Sosyal medya ve dijitalin en iyi işleri Brandverse Awards’da yarışacak
Dijital dünyada fark yaratanlar Brandverse Awards’un Sosyal Medya ve Dijital bölümünde rekabet ediyor! En iyi dijital projeler Sosyal Medya Kampanyası, Özel Gün Kampanyası, Online Medya Satın Alma, Müşteri Deneyimi ve Sosyal CRM Uygulamaları, Gerçek Zamanlı Kampanya ve daha birçok kategoride değerlendirilecek. Erken başvuru için son tarih ise 23 Şubat Cuma!
“Sosyal Medya ve Dijital Bölümü”ndeki rekabet nefes kesecek
Markaların sosyal medya ve dijital kampanyalarını pek çok alt başlıkta titizlikle inceleyecek olan Brandverse Awards kıya sıya bir rekabetin sonunda “en iyileri” açıklayacak. Arama motoru kampanyasından gerçek zamanlı kampanyalara ve müşteri Deneyimi ve sosyal CRM uygulamalarına dek pek çok alanda değerlendirme gerçekleştirilecek…
- Jüri Ödülleri: Marka, kurum ya da kuruluşlar için dijitalde yapılan tüm kampanyalar ve iletişim faaliyetleri bu bölümde değerlendiriliyor.
- Arama Motoru Kampanyası: Arama motorlarında gerçekleştirilen kampanyaları değerlendiren bu kategoriye arama motoru optimizasyonu, arama motoru pazarlaması veya arama motorlarının yaratıcı kullanımına odaklanan tüm kampanyalar katılabilir. Bu kategoriye katılacak arama motoru kampanyaları bağımsız olabileceği gibi, farklı bir sosyal medya veya web kampanyasını destekler nitelikte de olabilir.
- Dijital PR Çalışması: Marka, kurum, hizmet ve/veya ürünlerle ilgili yapılan, markanın dijital iletişimine odaklanan tüm dijital halkla ilişkiler projeleri bu kategoriye katılabilir. Fenomenler, bloggerlar ve/veya fikir önderleriyle yapılan PR çalışmaları, etkinlikler ve workshoplar; 360 derece PR çalışmaları, dijital basınla yapılan işler gibi tüm dijital iletişim odaklı projeler bu kategoride yer alabilir.
- Farklı Fikirler: Yeni fikirlerle öne çıkan, yaratıcılığı zirveye taşıyan, keşfedilmemiş denizlere yelken açan tüm projeler bu kategoride yer alabilir. Bu kategoride yer alacak projeler için en önemli nokta, yenilikçi ve yaratıcı fikirlere odaklanması. Kampanya Facebook, Twitter, Youtube gibi popüler kanallara ek olarak Spotify, Pinterest, Twitch, sözlükler, forumlar gibi farklı mecralarda da yapılmış olabilir.
- Gerçek Zamanlı Kampanya: Gündemdeki olaylara ilişkin hazırlanan yaratıcı kampanyalar ve sosyal medya paylaşımlarının yarıştığı Gerçek Zamanlı Kampanya kategorisi, markaların sosyal medyada hızlı ve doğru karar alma başarılarını değerlendirir. Bu kategoriye katılacak proje, içerik ve kampanyaların sosyal medyadaki gündeme ilişkin yaratıcı, hızlı ve kullanıcı etkileşimi odaklı çalışmalarla gündeme dahil olması gerekiyor.
- İçerik Pazarlama Kampanyası: Dijital mecralarda paylaşılmak üzere özel olarak üretilen, yaratıcılığı yüksek ve/veya hedef kitleyle iletişimde farklılık yaratan, seri veya tek her türlü ileti, video, metin, animasyon, banner ve diğer içerik bu kategoride yer alabilir. Kategoriye yapılacak başvurular, işin yaratıcılığı ve sağladığı etki üzerinden değerlendirilecektir.
- Kurumsal Web Sitesi: Kurumların web sitelerini değerlendiren bu kategoriye kurum, marka, ürün ve/veya hizmetler için hazırlanan tüm kurumsal web siteleri katılabilir. Bu kategoride yer alacak sitelerin kurumun ana web sitesi olması gerekiyor. Katılan web sitelerinin yarışma kurallarında belirtilen proje uygulama dönemi içerisinde hazırlanmış veya yenilenmiş olmaları gerekiyor.
- Küçük Bütçeli Büyük İşler: Dijital dünyada küçük bütçeler kullanarak büyük ses getiren tüm kampanyalar bu kategoriye başvurabilir. Kampanya dahilinde viral yayılım, PR, fikir önderi ortaklığı ve mecranın yaratıcı kullanımı gibi dinamikler kullanılmış olabilir. Kampanyanın ana odak noktasının Facebook, Twitter, Instagram, YouTube veya diğer sosyal medya kanallarında olması gereklidir. Bu kategoride yarışacak çalışmalarda reklam satın alma dahil toplam bütçenin 1.000.000 TL altında olması ve başvuru esnasında kullanılan bütçeyi destekleyici veriler gereklidir.
- Mobil Odaklı Kampanya: Markalar tarafından mobil cihazlarda gösterilmek üzere hazırlanan, mobil cihazların özelliklerini kullanan ve mobil kullanıma odaklanan tüm çalışma ve kampanyalar bu kategoriye katılabilir. Bu kategoriye katılacak çalışmaların ana odağının mobil olması gereklidir. Çalışmalar online ve offline diğer mecralarda da yer almış olabilir.
- Müşteri Deneyimi ve Sosyal CRM Uygulamaları: Sosyal medyayı ve/veya dijital kanalları müşteri ilişkileri yönetiminde aktif kullanan, dijital kanalların sağladığı anlık, çift yönlü ve birebir iletişim fırsatlarını değerlendirerek müşteri deneyimini iyileştiren ve memnuniyetini arttırmayı amaçlayan tüm çalışmalar bu kategoride değerlendirilir. Bu kategoriye kurumun kendisi veya ajans, çağrı merkezi gibi kurumun müşteri ilişkileri yönetiminde aktif rol oynayan iş ortakları başvurabilir.
- Online Medya Satın Alma: Bu kategoride, en etkili ve/veya yaratıcı dijital medya satın alma stratejileri değerlendirilir. Kategoriye sosyal medya reklamcılığı ya da çeşitli dijital medya kanallarını başarıyla kullanarak gerçekleştirilen satın alma projeleri bu kategoriye başvurabilir.
- Online Offline Entegrasyonu: Dijital ile offline kanallarda bütünleşik yürütülen tüm çalışmalar bu kategoride yer alabilir. İnteraktif etkinlikler, sosyal medyanın sahada kullanımı gibi dijital ve dijital olmayan faaliyetleri birleştiren projeler bu kategoride değerlendirilir.
- Online Reklam: Sosyal medyada veya web sitelerinde yayınlanmak üzere hazırlanan, kullanıcılar tarafından yoğun şekilde izlenen video, interaktif ve farklı reklam formatları bu kategoride yer alabilir. Bu kategoride yer alan içerikler medya satın alma, rich media, reklam veya fenomen iletişimi ile desteklenmiş olabilir.
- Özel Gün Kampanyası: Sosyal medyada önemli günlere ilişkin hazırlanan en başarılı kampanyaları, içerikleri ve çalışmaları değerlendiren bu kategoriye Facebook, Twitter, Instagram ve YouTube başta olmak üzere bir veya birden fazla sosyal medya kanalında özel günlerle ilgili gerçekleştirilen tüm projeler katılabilir. Kampanyaların resmi bayramlar, anneler günü gibi özel günler, tüm Türkiye tarafından takip edilen organizasyonlar gibi spesifik günlere ilişkin çalışmalar olmaları ve ilgili özel günde veya öncesinde yayınlanmaları gerekiyor. Kategoriye katılan çalışmalar sosyal medya odaklı olmalı. Çalışmalar web siteleri ve konvansiyonel medya gibi diğer kanallarla da desteklenmiş olabilir.
- Sayfa ve Topluluk Yönetimi: Dijital kanallarda hayran topluluğunu oluşturup en iyi yöneten, takipçi kitlesiyle güçlü iletişim kuran ve marka elçileri ile çift yönlü ilişkiler yöneten tüm marka iletişim stratejileri bu kategoride değerlendirilir.
- Sosyal Medya Kampanyası: Sosyal medyayı merkez alan kampanyaların yarıştığı bu kategoriye Facebook, X, Instagram ve YouTube başta olmak üzere tüm sosyal medya kanallarında gerçekleştirilen kampanyalar katılabilir. Katılacak kampanyaların temel odak noktasının sosyal medya kanalları olması ve ana stratejinin sosyal medya üzerine kurgulanmış olması gerekiyor. Kampanya dahilinde mikro siteler, sosyal medya uygulamaları, mobil uygulamalar ve konvansiyonel mecra kullanımları, sosyal medya kampanyasının destekleyici unsuru olarak yer alabilirler.
- Sosyal Medyada Verinin Etkili Kullanımı: Web, sosyal medya, mobil, offline veya farklı kanallardan elde ettiği veriyi yaratıcı ve etkili şekilde kullanarak marka başarısını arttırmayı hedeflemiş olan, veri temelli tüm sosyal medya kampanyaları bu kategoride yer alabilir.
- Sosyal Sorumluluk İletişimi: Doğrudan sosyal medya üzerinden kurgulanan veya sosyal medyaya uyarlanan yaratıcı ve/veya etkili sosyal sorumluluk projeleri bu kategoride yer alabilir. Proje/kampanya ticari bir kuruluş veya kar amacı gütmeyen bir organizasyon tarafından gerçekleştirilmiş olabilir.
- Sosyal Medyada Yenilikçi Teknoloji Kullanımı: Sosyal medya mecraları veya dijital platformlarda düzenlenen yeni teknolojileri yaratıcı ve/veya yenilikçi şekilden kullanan tüm kampanyalar bu kategoriye başvurabilir. Bu kategoride yarışan işler Medya bölümü altında yer alan Yenilikçi Teknoloji Kullanımı kategorisine başvuruda bulunamaz.
- Viral Etkileşim: Sosyal medya kanallarında veya web sitelerinde yayınlanmak üzere hazırlanan, temel yayılım stratejisi viral pazarlama olan tüm içerikler bu kategoride yer alabilir. Bu kategoride yer alan içerikler medya satın alma, reklam veya fenomen iletişimi ile desteklenmiş olabilir, ancak kampanyanın ana etkisinin viral olması gereklidir.
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri, tüm sektörlerde markaların yıl boyunca sosyal medya performanslarını tamamen tarafsız ve veriye dayalı olarak hazırlanan SocialBrands sosyal medya marka endeksi sonuçlarına göre değerlendiriliyor.
Değerlendirme için markaların 1 Nisan 2023 – 1 Nisan 2024 dönemindeki sosyal medya performanslarını tamamen istatistiksel olarak ölçümleyen sosyal medya marka endeksi SocialBrands puanları esas alınıyor. Deloitte Türkiye denetiminde hazırlanan SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri başvuru gerektirmiyor. SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri’ndeki kategorilere göz atmak için TIKLAYIN.
Özel Kategori
Cumhuriyetin 100. Yılı İletişim Çalışmaları
Cumhuriyetin 100. yılına özel marka, kurum ya da kuruluşlar adına dijitalde yapılan tüm kampanyalar ve iletişim faaliyetleri bu kategoride yarışacak. Bu kategoride yarışan işler Özel Gün Kampanyası kategorisine başvuruda bulunamayacak.