Medyanın nabzını tutan işler Brandverse Awards’da yarışacak
Medyanın yıldızları, Brandverse Awards’ta buluşuyor! Etkili medya uygulamaları, ilham verici çalışmalar ve yenilikçi medya kullanımları Medya bölümündeki kapsamlı kategorilerde yarışacak. BoomSonar ve Marketing Türkiye iş birliğiyle hayata geçirilen ve Social Media Awards Turkey’nin de geçtiğimiz yıl dahil olduğu Brandverse Awards’un başvuru süreci 6 Nisan’a dek sürecek…
Reklam, pazarlama ve pazarlama iletişimi alanlarındaki en güncel gelişmeleri kapsayarak yeniden tasarlanan Brandverse Awards’un Medya bölümündeki Kanal Kategorileri başlığı altına bu yıl ‘’Addressable TV Kullanımı’’ kategorisi eklendi. Ayrıca daha önce Sosyal Medya ve Dijital bölüm altındaki yerel yönetimlerin yarıştığı ‘’Yerel Yönetim İletişimi’’ kategorisi de Medya bölümüne taşındı.
“Genel Kategoriler” 6 alt kategoriyle yaratıcı çalışmaları değerlendirecek
Markalı içerikten, verinin etkili kullanımına ve hatta yerel yönetim iletişimine dek birçok kategoriye ev sahipliği yapacak Genel Kategoriler bölümü. Daha önce Sosyal Medya ve Dijital bölüm altında yerel yönetimlerin yarıştığı “Yerel Yönetim İletişimi” kategorisi de bu yıl “Genel Kategoriler” kapsamına alındı.
“Genel Kategoriler”in alt kategorileri ve detayları şöyle;
- Markalı İçerik: Marka mesajının tüketiciyle buluşması hedefiyle marka/ ürün için özel olarak oluşturulan ve markanın/ürünün var olan bir içeriğe (film, dizi, TV programı, oyun, kısa film, webisode, müzik videoları, streaming servisleri vb.) başarılı bir şekilde entegre edildiği projeler bu bölümde yarışır. Advertorial uygulamaları bu kategorinin kapsamına girmez.
- Tüketiciye Dokunan Kampanyalar (Etkileşim Çalışmaları): Markanın bir kampanya aracılığıyla tüketicinin duygularını yoğun bir şekilde etkileyerek dijital ya da gerçek dünyada etkileşim yaratmasına yönelik yapılan çalışmalar bu kategoride yarışır. Çalışmada elde edilen etkileşim sonuçlarının standart etkileşimle arasındaki fark belirtilerek başvuru dosyasında yer alması önemlidir.
- Verinin Etkili Kullanımı: Verinin yaratıcı kullanımı, veri entegrasyonu, veriden elde edilen içgörüye dayalı projeler dahil olmak üzere veri temelli tüm kampanyalar bu kategoride yarışır. Bu kategoriye yapılacak başvurular kampanyanın başlangıcında veya bir noktasında online veya offline kanallar aracılığıyla elde edilen verinin yaratıcı ve etkili kullanımının marka başarısına etkisini göstermeli.
- Yenilikçi Teknoloji Kullanımı: Bu kategoride marka konumlamasına ve hedeflerine uygun olarak kampanya kapsamında yenilikçi teknolojilerinin kullanımı değerlendirilir. Yapay zekâ, sanal gerçeklik, robot teknolojileri giyilebilir teknoloji ürünleri vb. kullanımlar bu kategoriye başvurulabilir.
- Yerel Kampanyalar: Bölgesel/yerel ya da ulusal markalar tarafından yerel mecralar kullanılarak yalnızca belli bir bölge için üretilmiş tüm yaratıcı pazarlama faaliyetleri ve kampanyalar bu kategoride değerlendirilir.
- Yerel Yönetim İletişimi: Yerel yönetimlerin geleneksel veya dijital mecralarda hayata geçirdiği tüm iletişim çalışmaları bu kategoride değerlendirilir.
“Addressable TV Kullanımı” kategorisi “Kanal Kategorileri” başlığına transfer oldu
Brandverse Awards’un Medya bölümündeki Kanal Kategorileri başlığı altına bu yıl ‘’Addressable TV Kullanımı’’ kategorisi eklendi. Medya başlığı altında basın kullanımından outdoor-indoor kullanımına dek pek çok özgün iş kendi alanında özel bir değerlendirmeye tabi olacak.
- Addressable TV Kullanımı: Yeni Kampanya kapsamında hedef kitleye ulaşmak için hayata geçirilen tüm Addressable TV içerikleri bu kategoride yarışır. Yarışan işler Adressable TV kullanımının hedeflenen iş sonucuna ulaşmadaki başarısı açısından değerlendirilecek.
- Ambient / Yaratıcı Ortam Kullanımı: Geleneksel olmayan, günlük yaşantı içerisinde sıklıkla etkileşim içerisinde olunan outdoor ve indoor alanların tüketicilerin beklemediği bir şekilde kullanılarak marka mesajının iletildiği tüm uygulamalar bu kategoride yarışabilir. Outdoor – Indoor Kullanımı kategorisinde yarışan standart çalışmalar bu kategoride yarışamaz.
- Basın Kullanımı: Basılı gazete ve dergi mecralarındaki reklam alanlarının kullanımı için yapılan çalışmalar bu kategoride yarışır. Dijital gazete ve dergilerdeki reklam alanlarının kullanımı bu kategoriye başvuruda bulunamaz.
- Entegre Medya Kullanımı: Bu kategoride mecraların kampanya kapsamında ne ölçüde entegre kullanıldığı değerlendirilir. Kategoriye başvuracak işlerin en az 3 farklı mecrayı kullanmış olması gerekir.
- Outdoor – Indoor Kullanımı: Billboardlar, yol panoları, tabelalar, otobüs durakları, bina ve araç giydirme, megalight, yer grafikleri vb. açık hava reklam alanları için yapılan çalışmalar ile mağaza ve AVM gibi mekan içi reklam alanlarında yapılan standart çalışmalar bu kategoride yarışır. Ambient/Yaratıcı Ortam Kullanımı kategorisinde yarışan çalışmalar bu kategoride yarışamaz.
- Sesli Platform Kullanımı: Her türlü sesli platformdaki (radyo, podcast, müzik indirme/dinleme platformları vb.) reklam alanlarının kullanımı için yapılmış yaratıcı çalışmalar bu kategoride yarışır.
- TV, Sinema ve Diğer Ekran Kullanımı: Bu kategoride televizyon, VOD (Video-on-Demand) platformları, servis sağlayıcıları ve sinemalardaki reklam alanlarının kullanımı için yapılan çalışmalar yarışır. “Diğer Ekran Kullanımları” arasında interaktif ve dijital ekranlar da yer alıyor.
Başarılı işler üç farklı kategoride “Medyada Mükemmelik” için yarışacak
İçgörü ve Stratejide Mükemmellik, Medya Planlamada Mükemmellik ve Medya Uygulamasında Mükemmellik kategorisindeki işler “Medyada Mükemmellik” başlığı altında ele alınacak.
- İçgörü ve Stratejide Mükemmellik: Bu kategoride tüketici ihtiyaçları ve içgörülerini kullanarak marka konumlamasına ve hedeflerine uygun biçimde oluşturulmuş medya stratejileri değerlendirilir.
- Medya Planlamada Mükemmellik: Bu kategoride markanın hedefleri doğrultusunda medya mecralarının nasıl seçildiği ve seçilen mecraların yaratıcı kullanımları değerlendirilir. Yapılan başvurularda mesajın erişim ve frekans bilgileri ayrıntılı olarak belirtilmeli.
- Medya Uygulamasında Mükemmellik: Facebook, Twitter, Instagram, TikTok, YouTube, LinkedIn vb. sosyal mecralar ve web siteleri, arama motorları, bloglar, video paylaşım siteleri dahil olmak üzere tüm çevrim içi platformlarda kullanılmak üzere hazırlanan medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
Sektörel kategoriler
Önceki yıllarda da Brandverse ekosisteminde yer alan “Sektörel Kategoriler”de ise 15 farklı sektörden gelen işlerin yanı sıra spesifik işler de “Diğer” başlığı altında yarışıyor olacak.
- B2B: Hedef kitlesi bireyler değil, iş ortakları, şirketler olan markalar için hazırlanmış medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
- Dayanıklı Tüketim / Küçük Ev Aletleri: Mobilya, beyaz eşya, küçük ev aletleri gibi tüm dayanıklı tüketim markaları için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
- E-Ticaret: E-ticaret markaları için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
- Finans: Bankacılık, sigortacılık, kredi kartları, banka kartları, emeklilik, sanal para servisleri, dijital ve mobil bankacılık için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
- Giyim ve Aksesuar: Giyim, ayakkabı ve aksesuar markaları için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
- İnşaat: İnşaat firmaları ve yapı malzemeleri markaları için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
- Kişisel Bakım: Kişisel bakım ve kozmetik markaları için üretilmiş tüm medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
- Organize Perakende: Farklı marka ve ürün gruplarının birlikte satıldığı alışveriş merkezleri, zincir marketler, fast-food zincirleri, kahve zincirleri, kafeler, restoranlar, teknomarketler, yapı marketleri ve zincir mağazalar için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
- Otomotiv ve Yan Sanayi: Otomotiv ve yan sanayi markaları için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
- Sağlık: Hastaneler, sağlık kurumları, ilaç şirketleri, tıbbı ekipman ve cihaz üreticileri, dişçilik hizmetleri alanlarında hizmet veren markalar için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
- Seyahat / Ulaşım: Hava yolları, otobüs şirketleri, araç kiralama, tur şirketleri, oteller ve toplu taşıma markaları için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
- Teknoloji Üreticileri: Bilgisayarlar, mobil cihazlar (telefonlar, tabletler, akıllı saatler), bilgisayar donanım ve yazılımları, VR cihazları, fotoğraf makineleri vb. tüm teknolojik ürün üreten markalar için hazırlanmış medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
- Telekomünikasyon: GSM operatörleri ve internet servis sağlayıcıları için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
- Temizlik: Ev ve diğer mekanların temizliğinde ve bakımında kullanılan temizlik ve hijyen ürünleri için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
- Yiyecek / İçecek: Yiyecek ve içecek markaları için üretilmiş tüm medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.
- Diğer Sektörler: Yukarıdaki sektörler dışında farklı bir sektörde hizmet veren markalar için üretilmiş medya çalışmaları bu kategoriye başvurabilir.