapay zeka, e-ticaret ve sağlık
NVIDIA, AMD ve TSMC gibi yarı iletken devleri inovasyonla büyürken, TikTok ve Pinduoduo sosyal medya ile e-ticareti birleştiren stratejileriyle dikkat çekiyor. BYD elektrikli araç pazarında, Lilly ise ilaç sektöründe yükselişini sürdürüyor.
En güçlü marka: WeChat
100 üzerinden 95,2’lik BSI skoru ile WeChat, üst üste ikinci kez dünyanın en güçlü markası oldu. Onu Nike ve Google takip ediyor.
En değerli 500 şirketin 194’ü ABD’de!

Küresel dev markalar elbette ülke ekonomileri için de çok büyük bir katma değer yaratıyor. Bu perspektifle bakıldığına en değerli 500 şirketin yarattığı ekonominin yüzde 52’sinin ABD’ye gitmesi altı çizilmesi gereken bir veri olarak karşımıza çıkıyor. Gelirlerin yüzde 15’ine sahip olan Çin ise listede ikinci sırada yer alırken onu Almanya ve Japonya takip ediyor.
Brand Finance Global 500 – 2025 raporunda yer alan şirketlerin 194’ü ABD, 69’u Çin, 36’sı Japonya, 35’i Fransa ve 27’si Almanya menşei taşıyor.
İşte Brand Finance Global 500 – 2025 raporuna göre dünyanın en değerli 25 markası

Listede Türkiye’den hiçbir marka yer almıyor
Uzun yıllara yayılmış bir tartışma konusu olan “Türkiye’den neden dünya markası çıkmıyor?” sorusu Brand Finance Global 500 – 2025 raporunda bir kez daha kendisini hatırlatıyor. Dünyanın en değerli 500 şirketi arasında hiçbir Türk markası bulunmaması ülkemiz adına düşündürücü bir tablo sunuyor…