
Brandverse Awards bu yıl yeniliklerle dolu!
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen, Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği’nin de (REPİD) destek verdiği Brandverse Awards bu yıl pek çok yenilikle sektörle buluşuyor. Yarışma kapsamında yer alan kategoriler günün gerekliliklerine uygun olarak güncellenirken “Kültür Sanat Projeleri”nden “Yapay Zeka Kullanımı”na kadar yarışmaya ilk defa dahil edilen kategorilerle de Brandverse Awards’un kapsamı daha da genişletildi. Gelin tüm değerlendirme süreçlerine Deloitte Türkiye’nin uzmanlığıyla katkı sağladığı Brandverse Awards’un bu yılki yeniliklerini hep birlikte keşfedelim…
Eski ve yeni nesil tüm pazarlama, iletişim ve reklam çalışmalarının adil bir süreç ve şeffaf kriterlerle değerlendirildiği Brandverse Awards’un başvuru dönemi 27 Ocak’ta başladı. Başvurular 18 Mart tarihine dek sürecek. Bu yıl dokuzuncusu gerçekleştirilecek olan yarışma her yıl reklam, pazarlama ve pazarlama iletişimi alanlarındaki en güncel gelişmeleri kapsayacak şekilde güncelleniyor. Yarışma bu yıl da yenilikleriyle adından söz ettirecek.
1 Nisan 2024 – 18 Mart 2025 dönem aralığında ilk kez yayınlanmış iletişim çalışmaları ve yine aynı dönem aralığında sergilenen sosyal medya performanslarının yarışacağı organizasyonda reklamverenlerin ve ajansların başarısı değerlendirilecek.
Deloitte Türkiye’nin tüm değerlendirme süreçlerine uzmanlığıyla destek vereceği Brandverse Awards, özgün değerlendirme modeli ve şeffaf yapısıyla başarılı işleri ödüllendirerek sektördeki standartları da yükseltiyor.
Brandverse Awards’da, geçmişte Social Media Awards Turkey’de bulunan kategorilerin yer aldığı Sosyal Medya ve Dijital bölümün yanı sıra Medya, PR, Film, Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik, Deneyim Tasarımı, Strateji ve Craft bölümleri yer alıyor. Brandverse Awards’un tüm değerlendirme süreçlerinde uzmanlığıyla yer alan Deloitte Türkiye, yarışmanın tarafsız ve şeffaf yapısını güçlendiriyor.
Brandverse Awards’da bu yılın yenilikleri
Social Media Awards Turkey Sosyal Medya ve Dijital Bölümü
Brandverse Awards’un en çok başvuru alan bölümlerinden biri olan Sosyal Medya ve Dijital Bölümü’nden bu yıl iki yeni kategori bekliyor katılımcıları:
- Yapay Zeka Kullanımı: Sosyal medya ve dijital platformlar için üretilmiş, yapay zeka teknolojilerinin kullanıldığı tüm kampanyalar bu kategoride değerlendirilecek.
- Yaratıcı CGI Uygulamaları: Bu kategoride marka konumlamasına ve hedeflerine uygun olarak hazırlanan iletişim çalışmaları kapsamında CGI teknolojilerinin özenle kullanıldığı işler yarışacak.
Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik Bölümü
“Kültür Sanat Projeleri” ve “Spor Projeleri” kategorileri de bu yıl ilk defa yarışmadaki yerini aldı.
- Kültür Sanat Projeleri: Bu kategoriye kültür ve sanat alanında toplumsal farkındalık yaratmaya, kültürel değerleri yaşatmaya ve toplumsal sorunlara duyarlılığı artırmaya yönelik gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projeleriyle başvurulabilecek.
- Spor Projeleri: Sosyal sorumluluk kapsamında, sporun güçlendirici ve dönüştürücü etkisini kullanan, toplumu olumlu yönde etkilemeyi hedefleyen projeler bu kategoride değerlendirilecek.
Deneyim Tasarımı Bölümü
Daha önceki yıllarda Deneyim Tasarımı Bölümü altında yer alan “NFT Tasarımı” ve “Metaverse Projeleri” kategorileri “Web 3.0 Projeleri” adı altında birleştirildi. “Yapay Zeka Destekli Müşteri Deneyimi” kategorisi ise bu yıl ilk defa yarışmadaki yerini aldı.
- Web 3.0 Projeleri: Bu kategori, markaların Web 3.0 teknolojilerini (Blockchain, NFT, Metaverse gibi) kullanarak geliştirdiği projeleri kapsıyor.
- Yapay Zeka Destekli Müşteri Deneyimi: Yapay zeka teknolojilerinin, kullanıcı etkileşimlerinden veri analizine, kişiselleştirilmiş içeriklerden otomatik süreçlere kadar, müşteri deneyimini şekillendirmek ve iyileştirmek amacıyla geniş bir yelpazede kullanıldığı tüm projeler bu kategori altında değerlendirilecek.
Craft Bölümü
Craft Bölümü bul yıl pek çok heyecan verici yenilikle sektörle buluşuyor…
- CGI Uygulamaları: CGI teknolojilerinin yaratıcı ve estetik bir şekilde kullanıldığı projeler bu kategoride yarışacak.
- Tasarımda Yapay Zeka Kullanımı: Bu kategoride, yapay zeka teknolojilerinin grafik tasarım süreçlerine entegre edilerek yaratılan çalışmalar rekabet edecek.
- Yönetmen: Yönetmenin projenin yaratıcı vizyonunu şekillendirmedeki başarısı bu bölümde değerlendirilecek.
- Sanat Yönetimi – Film: Geleneksel veya dijital mecralarda yayınlanan film çalışmalarında sanat yönetiminin estetik ve yaratıcı katkıları bu kategoride ele alınacak.
- Sanat Yönetimi – Masaüstü Film: Dijitalde veya geleneksel kanallarda kullanılmak üzere hazırlanmış kamera, ışık, yönetmen gibi prodüksiyon koşulları olmadan sadece post prodüksiyon ile montaj kullanılarak hazırlanan tüm video içerikleri bu kategoride değerlendirilecek.
- Kurgu: Hikaye anlatımını en etkili şekilde destekleyen kurgu çalışmaları bu kategoride yarışacak.
Film Bölümü
Film Bölümü’nde yer alan “Özel Günler” kategorisi daha hakkaniyetli bir değerlendirme hedefiyle “Milli Günler” ve “Tematik Günler” olarak yeniden tasarlandı.
- Özel Gün Filmleri – Milli Günler: 10 Kasım Atatürk’ü Anma, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı gibi milli günler için hazırlanan video içerikler bu kategoride yarışacak.
- Özel Gün Filmleri – Tematik Günler: Anneler Günü, Sevgililer Günü, Dünya Kadınlar Günü gibi milli olmayan özel günler için hazırlanan video içerikler bu kategoride yarışacak.
Strateji Bölümü
“Veriye Dayalı Stratejiler” ile “İş Birliği ve Stratejik Ortaklıklar” bu yıl yarışmada ilk defa yer alan kategoriler arasında yer alıyor.
- Veriye Dayalı Stratejiler: Bu kategoride, verinin gücünü kullanarak oluşturulan kampanya stratejileri değerlendirilecek.
- İş Birliği ve Stratejik Ortaklıklar: Marka, yaratıcı ajans, medya ajansı ve diğer iş ortakları arasındaki stratejik iş birlikleri bu kategoride değerlendirilecek.
PR Bölümü
“Lider İletişimi” kategorisi bu yıl PR Bölümü’ne ilk defa eklendi.
- Lider İletişimi: Bu kategori, liderlerin kurum içindeki ve dışındaki paydaşlarla etkili iletişim kurarak, marka imajını güçlendirmek ve toplumsal sorumluluk bilinci oluşturmak amacıyla gerçekleştirdiği iletişim çalışmalarını kapsıyor.
Son başvuru tarihi 18 Mart!
Marka ve ajansların 1 Nisan 2024 – 18 Mart 2025 döneminde gerçekleştirdikleri tüm iletişim çalışmalarıyla başvuru yapabilecekleri Brandverse Awards’un son başvuru tarihi ise 18 Mart. En başarılı projelerinizle yarışmaya başvurmak ve başvuru detaylarını öğrenmek için brandverseawards.com adresini ziyaret edebilirsiniz.
Başvuru sürecine dair tüm detaylar ve faydalı dokümanlar için TIKLAYIN!