C Level Club’ta metaverse’ün 5N1D’si keşfedildi
Pazarlama dünyasının en güncel konularının ufuk açan sunumlarla ele alındığı Marketing Türkiye C Level Club buluşmasında gündemin en heyecan veren konularından biri olan metaverse tüm yönleriyle ele alındı. Dünyanın ilk kendi metaverse altyapısına sahip tam hizmet ajansı STANDBY ME ve dünyanın ilk tasarım odaklı metaverse teknoloji şirketi Illusorr iş birliğiyle “Markalar metaverse’te neden olmalı, nasıl deneyim yaratmalı?” sorularına yanıt arandı. STANDBY ME Founder & CEO’su ve Metaverse Union’ın Kurucu Üyesi Can Yurdakul, Unilever Digital Hub Director Eda Kırali ve Illusorr Co-Founder Executive Director, Yüksek Mimar ve Meta Mimarı Begüm Aydınoğlu C Level Club’ın konuşmacıları arasında yer aldı. İş dünyasının önde gelen CEO ve CMO’larının davet edildiği buluşma 17 Şubat tarihinde Salt Galata’da gerçekleştirildi.
“Metaverse’ün 5N1D’si” buluşmasına kimler katıldı?
- Adidas Genel Müdürü Hakan Atalay
- Akbank Marka ve İletişim Başkanı Beril Alakoç
- LC Waikiki E-ticaret Genel Müdürü Ömer Barbaros Yiş
- LC Waikiki Assistant General Manager Consumer Insights & Communications Nihal Gül
- sahibinden.com CMO’su Nazım Erdoğan
- TAV Operations CMO’su Aylin Alpay
- Hopi Ürün Yönetimi, Pazarlama ve CRM’den sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gül Sağır Aydın
- Kuantum Araştırma Kurucusu Volkan Kılıç
- Securitas COO’su Memet Hanlıoğlu
- Barer Holding Corporate Marketing Manager’ı Olga Yılmaz
- TVEkstra Genel Müdür’ü Merve Puhaloğlu Eraslanoğlu
- Kimberly Clark / Kotex CMO’su Orjin İbar
- Mavi Jeans CMO’su Serpil Berkan
- Philips Head of Marketing Trade Hatice Vanlıoğlu
- İş Sanat Sanat Yönetmeni Defne Turaç
- Havas İstanbul CEO’su Cüneyt Devrim,
- BluTv CMO’su Merve Naz Atmaca
- Hero Türkiye Pazarlama Direktörü Şirin Işık
- Zorlu Property Assistant Marketing Manager Şura Berber
- Muratbey İletişim ve İş Geliştirme Direktörü Gülnur Uluğ
Tüketici ve markaların beraber çıktıkları bir yol
✓ Metaverse, fiziksel ve dijital kişiliklerimizin, mekanlarımızın, ticaretimizin, eğlencemizin harmanlanabildiği bir birleşik gerçeklik. Buna “Yeni Gerçeklik” demek şu günlerde biraz iddialı olsa da yakın gelecekte bir psikomotor haline gelecek. Çünkü bağlanmanın, yaratıcılığın ve birlikte hareket etmenin önündeki tüm engellerin kalktığı dünyada, değişimi tek bir terimle ifade etmeye çalışmak gün geçtikçe zorlaşmaya başladı.
✓ 2022 yılı itibariyle, markalar artık belli değerlerin savunucusu olmaktan öte, birer iş birlikçi haline geliyor. Kısacası metaverse tüketiciler, markalar ve üreticilerin beraber çıktıkları bir yol hikayesi. Metaverse aracılığıyla dijital etkileşim pasif tüketim olmaktan, aktif yaratıcılığa dönüşecek. Yaratıcı ekonomi dönüştürücü güç haline gelerek tüketici alışkanlıklarını da aynı ölçüde değiştirecek. Bu noktada benzersiz deneyimler sunabilecek markalar “dönüştürücü” etkiye sahip olacak.
✓ Metaverse’ün yedi katmanı arasından doğru noktalara odaklanmak dönüşüm sürecinde markaların en büyük todo’larından biri olacak. Kullanıcının gerçek hayatının içerisine dahil ettiği elementleri kapsayan “Deneyim” alanı, onların geçiş sürecinin kolaylaştırılmasını ve kendilerini konfor alanları içerisinde hissetmelerini sağlayan “Yaratıcı Ekonomi” ve ilk insanlardan bu yana asla yok olmayan içgüdümüz “Keşfetme” noktalarına, doğru ve direkt dokunuşlar yapmalıyız.
✓ Mitler ve hikayelerin metaverse’ü yaratacağı bir dünyaya adım atıyoruz.
Denemekten ve öğrenmekten çekinmeyin
✓ Markaların metaverse’e dair aklında bulundurması gerekenlerin ilki “deneyim”. Maya Angelou’nun çok sevdiğim bir sözü var: “İnsanlar onlara ne söylediğinizi ve ne yaptığınızı unutabilirler. Ama onlara kendilerini nasıl hissettirdiğinizi asla unutmazlar.” İnsanlara asla unutmayacakları, başka yerlerde tekrarlayamayacakları sıra dışı deneyimler sunmak en büyük önceliğimiz olmalı.
✓ Bir diğeri kullanıcı deneyimi. Heyecan verici ve unutulmaz bir deneyim kadar kolay anlaşılır, herkes için erişilebilir bir deneyim işin en önemli sırrı. Unilever Türkiye Digital Hub olarak da bizim Kuzey Yıldızımız… Bu tek başına bir fonksiyonun ya da bir ajansın yapabileceği bir iş de değil. Teknolojik altyapısından veri altyapısına, görsel tasarımından bilgi mimarisine ve tasarımına kadar her konuda şirket içi ve dışındaki tüm ekiplerin iş birliği ve uyumu burada mükemmel kullanıcı deneyiminin anahtarı.
✓ Fiziksel dünyada alışverişten e-ticarete ve ardından sosyal ticarete evrilen sürecin son halkası meta-ticaret diyebiliriz. Yeni bir satış kanalı olarak uçtan uca fiziksel dünyayla sanalı birleştirecek bir satış deneyimi yaratmak, kolay ve ulaşılabilir bir satış yolculuğu tasarlayabilmek de metaverse’ün bir avantajı.
✓ Son olarak cesaret, yaratıcılığın sınırlarını zorlamak ve cesaretle ormanın derinliklerine dalmak fırsatları ve aradığımız etkileşimi karşımıza çıkaracak olan şey.
Meta etkinlikler sosyal toplantıların geleceği
✓ Meta varlıklar, tüm ölçek ve boyutlarda gelebilir ve NFT olarak satılabilir veya yayınlanabilir. Bunu AR filtreleri olarak veya benzersiz bir marka kimliğini teşvik edecek başka herhangi bir medya aracılığıyla da gerçekleştirebilir. Daha da önemlisi, fiziksel ürünler kadar değerlidirler ve yakında daha da değerli hâle gelebilirler. Değer, başkalarının belirli ürünler/hizmetler için ne kadar ödemeye istekli olduğuyla belirlenir ve insanlar, ağırlık nedeniyle sınırlamaları olan fiziksel ürünlerin aksine, sanal ürünlerin her yere taşınabileceğini ve her yerde erişilebileceğini ve 7/24 kullanılabileceğini anlayacaktır.
✓ Meta etkinlikler, COVID-19 kaynaklı karantinanın kanıtladığı gibi sosyal toplantıların geleceğidir. Her sosyal olay metaverse’de gerçekleşecek şekilde yeniden tasarlandı. Talkshow’lar, moda şovları, sergiler, partiler, lansman etkinliklerinin tümü bir meta-event olarak düzenlenebilir. Bu etkinlikler şirket markaları, logolar, temalar ve hatta video akışları veya doğrudan satın almalar için gömülü bağlantılarla tamamen özelleştirilebilir.
✓ Yaratıcılığı maksimize etmek ve markalarla doğru, sürdürülebilir iş birlikleri gerçekleştirebilmek için odak noktası metaverse için oluşturulmuş deneyim ve pazarlama stratejileri geliştirmek hiç olmadığı kadar önemli. Bu noktada, yaratıcı ekonomiye hizmet verme tarafında ILLUSORR olarak global partner olarak dünyanın ilk tam kapsamlı metaverse yaratıcı ajansı STANDBY ME ile projeleri beraber kurgulayıp yürütüyoruz.