En yaratıcı medya fikirleri Brandverse Awards’ta ödüllendirilecek…
Brandverse Awards’ta markaların medya uygulamalarında gösterdikleri başarı “Medya” bölümünde değerlendirilecek. Yaratıcı medya çalışmaları, yenilikçi uygulamalar ve ilham verici medya kullanım fikirleri bu bölümde yarışacak… Gelin bu bölümde yer alan kategorilere hep birlikte bakalım…
Sektörel kategorilere başvuru yapacak her proje yalnızca 1 sektöre başvuru yapabilir. Aynı projeyle birden fazla sektöre başvuru yapılamaz.
Kanal Kategorileri
Basın Kullanımı
Basılı gazete ve dergi mecralarındaki reklam alanlarının kullanımı için yapılan çalışmalar bu kategoride yarışacak. Dijital gazete ve dergilerdeki reklam alanlarının kullanımı bu kategoriye başvuruda bulunamaz.
Entegre Medya Kullanımı
Bu kategoride mecraların kampanya kapsamında ne ölçüde entegre kullanıldığı değerlendirilecek. Kategoriye başvuracak işlerin en az 3 farklı mecrayı kullanmış olması gerekiyor.
Outdoor – Indoor Kullanımı
Billboardlar, yol panoları, tabelalar, otobüs durakları, bina ve araç giydirme, megalight, yer grafikleri vb. açık hava reklam alanları için yapılan çalışmalar ile mağaza ve AVM gibi mekan içi reklam alanlarında yapılan çalışmalar bu kategoride yarışacak.
Sesli Platform Kullanımı
Her türlü sesli platformdaki (radyo, podcast, müzik indirme/dinleme platformları vb.) reklam alanlarının kullanımı için yapılmış yaratıcı çalışmalar bu kategoride yarışacak.
TV, Sinema ve Diğer Ekran Kullanımı
Bu kategoride televizyon, VOD (Video-on-Demand) platformları, servis sağlayıcıları ve sinemalardaki reklam alanlarının kullanımı için yapılan çalışmalar yarışacak. “Diğer Ekran Kullanımları” arasında interaktif ve dijital ekranlar da yer alıyor.
Yaratıcı Ortam Kullanımı
Daha önce reklam mecrası olarak kullanılmayan mekan ve alanların özgün ve yaratıcı biçimde tanıtım kampanyalarında kullanıldığı çalışmalar bu kategoride değerlendirilecek.
Medyada Mükemmellik
İçgörü ve Stratejide Mükemmellik
Bu kategoride tüketici ihtiyaçları ve içgörülerini kullanarak marka konumlamasına ve hedeflerine uygun biçimde oluşturulmuş medya stratejileri değerlendirilecek.
Medya Planlamada Mükemmellik
Bu kategoride markanın hedefleri doğrultusunda medya mecralarının nasıl seçildiği ve seçilen mecraların yaratıcı kullanımları değerlendirilecek. Yapılan başvurularda mesajın erişim ve frekans bilgileri ayrıntılı olarak belirtilmeli.
Medya Uygulamasında Mükemmellik
Bu kategoride başvuru sahipleriyle medya sahipleri arasında yapılan müzakerelerin medya kampanyasının yürütülmesinde ve kampanya hedeflerine ulaşılmasındaki katkısı değerlendirilecek.
Sektörel Kategoriler
B2B
Hedef kitlesi bireyler değil, iş ortakları, şirketler olan markalar için çekilmiş reklam filmleri bu kategoriye başvurabilir.
Dayanıklı Tüketim / Küçük Ev Aletleri
Mobilya, beyaz eşya, küçük ev aletleri gibi tüm dayanıklı tüketim markaları için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
E-Ticaret
E-ticaret markaları için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
Finans
Bankacılık, sigortacılık, kredi kartları, banka kartları, emeklilik, sanal para servisleri, dijital ve mobil bankacılık için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
Giyim ve Aksesuar
Giyim, ayakkabı ve aksesuar markaları için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
İnşaat
İnşaat firmaları ve yapı malzemeleri markaları için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
Kişisel Bakım
Kişisel bakım ve kozmetik markaları için üretilmiş tüm medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
Medya / Eğlence
Müzik, film, televizyon, kitaplar, haberler, dijital platformlar ve diğer tüm medya için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
Organize Perakende
Farklı marka ve ürün gruplarının birlikte satıldığı alışveriş merkezleri, zincir marketler, fast-food zincirleri, kahve zincirleri, kafeler, restoranlar, teknomarketler, yapı marketleri ve zincir mağazalar için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
Otomotiv
Otomotiv ve otomotiv ürünleri markaları için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
Sağlık
Hastaneler, sağlık kurumları, ilaç şirketleri, tıbbı ekipman ve cihaz üreticileri, dişçilik hizmetleri alanlarında hizmet veren markalar için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
Seyahat / Ulaşım
Hava yolları, otobüs şirketleri, araç kiralama, tur şirketleri, oteller ve toplu taşıma markaları için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
Teknoloji Üreticileri
Bilgisayarlar, mobil cihazlar (telefonlar, tabletler, akıllı saatler), bilgisayar donanım ve yazılımları, VR cihazları, fotoğraf makineleri vb. tüm teknolojik ürün üreten markalar için hazırlanmış medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
Telekomünikasyon
GSM operatörleri ve internet servis sağlayıcıları için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
Temizlik
Ev ve diğer mekanların temizliğinde ve bakımında kullanılan temizlik ve hijyen ürünleri için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
Yiyecek / İçecek
Yiyecek ve içecek markaları için üretilmiş tüm medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
Diğer Sektörler
Yukarıdaki sektörler dışında farklı bir sektörde hizmet veren markalar için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
Markalı İçerik
Marka mesajının tüketiciyle buluşması hedefiyle marka/ürün için özel olarak oluşturulan ve markanın/ürünün var olan bir içeriğe (film, dizi, TV programı, oyun, kısa film, webisode, müzik videoları, streaming servisleri vb.) başarılı bir şekilde entegre edildiği projeler bu bölümde yarışıyor. Advertorial uygulamaları bu kategorinin kapsamına girmiyor.
Tüketiciye Dokunan Kampanyalar
Markanın bir kampanya aracılığıyla tüketiciyle arasında bağ kurmasına ve dijital ya da gerçek dünyada etkileşim yaratmasına yönelik yapılan çalışmalar bu kategoride yarışıyor. Çalışmada elde edilen etkileşim sonuçlarının başvuru dosyasında yer alması önemli.
Verinin Etkin Kullanımı
Verinin yaratıcı kullanımı, veri entegrasyonu, veriden elde edilen içgörüye dayalı projeler dahil olmak üzere veri temelli tüm kampanyalar bu kategoride yarışacak. Bu kategoriye yapılacak başvurular, kampanyanın başlangıcında veya bir noktasında online veya offline kanallar aracılığıyla elde edilen verinin yaratıcı ve etkili kullanımının marka başarısına etkisini göstermeli.
Yenilikçi Teknoloji Kullanımı
Bu kategoride marka konumlamasına ve hedeflerine uygun olarak kampanya kapsamında yenilikçi teknolojilerinin kullanımı değerlendirilecek. Yapay zekâ, sanal gerçeklik, robot teknolojileri giyilebilir teknoloji ürünleri vb. kullanımlar bu kategoriye başvurulabilir.
Yerel Kampanyalar
Bölgesel/yerel ya da ulusal markalar tarafından yerel mecralar kullanılarak yalnızca belli bir bölge için üretilmiş tüm yaratıcı pazarlama faaliyetleri ve kampanyalar bu kategoride değerlendirilecek.
Detaylar brandverseawards.com‘da…