
C Level Club üyeleri reklam teknolojisi trendleri için bir araya geldi
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, ayın ikinci buluşmasında Yandex Ads ev sahipliğinde 25 Şubat Salı günü Renaissance Bar 212’de bir araya geldi. Yandex Ads’in 2025’in reklam teknolojisi trendlerine ilişkin öngörülerini ilk defa paylaştığı özel etkinlikte, pazarlama sektörünün karşılaştığı zorluklar ve yakalanmayı bekleyen gelecek fırsatlar değerlendirildi.





C Level Club üyeleri Yandex ekibinden rakiplerin önüne geçilmesine katkı sağlayacak tahminleri, analizleri ve öngörüleri dinledi.
Buluşmanın açılış konuşmasını gerçekleştiren Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen, “2025’te nelerin geldiğini, e-ticaret dünyasında bizi nelerin beklediğini keşfedeceğiz. Pandeminin hayatımıza kattığı en önemli şey e-ticaretin inanılmaz büyümüş olması… Bunun içinde mobilin oranının hızla arttığını biliyoruz. Yandex Türkiye’den rekabette öne geçebileceğimiz alanları dinleyeceğiz” dedi.

Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni
6 adtech trendi!
Özen’in açılış konuşmasının ardından ilk sunumu Yandex Ads Kıdemli İş Geliştirme Müdürü Doğuş Yaşar Uçar gerçekleştirdi. Sunumunda 2025’in en iyi 6 adtech trendinden bahseden Uçar, trendleri şöyle sıraladı:

Yandex Ads Kıdemli İş Geliştirme Müdürü
- Hibrit gelir
- Değersiz reklam metriklerine elveda
- Gizlilik cookie’leri yutuyor
- E-ticatette büyük uygulama göçü
- Yapay zeka maliyetleri düşüyor
- Hayata küstürmeyen reklamlar
Uçar sunumunda özetle şu bilgileri paylaştı:
“2024 yılı reklam sektörü için zor bir yıl oldu. Perakendeciler için çevikliğin ve çeşitliliğin önemi arttı. 2025’te kendi reklam envanterinden gelir elde etmek isteyen perakendecilerin sayısı artıyor. Eskiden reklamveren ile yayıncılar arasında daha net bir ayrım vardı. Şimdi pek çok geliştirilmiş sektör sayesinde bu çizgi iyice bulanıklaştı.
Hibrit gelire yönelimi destekleyen ve işletmelere bu konuda yardımcı olabilen reklam platformları 2025’te öne çıkacak. Boş reklam metrikleri artık prim yapmıyor… İşletmeler hangilerinin işe yarayacağını görmek için paralarını farklı metriklere savurmak istemiyor. İşletmeler, gerçek ve takip edilebilir sonuçlar istiyor.

2025’te reklam sektöründe oyunun adı: Doğrudan katma değer. ROAS, CPA, LTV ve etkileşim bazlı stratejilerde artış bekleniyor.

E-ticaret alışverişlerinde ibre web’den uygulamaya doğru kayıyor. Markalar hem satış hem de reklam için uygulamalara geçiyor. Gözünüz e-ticaret teknoloji platformlarının uygulama çözümlerinde olsun… Reklamcılıkta yapay zekaya mesafeliyseniz yalnız değilsiniz. Üretken yapay zeka, reklam performansı için hala deneme aşamasında. Ancak maliyetler hızla düşüyor. Yapay zeka, yaygın kullanım için finansal açıdan daha uygun hale geliyor. 2025’te daha fazla (ve daha hesaplı) üretken yapay zeka destekli reklam çözümleri bekliyoruz.
Rahatsız edici reklamlardan bıktık. Her yerden banner’lar çıkıyor, hala alakasız reklamlar görüp duruyoruz. Kullanıcılar reklamlardan rahatsız. Sektör onların ilgisini kaybetme riskiyle karşı karşıya.”
“Tahminleme algoritması ile birlikte sitenize yeni kitleler getiriyoruz”
Yandex Ads Kıdemli İş Geliştirme Müdürü Turan Yurdakul ise sunumunda şunları dile getirdi:

Yandex Ads Kıdemli İş Geliştirme Müdürü
“Türkiye’deki markalar neler istiyor konusu üzerine eğilip kendimizi geliştiriyoruz. Türkiye’de yer alan ekiplerimizle birlikte hem teknolojiyi hem de insan gücünü kullanıyoruz. Risksiz, performansa dayalı kampanyalar, tahminleme algoritmasıyla birlikte sitenize yeni kitleler getiriyoruz. Tüm risklerin bize ait olduğu bir sistemden bahsediyoruz. Dönüşüm odaklı çalışmalar Türkiye’de uzmanlaştığımız bir nokta. Yeni reklam modelimizle birlikte etkileşimi biraz daha hedefleyeceğimiz bir reklam modeli sunacağız.

Yandex Ads Ecomm+ eksiksiz bir satış hunisi çözümüne dönüşüyor: Farkındalık/ilgi, dönüşüm ve tutma… Sadece Türkiye’de aktif olan bir reklam modelinden bahsetmiyoruz.”
CatBoost, Yandex’in ürettiği bir algoritmadan besleniyor

Yandex Teknik Ekip Bölge Sorumlusu
Günün üçüncü sunumunu gerçekleştiren isim Yandex Teknik Ekip Bölge Sorumlusu Burç Güney oldu.
Günay sunumunda “Yandex algoritmasının en önemli özelliklerinden biri Yandex’in üretmiş olduğu bir algoritmadan beslenmiş olması. Bunun ismi CatBoost. Bu algoritmanın çalışma şekli veri kümeleriyle alakalı.
Dış parametreleri göz önünde bulundurarak bu veri kümelerini eğitiyor ve zamanla doğru tahminler üretmeye başlıyor. En farklı özelliklerinden bir tanesi de daha düzenli bir yapıya sahip olması” dedi.





Katılımcılar ne dedi?
Gonca Engin-Watsons Dijital Pazarlama Birim Yöneticisi: “Retail medya trendini farklı bir açıdan dinlemek bence çok faydalıydı. Özellikle perakende dünyasında hepimizin odağında olan bir konu. Yandex ekibi tarafından tekrar gündeme getirilmesi de etkileyiciydi. Yandex’in pazara yeniden girmesi de rekabetin artacağı anlamına geliyor ki bu biz perakendeciler için heyecan verici.”
Aslıhan Dursun-Teknosa Pazarlama İletişim Müdürü: “Yapay zeka artık trend değil günümüzün bir gerçeği. Bu sebeple ona artık trend demek mümkün değil. Biz Teknosa olarak iş alanlarımızın pek çoğunda bu teknolojiyi kullanmaya çalışıyoruz.”
Esra Yüksel Demir-D&R Marketing & CRM Director: “Ecomm+ özellikle dikkatimi çekti. Üzerine farklı reklam modelleri ekleyerek ilerlemek lazım dendi ki biz o noktada D&R olarak Google’ı ve onun haricinde kalanları sıkça kullanıyoruz. Bu model özellikle dönüşüm odaklı olduğu için ilgimi çekti. Özellikle kendi ekibimin, yeni trendlere, reklam modellerine hakim olmasını çok önemsiyorum. O sebeple bu buluşmalar çok kıymetli.”
Decathlon Digital Marketing Manager Tuğçe Yüksel & Decathlon Digital Marketing Specialist Hilde Uz: “Halihazırda app marketing operasyonumuzu başlamıştık. Orada ciddi bir büyüme potansiyeli var. Yandex ile de yakında çalışmaya başlayacağız, entegrasyonlarımız tamamlanmak üzere. Özellikle perakende medya konusu oldukça dikkat çekiciydi. Şuanda web sitemizde bir medya alanımız yok ama ileride neden olmasın… Ecomm+’ı da kullanmak yine notlarımızın arasında var.”
C Level Club üyeleri sanat ve tarihin kesiştiği Ralli Apartmanı’nda buluştu!