Marka itibarını zirveye çıkaran etkili PR çalışmaları Brandverse Awards’ta ödüllendirilecek…
Marka itibarını zirveye çıkaran etkili PR çalışmalarını Brandverse Awards PR bölümünde değerlendiriliyor! İş birlikleri, kurumsal imaj ve itibar yönetimi faaliyetleri, lansman organizasyonları, sponsorluk çalışmaları, sosyal sorumluluk projeleri, sürdürülebilir iş stratejileri ve diğer tüm PR çalışmaları Brandverse Awards’ta kıyasıya rekabet edecek.
Bu yıl gündemi en iyi yönetenler de ödüllendirilecek
Stratejik ve kreatif açıdan odağına PR disiplinini alan iletişim kampanya ve projelerinin değerlendirildiği PR bölümünde bu yıl ilk kez markalar “Gündem Yönetimi” kategorisinde yarışacak. Kurumsal itibar ve pazarlama iletişimi, sürdürülebilirlik iletişimi, sosyal sorumluluk, kriz yönetimi bağlamında PR kampanyaları ile stratejik içerik üretimi, gündem yönetimi, etkinlik ve sponsorluk/ortaklık yönetimi de diğer rekabet alanları olacak…
Bu bölüme başvuran projelerin, kurum, kuruluş veya markanın hedef kitle ve paydaşlarına erişmesi, bilgilendirmesi, etkilemesi, etkileşime geçirmesi, bağ kurması ve ayrıca zihin dönüşümü, kültür ve davranış değişikliğini sağlaması gibi amaca hizmet etmesi gerekiyor.
- Etkili İçerik Üretimi: Bu kategoride, hedef kitleyi bilgilendirmek, etkilemek, etkileşim yaratmak, algı ve davranış değişikliğini sağlamak amacıyla üretilen etkili ve güçlü mesajlar ile mesajların kullanım stratejileri yarışır. Başvurudaki sonuç bölümünde, içeriğin hedef kitleleri nasıl etkilediği verilerle gösterilmelidir.
- Etkinlik Yönetimi: B2B, Bu kategoride, iletişim programında kurum, kuruluş veya markanın odaklı hedef kitlelerle buluştuğu etkili online, offline veya hibrit etkinlik projeleri yarışır.
- Etkinlik Yönetimi: B2C, Bu kategoride, iletişim programında kurum, kuruluş veya markanın tüketicileri ve geniş kitlelerle buluştuğu etkili online, offline veya hibrit etkinlik projeleri yarışır.
- Elçilik Programı: Influencer ve Kanaat Önderi İş Birliği, Bu kategoride, iletişim programında fikir önderlerinin ve/veya influencerların stratejik konumlandırması ve kampanya üzerindeki etkileri yarışır. Başvurudaki sonuç bölümünde, fikir önderlerinin ve/veya influencerların olumlu etkisine dair sonuçlar mutlaka gösterilmelidir.
- İşveren Markası İletişimi: İç İletişim, Bu kategoride, kurum ve kuruluş çalışanlarının motivasyonunu artırmaya, kurum aidiyeti geliştirmeye ve kurum kimlik ve kültürünü benimsetmeye veya kültür dönüşümü sağlamaya yönelik yaratıcı ve etkili iç iletişim çalışmaları yarışır. Başvurudaki sonuç bölümünde, iletişim programının çalışanlar üzerindeki etkisine dair sonuçlar gösterilmelidir. Yapılan iletişim çalışmasının markaya sağladığı katkı somut verilerle başvurularda belirtilmelidir.
- İşveren Markası İletişimi: Genç Yetenek İletişimi, Bu kategoride, kurum ve kuruluşların gençler tarafından tercih edilen marka olmak amacıyla genç yeteneği etkilemek üzere yürüttüğü yaratıcı ve etkili iletişim çalışmaları yarışır. Başvurudaki sonuç bölümünde, iletişim programının yeni yeteneğin başvuruları üzerindeki etkisine dair sonuçlar gösterilmelidir.
- Kurumsal İtibar Kampanya Yönetimi: Bu kategoride, kurum veya markaların pazarlama ve satış hedefi olmaksızın paydaşlar ekosisteminde itibar sağlamaya odaklanan iletişim kampanyaları yarışır. Kriz yönetimi bağlamında itibar telafi programları, halka arz projeleri ile kurumsal “anlamlı amaç-purpose” odaklı kampanyalar da bu kategoride değerlendirilir. Başvurudaki sonuç bölümünde, itibar araştırması bulguları gösterilmelidir.
- KSS Proje Üretimi ve İletişim Yönetimi: Şirket ve Marka, Bu kategoride, şirket ve markaların topluma, insana, doğaya değer kattığı sorumlu kampanya üretimi, tasarımı ve iletişim fikri ile programı yarışır. Başvurudaki sonuç bölümünde, iletişim programının sosyal katma değerine dair sonuçlar gösterilmelidir. Toplumun ihtiyaç ve beklentilerini karşıladığı ispatlanmalıdır.
- KSS Proje Üretimi ve İletişim Yönetimi: Sivil Toplum Kuruluşları, Sivil toplum kuruluşlarının topluma, insana, doğaya değer kattığı sorumlu kampanya üretimi, tasarımı ve iletişim fikri ile programı yarışır. Başvurudaki sonuç bölümünde, iletişim programının sosyal katma değerine dair sonuçlar gösterilmelidir. Toplumun ihtiyaç ve beklentilerini karşıladığı ispatlanmalıdır.
- Kurumsal Sürdürülebilirlik İletişim Yönetimi: Bu kategoride, kurum ve kuruluşların sürdürülebilir bir gelecek için ekonomik ve sosyal değer üreten çevresel sorunluluklarını yerine getiren kurumsal sürdürülebilirlik iş modellerini en başarılı şekilde paydaşlarına anlatan, geniş kitleleri etkileyerek olumlu davranış değişikliğini sağlayan iletişim kampanyaları yarışır. Başvurudaki sonuç bölümünde, iletişim programının paydaşlar üzerindeki etkisine dair sonuçlar gösterilmelidir.
- Lansman / Relansman İletişimi: Bu kategoride, kurum, kuruluş ve markaların pazara girişi ile ilgili lansman iletişim programları veya yeni bir konumlandırma ile relansman amaçlı iletişim kampanyaları yarışır.
- Sponsorluk & İş Birliği Anlaşma ve Yönetimi: Bu kategoride, kurum, kuruluş veya markaların iş ve PR hedeflerini karşılamak ya da belli bir konuda farkındalık yaratmak amacıyla marka özü ve hedef kitlesine uygun olarak gerçekleştirdiği sponsorluk çalışmaları veya iş birliği/ortaklık programları bu kategoride yarışır. Markanın sponsorluk veya ortaklık hakkını nasıl ve ne kadar etkili kullandığı değerlendirilir.
- Gündem Yönetimi: Bu kategoride, marka bağımsız yönetilen ve toplumu bilgilendiren, farkındalık yaratan, algı değiştiren ve bir davranış değişikliğine yönlendiren gündem/platform iletişim başarısı değerlendirilir. Konu yönetimi ile medya ve sosyal medya kullanım başarısı dikkat alınır. Başvurudaki sonuç bölümünde, gündem yönetimin ölçülebilir etkisi gösterilmelidir.
Özel Kategori
Cumhuriyetin 100. Yılı İletişim Çalışmaları
Cumhuriyetin 100. yılına özel marka, kurum ya da kuruluşlar için TV, sinema ya da dijital ortamlarda yayınlanmak üzere hazırlanan tüm filmler bu kategoride yarışacak. Bu kategoride yarışan işler Özel Gün Filmleri kategorisine başvuruda bulunamayacak.
Başvurularda nelere dikkat edilmeli?
Başvurularda sonuç bölümünde, hedefe uygun şekilde kantitatif ve kalitatif verinin birlikte belirtilmesi çok önemli. Farklı bağlamda etkili sonuçlar dikkate alınmayacak. Uzun dönemli projelerde kümülatif sonucun yanı sıra mutlaka son bir yıla dair veri eklenmeli. Uygulama ile ilgili değerlendirmede, hedef kitlelere erişmek üzere tradisyonel ve dijital entegrasyon başarısı dikkate alınır.