Bir reklam krizi daha: Bumble mizahın dozunu kaçırdı
Bekarlığa göndermede bulunduğu reklamları nedeniyle kullanıcılarının tepkisini çeken dating uygulaması Bumble, yanlış anlaşıldığını belirterek özür diledi.
Uygulama yakın zamanda imaj değişikliğine gitti ve “Opening Moves” adlı yeni bir özellik ekleyerek “modern ilişkilerdeki sıkıntılara çözüm getirdiğini” duyurdu. Fakat bu hamle pek de iyi karşılanmadı.
“Bekarlığa adanmış bir hayat çözüm değil” ve “Aşkı aramaktan vazgeçip rahibe olmamalısın” gibi mesajlar içeren billboard reklamları, eleştirilerin odağı haline geldi. Kullanıcılar, bu reklamların kadınların tercihlerini önemsemediğini ve bekarlığı seçenleri aşağıladığını savundu.
#BumbleFumble hashtagiyle paylaşılan tepkiler hızla büyürken birçok kişi, kampanyanın duyarsız olduğunu ve asexüel bireyleri de içeren bekarlığı tercih edenleri dışladığını belirtti.
Şirket, gelen tepkilere sosyal medya üzerinden özür dileyerek “Hata yaptık. Bekarlığa gönderme yapan reklamlarımız, modern ilişkilerdeki sıkıntılardan bıkanmış kullanıcılarla bağ kurmayı amaçlıyordu. Ancak neşe ve mizah getirmek yerine, bunun tam tersini yapmış olduk” açıklamasında bulundu.
Tartışmalı kampanyayı kaldırmaya başlayan Bumble, kadınları, dezavantajlı grupları ve istismar mağdurlarını destekleyen kuruluşlara bağış yapacağını duyurdu.
Şehir stiline yolculuk: Salomon’un yeni koleksiyonu Türkiye’de!