Bu krizde genel müdür işi bırakırsa patron ne yapsın?
Şimdilerde neredeyse tüm şirketler kısa ve orta vadedeki finansallarını tahmin edemez durumda. Bunun yanı sıra uzaktan çalışmanın getirdiği onlarca handikaptan biri de azalan çalışan motivasyonu ve verimliliği. Bütün bunlar birleşince iş sonuçları daha da fazla etkileniyor.
Üst yönetim kadrosunda yaşananlar ise çalışanlara göre daha büyük sorun oluşturuyor; işten ayrılmalar, hastalıklar ve zorunlu izinler yönetim kurullarını acil bir çözüm bulma baskısı yaratıyor. Motivasyonu düşmüş, odaklanma sorunu yaşayan çalışanların yerini doldurmak zorken üst yönetimdeki bir boşluk olduğunda bu makamı nasıl dolduracağız?
İK danışmanlık şirketi Nicholson International Türkiye ortaklarından İlkiz Alp firmaların dönemsel yöneticilik stratejilerine çözüm önerileri getiriyor.
Yeteneği kullanırken maliyetleri aşağıya çekmek nasıl olacak?
İlkiz Alp giderek daha çok benimsenen yeni yönetim anlayışına ilişkin görüşlerini paylaşıyor; Covid19 tüm dünyaya yayılmaya başladığında hiç kimse etkilerinin büyüklüğünü öngöremedi zaten göremezdi de! Bütün planlar altüst oldu. Her ne kadar kriz aynı zamanda fırsat zamanıdır da dense işler hiç de öyle kolay ilerlemiyor.
Dönemsel yöneticilik uygulamaları modern bir yaklaşım olarak öngörülüyor. Uzun ihbar sürelerine ve işten çıkarmanın büyük maliyetlerine bir çözüm olarak başlayan proje bazlı liderlik uygulamaları şimdilerde tekrar gündemde. Deneyimli profesyonellerin hem uzmanlığından faydalanmak hem de pahalı üst düzey yöneticilerin mali yükünden kaçınmak olarak da bakılabilecek bu uygulama mucizevi bir çözüm haline geldi. Bu işin bir başka yanı da çoğu deneyimli profesyonelin tam zamanlı ve stresli işlerden uzaklaşmak istemeleri. Böylelikle uzmanlıklarını değerlendirirken maddi ve manevi hedeflerine ulaşmanın heyecanını da hissedebilirler. Dönemsel yöneticiyle çalışan firmalar hem tam zamanlı istihdam yükümlülüklerinden muaf olur hem de çalışanlar farklı yöneticilerin deneyimlerinden faydalanabilirler.