Burberry satışlardaki düşüşün faturasını CEO’ya kesti
Burberry, düşen satışları nedeniyle CEO değişikliğine gitti. Bu kapsamda daha önce Michael Kors’un başında olan Joshua Schulman yeni CEO olarak atandı.
Lider değişimi, özellikle Çin pazarında lüks eşyaya olan talepteki düşüşün satışları etkilemesiyle aynı döneme denk geldi. Şirket, iş kesintilerine gidebileceğini ve mevcut eğilimlerin devam etmesi durumunda karlarının beklentilerin altında kalacağını söyledi. Öyle ki şirket, 29 Haziran’a kadar olan üç aylık dönemde perakende gelirlerinde yüzde 21’lik bir düşüş açıkladı.
Pazarlama ajansı Savvy’nin Başkanı Catherine Shuttleworth, “pazarda daha lüks bir noktada konumlanma çabasının, Burberry’yi birçok çekirdek müşterisinden uzaklaştırdığını” söyledi. Shuttleworth ayrıca “Burberry, gerçek müşterisinin kim olduğunu unuttu” dedi.
Şirket, Mayıs ayında ise net yıllık kârında yüzde 40’lık bir düşüş olduğunu açıklamıştı. Ayrıca Burberry hisseleri son bir yılda yarıdan fazla değer kaybetti ve pazartesi günü yüzde 17’lik bir düşüş daha kaydedildi.