Calm uygulaması Amerikan seçimlerinde herkesi susturdu
Heyecanlı bir seçimi geride bırakan Amerikan halkı, dün ekranları başında sonuçları takip ederken nefes nefese bir yarışa tanıklık etti. Heyecanın merkezi ise TV kanalları ve Twitter oldu.
Amerikan halkını, seçimlerin getirdiği 24 saatlik gerginlikte bir nebze olsun rahatlatan ise 2017’de Apple’ın Yılın Uygulaması ödülünü kazanan popüler bir meditasyon ve farkındalık uygulaması olan Calm’ın 30 saniyelik “sesiz” kampanyası oldu.
Kampanya kapsamında CNN ve ABC’de seçim yayınlarını izleyen milyonlarca kişinin ekranı bir anda maviye döndü, yorumcuların konuşmaları tamamen kesildi. Dönen mavi bir arka plan üzerinde beyaz bir metin ekrana yansıdı: “Bu reklam alanını size 15 saniye sessizlik vermek için satın aldık. Bir şey değil.”
Calm’ın reklamı, seçim yayınlarının yapıldığı, yani kaygının yüksek olduğu ve gözlerin televizyonlara sabitlendiği bir anda izleyiciyle buluştu.
Markanın Pazarlamasından Sorumlu Başkan Yardımcısı Blake Beers Fast Company’ye verdiği demeçte, “İnsanların karşısına böyle anlamlı bir şekilde çıkmak bizim açımızdan çok anlamlı oldu” dedi.
Calm, seçim yayınlarını takip eden 24 saat boyunca tüm gün 30 saniyelik reklam spotları yayınladı.