En iyi filmler Brandverse Awards’da ödüllerine kavuşacak…
“Heyecan verici bir rekabet için hazır mısınız? Bu yıl Brandverse Awards’a eklenen “Film” kategorisiyle birlikte TV, sinema ya da dijital ortamlarda yayınlanmak için hazırlanan tüm reklam filmleri kıyasıya rekabet edecek. BoomSonar ve Marketing Türkiye iş birliğiyle hayata geçirilen ve Social Media Awards Turkey’nin de geçtiğimiz yıl dahil olduğu Brandverse Awards’un başvuru süreci 6 Nisan’a dek sürecek…
“Bütünleşik pazarlama” anlayışıyla reklam, pazarlama ve pazarlama iletişimi alanındaki tüm işleri değerlendiren Brandverse Awards için başvurular 6 Nisan Perşembe gününe kadar kabul edilecek.
Bu yıl kapsamı genişletilen bölümlerden biri de Film oldu. Film bölümünde geçtiğimiz yıl yer alan sektörel kategorilere ilave olarak Genel Kategoriler başlığı altında ‘’Uzun Format, Kısa Format, Dikey Format, Seri Filmler, Özel Gün Filmleri ve Kurumsal İmaj’’ kategorileri de eklendi.
Bu yıl Film bölümünün kapsamı “Genel Kategoriler”le destekleniyor
“Genel Kategoriler” başlığı altında bu yıl dikey formatlı filmlerden seri filmlere, uzun formattan kısa formata dek bir çok yeni kategoriye ev sahipliği yapacak Film bölümü. Böylelikle pek çok özgün iş kendi alanında özel bir değerlendirmeye tabi olacak.
“Genel Kategoriler”in alt kategorileri ve detayları şöyle;
- Uzun Format: YouTube, IGTV ya da TV, sinema için üretilmiş 120 saniyeden daha uzun olan tüm filmler bu kategoride değerlendirilir.
- Kısa Format: Maksimum 15 saniye uzunluğundaki tüm film içerikleri bu kategoride yarışabilir. Bu kategoriye yapılacak başvurularda aynı çalışmaya bağlı birden fazla içeriğin olması durumunda videoların her biri maksimum 15 saniye olmak üzere toplam sınır maksimum 60 saniyedir.
- Dikey Format: Dikey formdaki sosyal mecralar için (Instagram, TikTok gibi) hazırlanmış film içerikleri bu kategoride yarışabilir.
- Seri Filmler: Aynı kampanya için birden fazla filmin bulunduğu çalışmalar bu kategori kapsamında değerlendirilir.
- Özel Gün Filmleri: Kampanyaların resmi bayramlar, anneler günü gibi özel günler, tüm Türkiye tarafından takip edilen organizasyonlar gibi spesifik günlere ilişkin hazırlanan video içerikler bu kategoride yarışır. Çalışmalar sosyal platformlar, web siteleri veya konvansiyonel medya gibi diğer kanallarda yayınlanmış olabilir.
- Kurumsal İmaj: Markanın ürün veya hizmetinin odak noktasında olmadığı, marka imajına ve konumlandırmasına katkı sağlamak amacıyla hazırlanan tüm filmler bu kategoride yarışır.
Sektörel kategoriler
Önceki yıllarda da Brandverse ekosisteminde yer alan “Sektörel Kategoriler”de ise 15 farklı sektörden gelen işlerin yanı sıra spesifik işler de “Diğer” başlığı altında yarışıyor olacak.
- B2B: Hedef kitlesi bireyler değil, iş ortakları, şirketler olan markalar için çekilmiş reklam filmleri bu kategoriye başvurabilir.
- Dayanıklı Tüketim / Küçük Ev Aletleri: Mobilya, beyaz eşya, küçük ev aletleri gibi tüm dayanıklı tüketim markaları için üretilmiş reklam filmleri çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
- E-Ticaret: E-ticaret markaları için üretilmiş reklam filmleri bu kategoriye başvurabilir.
- Finans: Bankacılık, sigortacılık, kredi kartları, banka kartları, emeklilik, sanal para servisleri, dijital ve mobil bankacılık için üretilmiş reklam filmleri bu kategoriye başvurabilir.
- Giyim ve Aksesuar: Giyim, ayakkabı ve aksesuar markaları için üretilmiş reklam filmleri bu kategoriye başvurabilir.
- İnşaat: İnşaat firmaları ve yapı malzemeleri markaları için üretilmiş reklam filmleri bu kategoriye başvurabilir.
- Kişisel Bakım: Kişisel bakım ve kozmetik markaları için üretilmiş tüm reklam filmleri bu kategoriye başvurabilir.
- Organize Perakende: Farklı marka ve ürün gruplarının birlikte satıldığı alışveriş merkezleri, zincir marketler, fast-food zincirleri, kahve zincirleri, kafeler, restoranlar, teknomarketler, yapı marketleri ve zincir mağazalar için üretilmiş reklam filmleri bu kategoriye başvurabilir.
- Otomotiv ve Yan Sanayi: Otomotiv ve otomotiv yan sanayi markaları için üretilmiş reklam filmleri bu kategoriye başvurabilir.
- Sağlık: Hastaneler, sağlık kurumları, ilaç şirketleri, tıbbı ekipman ve cihaz üreticileri, dişçilik hizmetleri alanlarında hizmet veren markalar için üretilmiş reklam filmleri bu kategoriye başvurabilir.
- Seyahat / Ulaşım: Hava yolları, otobüs şirketleri, araç kiralama, tur şirketleri, oteller ve toplu taşıma markaları için üretilmiş reklam filmleri bu kategoriye başvurabilir.
- Teknoloji Üreticileri: Bilgisayarlar, mobil cihazlar (telefonlar, tabletler, akıllı saatler), bilgisayar donanım ve yazılımları, VR cihazları, fotoğraf makineleri vb. tüm teknolojik ürün üreten markalar için hazırlanmış reklam filmleri bu kategoriye başvurabilir.
- Telekomünikasyon: GSM operatörleri ve internet servis sağlayıcıları için üretilmiş reklam filmleri bu kategoriye başvurabilir.
- Temizlik: Ev ve diğer mekanların temizliğinde ve bakımında kullanılan temizlik ve hijyen ürünleri için üretilmiş reklam filmleri bu kategoriye başvurabilir.
- Yiyecek / İçecek: Yiyecek ve içecek markaları için üretilmiş tüm reklam filmleri bu kategoriye başvurabilir.
- Diğer Sektörler: Yukarıdaki sektörler dışında farklı bir sektörde hizmet veren markalar için üretilmiş reklam filmleri bu kategoriye başvurabilir.