Brandverse Awards Craft bölümünde görsel, metin ve müziğin gücünü en iyi kullananları ödüllendirecek
Görsel, metin ve müziğin gücünü en iyi şekilde kullanarak başarıya yelken açanlar Craft bölümünde yarışıyor! Metin Yazımı, Müzik Tasarımı, Afiş/İlan Tasarımı, Ambalaj Tasarımı, İllüstrasyon, Kurumsal Kimlik Tasarımı, Animasyon Tasarımı ve bölümün diğer kategorilerinde kıyasıya bir rekabete ev sahipliği yapmaya hazırlanan Brandverse Awards’un başvuru süreci 6 Nisan’a dek sürecek…
BoomSonar ve Marketing Türkiye iş birliğiyle hayata geçirilen ve Social Media Awards Turkey’nin de geçtiğimiz yıl dahil olduğu Brandverse Awards’un Craft bölümünde yer alan Müzik ve Ses Tasarımı kategorisi gelen geri bildirimler doğrultusunda bu yıl ‘’Reklam Müziği/Orijinal’’ ve ‘’Reklam Müziği/ Adaptasyon’’ olarak ikiye ayrıldı ve detaylandırıldı. Masaüstü filmleri bu yıl ilk kez Craft bölümünde yer alan Tasarım Kategorileri başlığı altındaki ‘’Masaüstü Filmleri / Post Prodüksiyon’’ kategorisinde yarışabilecek.
Yaratıcı metinler ve ürün konumlandırması “Genel Kategoriler”de yarışacak
Metin Yazımı ve Ürün Konumlandırması olmak üzere iki başlığa ev sahipliği yapacak “Genel Kategoriler” bölümü. Senaryo ve yaratıcı metinler Metin Yazımı başlığında yarışırken tüketiciye marka mesajını iletmek için hazırlanan çalışma ve kampanyalar Ürün Konumlandırması başlığı kapsamında ele alınacak.
- Metin Yazımı: Marka iletişiminde yer alan çalışmalar için özel olarak üretilmiş yaratıcı metinler bu kategoriye başvurabilir. Başvurulan içerik; reklam senaryosu, diyalog, web sitesi, mikrosite veya kurumsal blog için hazırlanmış bir metin olabilir.
- Ünlü Konumlandırması: Yeni tüketiciye marka mesajını iletmek için hazırlanan çalışma ve kampanyalar için seçilen ünlülerin etkili kullanımı ve seçilen ismin projeye/markaya uygunluğu bu kategori kapsamında değerlendirilir.
Müzik ve Ses Tasarımı kategorisi detaylandırıldı
Müzik ve Ses Tasarımı kategorisi bu yıl ‘’Reklam Müziği/Orijinal’’ ve ‘’Reklam Müziği/ Adaptasyon’’ olarak ikiye ayrıldı ve detaylandırıldı.
- Reklam Müziği / Adaptasyon: Bir markaya ait reklam veya kampanya içeriğinde kullanmak üzere, var olan bir bestenin kampanya içeriğine uygun olarak yeniden düzenlendiği adaptasyon çalışmaları bu kategoride yarışır.
- Reklam Müziği / Orijinal: Bir markaya ait reklam veya kampanya içeriğinde kullanmak üzere özel olarak üretilen kampanya fikrini destekleyen tüm orijinal çalışmalar bu kategoride yarışır.
Tasarım alanında en iddialı işler 6 başlık altında yarışacak
Masaüstü filmleri bu yıl ilk kez Craft bölümünde yer alan Tasarım Kategorileri başlığı altındaki ‘’Masaüstü Filmleri / Post Prodüksiyon’’ kategorisinde yarışabilecek. Ayrıca Ambalaj Tasarımı, Kurumsal Kimlik Tasarımı, Yayın Tasarımı ve İllüstrasyona dek pek çok iş kendi spesifik kategorisinde yarışma şansı bulacak.
- Afiş / İlan Tasarımı: Bir marka, kurum ya da kuruluş için tanıtım ya da duyuru gibi amaçlarla özel olarak hazırlanmış afiş ve ilan çalışmaları bu kategoride yarışır.
- Ambalaj Tasarımı: Yarışmanın uygulama dönemi içerisinde hazırlanmış ya da yenilenmiş tüm ambalaj tasarımları bu kategoride yarışır.
- Animasyon Tasarımı: Bir markanın, kurumun ya da kuruluşun iletmek istediği mesaja uygun olarak hazırlanmış iki veya üç boyutlu animasyonlar bu kategoride yarışır.
- Grafik Tasarım: Bir marka, kurum ya da kuruluş için özel olarak hazırlanmış grafik tasarım çalışmaları bu kategoride yarışır. Başvurularda çalışmanın kullanıldığı medya yer almak zorundadır.
- İllüstrasyon: Bir marka, kurum ya da kuruluş için özel olarak hazırlanmış illüstrasyon çalışmaları bu kategoride yarışır. Başvurularda çalışmanın kullanıldığı medya yer almak zorundadır.
- Kullanıcı Deneyimi Tasarımı (UX / UI): Dijital mecralardaki kullanıcı deneyimi tasarımları bu kategoride değerlendirilir.
- Masaüstü Film Tasarımı / Post Prodüksiyon: Yeni Dijitalde veya geleneksel kanallarda kullanılmak üzere hazırlanmış kamera, ışık, yönetmen gibi prodüksiyon koşulları olmadan sadece post prodüksiyon ile montaj kullanılarak hazırlanan tüm video içerikleri bu kategoride değerlendirilir.
- Kurumsal Kimlik Tasarımı: Bir marka, kurum ya da kuruluş için yeni tasarlanan ya da iyileştirmeye, değişime gidilen kurumsal kimlik çalışmaları bu kategoride yarışır.
- Yayın Tasarımı: Bu kategoride kitap kapağı, gazete, dergi, katalog, takvim vb yayınlanmış ve çoğaltılmış tasarımlar yarışır.