“Sosyal Medya ve Dijital”in en iyileri Brandverse Awards’ta ödüllendirilecek…
Social Media Awards Turkey, en başarılı marka ve projeleri 2022 yılından itibaren Brandverse Awards evreninde ödüllendiriyor. Marka, kurum ya da kuruluşlar dijitalde yapılan tüm kampanyalar ve iletişim faaliyetleri Jüri Ödülleri bölümü altındaki kategorilere başvuru yaparak yarışmaya katılabiliyor. SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri bölümünde ise sosyal medya performansı en iyi olan markalar Deloitte denetiminde hazırlanan SocialBrands verilerine göre ödüllendiriliyor. Brandverse Awards’un başvuru süreci 6 Nisan’a dek devam edecek…
Social Media Awards Turkey “Sosyal Medya ve Dijital Bölüm”ünde kıyasıya rekabet var
Social Media Awards Turkey, en başarılı marka ve projeleri artık Brandverse Awards evreninde ödüllendiriyor. Social Media Awards Turkey’nin önceki yıllarda ödüllendirme yapılan tüm bölüm ve kategorileri bu yıl Brandverse Awards “Sosyal Medya ve Dijital” bölümünde yer alıyor.
- Jüri: Marka ya da kurumların sosyal medya ve dijitaldeki tüm kampanyaları ve iletişim faaliyetleri bu bölümde değerlendiriliyor. Katılımcılar yarışmak istedikleri kategorilere başvuru yaparak yarışmaya dahil olabiliyorlar.
- Arama Motoru Kampanyası: Arama motorlarında gerçekleştirilen kampanyaları değerlendiren bu kategoriye arama motoru optimizasyonu, arama motoru pazarlaması veya arama motorlarının yaratıcı kullanımına odaklanan tüm kampanyalar katılabilir. Bu kategoriye katılacak arama motoru kampanyaları bağımsız olabileceği gibi, farklı bir sosyal medya veya web kampanyasını destekler nitelikte de olabilir.
- Dijital PR Çalışması: Marka, kurum, hizmet ve/veya ürünlerle ilgili yapılan, markanın dijital iletişimine odaklanan tüm dijital halkla ilişkiler projeleri bu kategoriye katılabilir.
- Arama Motoru Kampanyası: Fenomenler, bloggerlar ve/veya fikir önderleriyle yapılan PR çalışmaları, etkinlikler ve workshoplar; 360 derece PR çalışmaları, dijital basınla yapılan işler gibi tüm dijital iletişim odaklı projeler bu kategoride yer alıyor.
- Farklı Fikirler: Yeni fikirlerle öne çıkan, yaratıcılığı zirveye taşıyan, keşfedilmemiş denizlere yelken açan tüm projeler bu kategoride yer alıyor. Bu kategoride yer alacak projeler için en önemli kriter, yenilikçi ve yaratıcı fikirlere odaklanması. Kampanya Facebook, Twitter, YouTube gibi popüler kanallara ek olarak Spotify, Pinterest, Twitch, sözlükler, forumlar gibi farklı mecralarda da yapılmış olabilir.
- Gerçek Zamanlı Kampanya: Gündemdeki olaylara ilişkin hazırlanan yaratıcı kampanyalar ve sosyal medya paylaşımlarının yarıştığı Gerçek Zamanlı Kampanya kategorisi, markaların sosyal medyada hızlı ve doğru karar alma başarılarını değerlendiriyor. Bu kategoriye katılacak proje, içerik ve kampanyaların sosyal medyadaki gündeme ilişkin yaratıcı, hızlı ve kullanıcı etkileşimi odaklı çalışmalarla gündeme dahil olması gerekiyor.
- İçerik Pazarlama Kampanyası: Dijital mecralarda paylaşılmak üzere özel olarak üretilen, yaratıcılığı yüksek ve/veya hedef kitleyle iletişimde farklılık yaratan, seri veya tek her türlü ileti, video, metin, animasyon, banner ve diğer içerik bu kategoride yer alıyor. Kategoriye yapılacak başvurular, işin yaratıcılığı ve sağladığı etki üzerinden değerlendiriliyor.
- Kurumsal Web Sitesi: Kurumların web sitelerini değerlendiren bu kategoriye kurum, marka, ürün ve/veya hizmetler için hazırlanan tüm kurumsal web siteleri katılabiliyor. Bu kategoride yer alacak sitelerin kurumun ana web sitesi olması gerekiyor. Katılan web sitelerinin yarışma kurallarında belirtilen proje uygulama dönemi içerisinde hazırlanmış veya yenilenmiş olmaları gerekiyor.
- Küçük Bütçeli Büyük İşler: Dijital dünyada küçük bütçeler kullanarak büyük ses getiren tüm kampanyalar bu kategoriye başvurabiliyor. Kampanya dahilinde viral yayılım, PR, fikir önderi ortaklığı ve mecranın yaratıcı kullanımı gibi dinamikler kullanılmış olabilir. Kampanyanın ana odak noktasının Facebook, Twitter, Instagram, YouTube veya diğer sosyal medya kanallarında olması gerekiyor. Bu kategoride yarışacak çalışmalarda reklam satın alma dahil toplam bütçenin 1.000.000 TL altında olması ve başvuru esnasında kullanılan bütçeyi destekleyici veriler gerekiyor.
- Mikrosite Kampanyası: Marka, ürün, hizmet veya özel günler kapsamında hazırlanan kampanyalarda sosyal medyayı en etkin ve yaratıcı şekilde kullanan mikrositelerin değerlendirildiği kategoridir. Bu kategoride yer alacak sitelerin kısa veya sınırlı bir dönem için, bir kampanya dahilinde hazırlanmış olmaları gerekiyor. Kampanyalardan bağımsız, uzun dönemli kullanılacak veya bir kuruma ait web siteleri bu kategoriye katılamıyor.
- Mobil Odaklı Kampanya: Markalar tarafından mobil cihazlarda gösterilmek üzere hazırlanan, mobil cihazların özelliklerini kullanan ve mobil kullanıma odaklanan tüm çalışma ve kampanyalar bu kategoriye katılabilir. Bu kategoriye katılacak çalışmaların ana odağının mobil olması gereklidir. Çalışmalar online ve offline diğer mecralarda da yer almış olabilir.
- Mobil Uygulama: Mobil cihazlar için hazırlanmış uygulamaların yarıştığı bu kategoriye iOS, Android veya diğer işletim sistemleri için native, hibrid veya web temelli hazırlanmış tüm mobil uygulamalar katılabilir. Bu kategoride yer alacak uygulamaların yarışma kurallarında belirtilen proje uygulama dönemi içerisinde hazırlanmış veya yenilenmiş olmaları gerekiyor.
- Online Medya Satın Alma: Bu kategoride sosyal medya reklamcılığının en başarılı ve/ veya yaratıcı örnekleri değerlendiriliyor. Kategoriye katılacak projeler sosyal medya dışında da medya kullanımı yapmış olabilir. Burada ön koşul, yapılan satın almanın sosyal medya odaklı olmasıdır.
- Online Offline Entegrasyonu: Dijital ile offline kanallarda bütünleşik yürütülen tüm çalışmalar bu kategoride yer alabilir. İnteraktif etkinlikler, sosyal medyanın sahada kullanımı gibi dijital ve dijital olmayan faaliyetleri birleştiren projeler bu kategoride değerlendirilir.
- Online Reklam: Sosyal medyada veya web sitelerinde yayınlanmak üzere hazırlanan, kullanıcılar tarafından yoğun şekilde izlenen video, interaktif ve farklı reklam formatları bu kategoride yer alabilir. Bu kategoride yer alan içerikler medya satın alma, rich media, reklam veya fenomen iletişimi ile desteklenmiş olabilir.
- Özel Gün Kampanyası: Sosyal medyada önemli günlere ilişkin hazırlanan en başarılı kampanyaları, içerikleri ve çalışmaları değerlendiren bu kategoriye Facebook, Twitter, Instagram ve YouTube başta olmak üzere bir veya birden fazla sosyal medya kanalında özel günlerle ilgili gerçekleştirilen tüm projeler katılabilir. Kampanyaların resmi bayramlar, anneler günü gibi özel günler, tüm Türkiye tarafından takip edilen organizasyonlar gibi spesifik günlere ilişkin çalışmalar olmaları ve ilgili özel günde veya öncesinde yayınlanmaları gerekiyor. Kategoriye katılan çalışmaların sosyal medya odaklı olması gerekiyor. Çalışmalar web siteleri ve konvansiyonel medya gibi diğer kanallarla da desteklenmiş olabilir.
- Sayfa ve Topluluk Yönetimi: Dijital kanallarda hayran topluluğunu oluşturup en iyi yöneten, takipçi kitlesiyle güçlü iletişim kuran ve marka elçileri ile çift yönlü ilişkiler yöneten tüm marka iletişim stratejileri bu kategoride değerlendirilir.
- Sosyal CRM Yönetimi: Sosyal medyayı ve/veya dijital kanalları müşteri ilişkileri yönetiminde kullanan, dijital kanalların sağladığı anlık, çift yönlü ve bire bir iletişim fırsatlarını değerlendirerek müşteri memnuniyetini arttırmayı amaçlayan tüm çalışmalar bu kategoride değerlendirilir. Bu kategoriye kurumun kendisi veya ajans, çağrı merkezi gibi kurumun müşteri ilişkileri yönetiminde aktif rol oynayan iş ortakları başvurabilir.
- Sosyal Medya Kampanyası: Sosyal medyayı merkez alan kampanyaların yarıştığı bu kategoriye Facebook, Twitter, Instagram ve YouTube başta olmak üzere tüm sosyal medya kanallarında gerçekleştirilen kampanyalar katılabilir. Katılacak kampanyaların temel odak noktasının sosyal medya kanalları olması ve ana stratejinin sosyal medya üzerine kurgulanmış olması gerekiyor. Kampanya dahilinde mikro siteler, sosyal medya uygulamaları, mobil uygulamalar ve konvansiyonel mecra kullanımları, sosyal medya kampanyasının destekleyici unsuru olarak yer alabilirler.
- Sosyal Medyada Verinin Etkili Kullanımı: Web, sosyal medya, mobil, offline veya farklı kanallardan elde ettiği veriyi yaratıcı ve etkili şekilde kullanarak marka başarısını arttırmayı hedeflemiş olan, veri temelli tüm sosyal medya kampanyaları bu kategoride yer alabilir.
- Sosyal Sorumluluk İletişimi: Doğrudan sosyal medya üzerinden kurgulanan veya sosyal medyaya uyarlanan yaratıcı ve/veya etkili sosyal sorumluluk projeleri bu kategoride yer alabilir. Proje/ kampanya ticari bir kuruluş veya kar amacı gütmeyen bir organizasyon tarafından gerçekleştirilmiş olabilir.
- Yenilikçi Teknoloji Kullanımı: Sosyal medya mecraları veya dijital platformlarda düzenlenen yeni teknolojileri yaratıcı ve/veya yenilikçi şekilden kullanan tüm kampanyalar bu kategoriye başvurabilir.
- Toplumsal Cinsiyet Eşitliği: Toplumsal cinsiyet eşitliğine pozitif katkı sağlamak için hayata geçirilen, kalıp yargıların kırılmasında etkili olmayı ve cinsiyet eşitsizliği konusunda farkındalık yaratmayı amaçlayan tüm projeler ve dijital kampanyalar bu kategoride yarışabilir. Çalışmalar online&offline mecralarda yer almış ve reklam veya fenomen/fikir önderi iletişimiyle desteklenmiş olabilir.
- Viral Etkileşim: Sosyal medya kanallarında veya web sitelerinde yayınlanmak üzere hazırlanan, temel yayılım stratejisi viral pazarlama olan tüm içerikler bu kategoride yer alabilir. Bu kategoride yer alan içerikler medya satın alma, reklam veya fenomen iletişimi ile desteklenmiş olabilir, ancak kampanyanın ana etkisinin viral olması gerekiyor.
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri, tüm sektörlerden markaların yıl boyunca sosyal medya performanslarını tamamen tarafsız ve veriye dayalı olarak hazırlanan SocialBrands sosyal medya marka endeksi sonuçlarına göre değerlendiriyor. Değerlendirme için markaların 1 Nisan 2022 – 1 Nisan 2023 dönemindeki sosyal medya performanslarını tamamen istatistiksel olarak ölçümleyen sosyal medya marka endeksi SocialBrands puanları esas alınıyor.
Deloitte Türkiye denetiminde hazırlanan SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri başvuru gerektirmiyor ve kazanan markalar ödül töreninde ilan ediliyor. SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri’ndeki kategorilere göz atmak için TIKLAYIN.
Özel kategoriler
Özel Kategoriler’in değerlendirmesi SocialBrands verileri doğrultusunda gerçekleşiyor ve başvuru gerektirmiyor. Özel Kategoriler’de celebrity ve influencer’lar 7 farklı ödülle taçlandırılıyor;
- En Başarılı Gastronomi Influencer’ı
- En Başarılı Sağlıklı Yaşam Influencer’ı
- En Başarılı Ebeveyn & Çocuk Influencer’ı
- En Başarılı Güzellik Influencer’ı
- En Başarılı Seyahat Influencer’ı
- En Başarılı Moda Influencer’ı
- En Başarılı Celebrity
Detaylar www.brandverseawards.com‘da