Çalışanlar aşı karnesi istiyor! – Son 24 saatin gündemi
PUBG MOBILE Türkiye pazarındaki yüzünü seçti
Popüler müziğin en sevilen isimlerinden Hadise, PUBG MOBILE’ın Poseidon X-Suit güncellemesine özel tüm dünyada aynı anda çıkardığı yeni orijinal şarkısı Tidal Wave’i Türkçe olarak seslendirdi.
“Coş Dalgalan” isimli şarkı Hadise yorumuyla PUBG MOBILE Türkiye kanalında yayında.
20 Ağustos’ta PUBG MOBILE Türkiye YouTube kanalından yayınlanan “Coş Dalgalan” adlı şarkının Türkçe sözleri Alper Norman’a, aranjesi ise Ozan Bayraşa’ya ait.
Müzikseverleri ve oyun tutkunlarını heyecanlandıran bu çalışmayla birlikte PUBG MOBILE, Türkiye’de ilk kez yerel bir sanatçıyla orijinal şarkı iş birliğine de imza atmış oldu.
Bruce Willis, Deepfake teknolojosi ile reklam filminde oynadı!
Deepfake teknolojisinin ulaştığı sınırlar her geçen gün görenleri şaşırtmaya devam ediyor. Bu alanda son çarpıcı örnek ise Rusya’dan geldi. Rusya merkezli operatör ve İnternet servis sağlayıcısı Megafon, yeni reklamında Bruce Willis’e yer verdi, çekimler sırasında Rusya’da değil ABD’de de bulunan oyuncununsa reklam filminde yer almak için tek yapması gereken markanın kendisinin deepfake görüntüsünü kullanmasına izin vermek oldu.
Bruce Willis’in görüntüsü “yüz üretme” teknolojisiyle geliştirildi. Bunu gerçekleştirmek için, Deepcake stüdyosu mühendisleri Bruce Willis’e ait 34 bin fotoğraf ve videoyu nöral ağın kullanımına sundu.
Rus reklam piyasası uzmanlarına göre Willis, bahsi geçen reklamda yüzüne yer verildiği için, tahmini olarak 1 ila 2 milyon dolar bir ödeme aldı…
Artan döviz tüketiciyi ikinci el cep telefonuna yönlendirdi
Döviz kurunun artmasıyla birlikte insanlar ikinci el cep telefonlarına yönlendi. Cep telefonu ve tablet yenileme merkezlerinin faaliyete geçmesiyle birlikte garantili ikinci el cep telefonlar tüketicilerin mağduriyetini engelliyor. Bu sebeple, ikinci elin payının artması beklenirken sektör temsilcileri, ikinci el telefonda KDV’nin yüzde 1’e indirilmesinin tüketiciyi daha çok teşvik edeceğini belirtiyor.
İkinci el cep telefonları ve tabletlerin belirli bir standartta yenilenerek, garantili şekilde tekrar satışa sunulması sektörde israfın ve çevreye verilen zararların azaltılması, ilgili ithalat kalemlerinde düşüş sağlanması ve kayıt dışılığın engellenmesi gibi çeşitli kazanımları beraberinde getiriyor.
Türk tüketicisi en çok cep telefonu alımını kasım, aralık, mayıs ve haziran aylarında yapıyor. Bunun yüzde 12’si 600 TL’nin altındaki telefonlardan; yüzde 22’si 600-1.000 TL, yüzde 36’sı 1.000-1.600 TL fiyat bandındaki ürünlerden, yüzde 30’u ise 1.600 TL ve üzerindeki cihazlardan oluşuyor. Türkiye’de ortalama cep telefonu kullanım süresi 2 yılı buluyor.
WhatsApp’dan iPad’e özel güncelleme
WhatsApp’ın bir süredir iPad’lere özel bir güncelleme üzerinde çalıştığı biliniyordu. WABetaInfo tarafından açıklanan yeni verilere göre WhatsApp artık iPad’lerde “web sürümü” niteliğinde çalışmayacak. Böylece WhatsApp’ın bağlı olduğu ana cihaz kapalı olsa dahi iPad üzerinden uygulamaya erişilebilecek.
Xiaomi Asya pazarındaki farkı açıyor
Son zamanlarda yaşadığı ambargolar sebebiyle çekimser bir strateji izleyen Huawei’nin yerini Xiaomi dolduruyor.
Önceki dönemlerde yıl içerisinde onlarca model tanıtan ve satışa sunan Huawei, 2021 yılında yalnızca iki modelini tanıttı. Hal böyle olunca Huawei kullanıcıları da yeni markalar keşfetmeye başladı. Bu durum Xiaomi’yi pazarda lider bir konuma yükseltti. Onu sırasıyla Samsung, Oppo ve Vivo takip ediyor.
Her dört çalışandan üçü aşı karnesi uygulamasının hayata geçmesini istiyor!
Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu (TİSK), COVID-19 aşısı ve aşılanma sürecine dair toplumun nabzını tutmak için “COVID-19 Sürecinde Aşılanmaya Bakış Anketi” yaptırdı. 2 bin katılımcıyla gerçekleştirilen ankete göre; her 4 katılımcıdan 3’ü aşı karnesi uygulamasının Türkiye’de de hayata geçirilmesini isterken her 10 kişiden 7’si aşı olmayı kabul etmeyen çalışanlara yönelik yaptırım uygulanması gerektiğini düşünüyor.
Katılımcıların yaklaşık yarısı, aşı olmamanın vicdani bir kusurdan öte kanuni anlamda da bir kusur sayılması gerektiğini savunurken, yarısından fazlası aşılanmamış kişileri ikna etmek için en etkili yöntemin resmi yaptırımların ve kısıtların başlatılması olacağı düşüncesinde.
En iyi iş bilgisayarı hangisi?
Yeni çalışma modelleriyle birlikte pek çok şirket teknolojik ihtiyaçlarını gözden geçirmeye başladı. Buradan yola çıkan Digital Report, DORinsight iş birliğiyle “Türkiye’deki Çalışanların Dizüstü Bilgisayar Tercihleri” adlı bir araştırma gerçekleştirdi.
Çalışanlar arasında her 10 kişiden 7’si kullandıkları bilgisayarı 1 yıldan daha uzun süre önce satın aldıklarını belirtiyor. Araştırmada dikkat çeken bir diğer veri ise katılımcıların yüzde 18’inin bilgisayarını en az 5 sene önce satın almış olması. Araştırmada en temel satın alma motivasyonu iş olurken, iş bilgisayarı denildiğinde ilk akla gelen marka yüzde 23 ile HP oluyor. Bunu yüzde 19 ile Lenovo ve yüzde 13 ile Apple izledi. Buna karşın, katılımcıların en çok kullandığı bilgisayar markası yüzde 20 ile Lenovo olarak karşımıza çıkıyor. Onu yüzde 20 ile HP ve yüzde 14 ile Asus izliyor. Dizüstü bilgisayarını yenilemek isteyenlerin oranı yüzde 63 olarak kaydediliyor. Yeni bilgisayar için ortalama bütçe aralığı 6.285 TL olarak dikkat çekerken, 8000 TL üzeri üst seviye bilgisayar almak isteyenlerin oranı yüzde 24’e yükseliyor. 4000-8000 TL arası orta seviye bütçeye sahip çalışanların oranı yüzde 56, giriş seviyesi 0-4000 TL aralığında ise oran yüzde 16 oluyor.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Adanaspor |
2 | Mame Thiam |
3 | Barcelona |
4 | Juventus |
5 | Chelsea |
6 | Canlı mac izle |
7 | Konyaspor |
8 | Morutan |
9 | Memur zammı |
10 | Dalyan köfte |
Dünün en çok izlenenleri hangi videolar oldu? (YouTube Trends)
Geçen haftanın gündemine göz atmak için TIKLAYIN.