Brandverse Awards başvuruları sona eriyor
Eski ve yeni nesil tüm pazarlama, iletişim ve reklam çalışmalarının adil bir süreç ve şeffaf kriterlerle değerlendirildiği Brandverse Awards’a başvurular başladı… Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen, Deloitte Türkiye’nin uzmanlığıyla katkı sağladığı yarışmada başvuru süreci 6 Nisan tarihine kadar devam edecek…
Reklam, pazarlama ve pazarlama iletişimi alanında üretilen tüm işleri “bütünleşik pazarlama” anlayışıyla değerlendiren Brandverse Awards’ta başvuru dönemi Şubat ayında başladı. Yarışmaya son katılım 6 Nisan’a dek sürecek. Sektör liderlerinin bir araya geldiği ve ilki geçtiğimiz yıl gerçekleştirilen Brandverse Awards; reklam, pazarlama ve pazarlama iletişimi alanlarındaki en güncel gelişmeleri kapsayarak şekillendirildi. 1 Mayıs 2022 – 1 Nisan 2023 dönem aralığında ilk kez yayınlanmış iletişim çalışmaları ve 1 Nisan 2022 – 1 Nisan 2023 dönem aralığında sergilenen sosyal medya performanslarının yarışacağı organizasyonda reklamverenlerin ve ajansların başarısı değerlendirilecek.
Dünyanın en büyük danışmanlık şirketlerinden Deloitte Türkiye’nin tüm değerlendirme süreçlerine uzmanlığıyla destek vereceği Brandverse Awards, özgün değerlendirme modeli ve şeffaf yapısıyla başarılı işleri ödüllendirerek sektördeki standartları yükseltmeyi hedefliyor.
Social Media Awards Turkey, Brandverse Awards’un çatısı altında
Markaların sosyal medyada sergiledikleri performansı ve dijitalde gerçekleştirdikleri projeleri ödüllendiren Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya ödülleri Social Media Awards Turkey bu yıl da geçtiğimiz yıl olduğu gibi Brandverse Awards çatısı altında gerçekleştirilecek.
2018’den bu yana Marketing Türkiye ve Boom- Sonar iş birliğiyle hayata geçirilen Social Media Awards Turkey, geçen sene itibariyle pazarlama evreninin tüm kollarını kapsaması üzere yeni başvuru döneminde Brandverse Awards olarak yeni kimliğine kavuştu. Değerlendirme yapısı, kategorileri ve ödülleri önceki yıllarla benzer şekilde devam eden yarışma başvuruları Brandverse Awards web sitesinden online olarak alınıyor. Social Media Awards Turkey bölümünde yarışmacıların başvuru yapabilecekleri; Özel Gün Kampanyası, Sosyal Medya Kampanyası, Gerçek Zamanlı Kampanya, Mobil Uygulama ve Kurumsal Web Sitesi gibi 22 farklı kategori bulunuyor.
SocialBrands Veri Analitiği bölümündeyse 50’den fazla sektörde markaların 1 Nisan 2022 – 1 Nisan 2023 aralığında sosyal medya performansına göre kazananlar, başvuru süreci olmadan tamamen veriye dayalı olarak belirleniyor. Bölümde ayrıca ünlü isimlerin online varlıklarının hem verilere dayalı hem de jüri tarafından değerlendirilmesiyle kazananları belirlenen özel kategoriler de bulunuyor.
Pazarlama ve iletişim faaliyetleri için sektör dinamikleri göz önünde bulundurularak özenle oluşturulmuş bölümleriyle markalar için kapsamlı kategoriler sunan Brandverse Awards’da, geçmişte Social Media Awards Turkey’de yer alan kategorilerin yanı sıra Medya, PR, Film, Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik, Deneyim Tasarımı, Strateji ve Craft Bölümleri yer alıyor.
Deloitte Türkiye’nin uzmanlığıyla…
Deloitte Türkiye, Brandverse Awards’un tüm değerlendirme süreçlerinde uzmanlığıyla yer alarak yarışmanın tarafsız ve şeffaf yapısını güçlendiriyor. Markaların en başarılı iletişim ve reklam çalışmalarının ve stratejilerinin değerlendirileceği Brandverse Awards’a Deloitte’un katma değer sağlayacağı alanlar şöyle sıralanıyor:
- Brandverse Awards organizasyonu ve kurgusuna görüş, öneri ve katkı sağlamak
- Tüm ödüllendirme mekanizmasının şeffaf ve hesap verilebilir olması için kontrol ve değerlendirme yapmak, iyileştirme sunmak
- Değerlendirme sürecinde jüri başkanlarına danışmanlık yapmak ve bu süreçte gözlemci görevi üstlenmek
- SocialBrands Sosyal Medya Marka Endeksi’ne ilişkin veri toplama, algoritma ve veri analiz sistematiğini değerlendirmek
- Tüm markaların sosyal medya performans sonuçlarının finalize edilmesi sürecinde yer alarak güvenilirliği pekiştirmek
Brandverse Awards’un ana bölümleri
Social Media Awards Turkey
Sosyal Medya ve Dijital Bölümü
Marka ya da kurumların sosyal medya ve dijitaldeki tüm kampanyaları ve iletişim faaliyetleriyle sosyal medya performansları bu bölümde değerlendirilecek. Social Media Awards Turkey’nin önceki yıllarda ödüllendirme yaptığı tüm kategoriler bu bölümde bulunuyor.
Medya Bölümü
Markaların medya uygulamalarında gösterdikleri başarı bu bölümde değerlendirilecek. Yaratıcı medya çalışmaları, yenilikçi uygulamalar ve ilham verici medya kullanım fikirleri de bu bölümde yarışacak.
Sürdürülebilir Başarı ve KSS Bölümü
Ticari bir kuruluş ya da kar amacı gütmeyen kurumlar tarafından, toplumsal ve çevresel sorunların çözümü ve farkındalık adına geliştirilen tüm projeleri bu bölüm altındaki kategorilerde yarışacak.
PR Bölümü
Markanın itibarını geliştirmek, markanın/ ürünün hedef kitlesiyle arasında bağ kurmak/ güçlendirmek adına yaptığı tüm yaratıcı PR çalışmaları bu bölümde yarışacak.
Film Bölümü
Bu bölümde marka, kurum ya da kuruluş için TV, sinema ya da dijital ortamlarda yayınlanan reklam filmleri yarışacak.
Deneyim Tasarımı Bölümü
Markaların hedef kitleleriyle yaratıcı ve özgün yöntemlerle buluşmasını sağlayarak müşteri deneyimi sunan projeler bu bölümde yarışacak.
Strateji Bölümü
Marka adına yapılan tüm iletişim faaliyetleri ve kampanyalarının ardındaki, işin başarıya ulaşmasını sağlayan özgün ve etkili marka stratejileri bu bölümde değerlendirilecek.
Craft Bölümü
Marka mesajını iletmek için reklamda kullanılan görsel, metin ve müzik gibi öğelerin nasıl kullanıldığı ve yaratıcı çalışmaya sağladığı katkı bu bölümde değerlendirilecek.
Brandverse Awards 2023 yenilikleri
Brandverse Awards’ta 8 ana bölümün altına eklenen 14 yeni kategoride markalar ve projeler bu yıl ilk kez yarışacak.
Medya Bölümü
Addressable TV Kullanımı: Kampanya kapsamında hedef kitleye ulaşmak için hayata geçirilen tüm Addressable TV içerikleri bu kategoride yarışır. Yarışan işler Adressable TV kullanımının hedeflenen iş sonucuna ulaşmadaki başarısı açısından değerlendirilir.
Film Bölümü
Uzun Format: YouTube, IGTV ya da TV, sinema için üretilmiş 120 saniyeden daha uzun olan tüm filmler bu kategoride değerlendirilir. Kısa Format: Maksimum 15 saniye uzunluğundaki tüm film içerikleri bu kategoride yarışabilir. Bu kategoriye yapılacak başvurularda aynı çalışmaya bağlı birden fazla içeriğin olması durumunda videoların her biri maksimum 15 saniye olmak üzere toplam sınır maksimum 60 saniyedir.
Dikey Format: Dikey formdaki sosyal mecralar için (Instagram, Tiktok gibi) hazırlanmış film içerikleri bu kategoride yarışabilir.
Seri Filmler: Aynı kampanya için birden fazla filmin bulunduğu çalışmalar bu kategori kapsamında değerlendirilir.
Özel Gün Filmleri: Kampanyaların resmi bayramlar, anneler günü gibi özel günler, tüm Türkiye tarafından takip edilen organizasyonlar gibi spesifik günlere ilişkin hazırlanan video içerikler bu kategoride yarışır. Çalışmalar sosyal platformlar, web siteleri veya konvansiyonel medya gibi diğer kanallarda yayınlanmış olabilir.
Kurumsal İmaj: Markanın ürün veya hizmetinin odak noktasında olmadığı, marka imajına ve konumlandırmasına katkı sağlamak amacıyla hazırlanan tüm filmler bu kategoride yarışır.
Deneyim Tasarımı Bölümü
Promosyonlar ve Yarışmalar: Markanın hedef kitlesiyle etkileşimini sağlamak için sunduğu online veya offline yarışmaları, mağaza içi promosyon aktivasyonları, oyunlaştırılmış deneyimler gibi tüm çalışmalar bu kategoride yarışır.
Canlı Deneyimler / Konserler / Festivaller: Spor, festivaller, konserler, kurumsal eğlenceler, yapılı sahneler vb. gibi büyük ölçekli etkinliklerin kullanıldığı marka deneyimi veya aktivasyonları bu kategoride yarışır.
Strateji Bölümü
Sınırlar İçinde Markalaşma: Markanın yer aldığı sektördeki reklam ve pazarlama kısıtlamaları içerisinde yaratıcılığı kullanarak gerçekleştirdiği tüm kampanyaların stratejileri bu kategoride değerlendirilir.
Harekete Geçiren Kampanyalar: Bu kategoride yapılan çalışmayla amaç, hedef kitleyi harekete geçirerek eylem ve davranışlarını doğrudan etkilemektir. Kampanya ile amaçlanan tüketicilerin satın alımlarını, fiziksel veya çevrimiçi bir mağazayı ziyaret etmelerini, bir etkinliğe katılmalarını, sosyal medyada bir gönderi paylaşmalarını ya da toplumdaki yaygın bir davranış kalıbını değiştirmek veya güçlendirmek olmalıdır.
İçerik Stratejisi: Hedef kitlesinin ilgisini çekmek akılda kalıcı, dikkat çekici uzun vadeli ve sürdürülebilir içerik stratejileri bu kategoride yarışır.
Craft Bölümü
Ünlü Konumlandırması: Tüketiciye marka mesajını iletmek için hazırlanan çalışma ve kampanyalar için seçilen ünlülerin etkili konumlandırması ve seçilen ismin projeye/markaya uygunluğu bu kategori kapsamında değerlendirilir.
Masaüstü Film Tasarımı / Post Prodüksiyon: Dijitalde veya geleneksel kanallarda kullanılmak üzere hazırlanmış kamera, ışık, yönetmen gibi prodüksiyon koşulları olmadan sadece post prodüksiyon ile montaj kullanılarak hazırlanan tüm video içerikleri bu kategoride değerlendirilir.
Son başvuru tarihi 6 Nisan
Marka ve ajansların 1 Mayıs 2022 – 1 Nisan 2023 döneminde gerçekleştirdikleri tüm iletişim çalışmalarıyla başvuru yapabilecekleri Brandverse Awards başvuruları için son gün 6 Nisan 2022 saat 23.59! En başarılı projeleriniz ile yarışmaya başvurmak ve başvuru detaylarını öğrenmek için www.brandverseawards.com adresini ziyaret edebilirsiniz.