Cannes Aslanlarının sahipleri belli olmaya devam ediyor: İşte Grand Prix kazanan projeler
Cannes Lions tüm hızıyla devam ederken Aslanların ve Grand Prix’lerin sahipleri de bir bir belli oluyor. Bugün açıklanan 6 kategoride Grand Prix alan kampanyalar güçlü sosyal mesajlarıyla dikkat çekiyor.
adidas “Liquid Billboard”la Outdoor Lions kategorisinin yıldızı
Outdoor Lions kategorisi 1.809 başvuru aldı ve 48 Aslan verildi: 10 Altın, 15 Gümüş ve 23 Bronz. Kategorinin Grand Prix’si, Havas Middle East’in adidas için tasarladığı “Liquid Billboard”un oldu.
Yapılan araştırmalara göre Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki kadınların sadece yüzde 12’si halka açık bir plajda veya havuzda mayo giyme konusunda rahat hissediyor. Bunun üzerine adidas, Beyonce Ivy Park kapsayıcı mayo koleksiyonuna dikkat çekmek için etkili bir açıkhava reklamı kullandı. Havas Middle East iş birliğiyle hazırlanan kampanyada Dubai’nin en çok tercih edilen plajlarından Kite Beach seçildi. Yüzmeye açık olan pano, kadınları mayoları ile halka açık alanda yüzmeye teşvik ediyor.
Print & Publishing Lions kategorisinin Grad Prix’sini “The Elections Edition” kampanyası kazandı
Print & Publishing Lions’da 795 başvuru alındı ve 21 iş ödüllendirildi: 4 Altın, 6 Gümüş, 10 Bronz Aslan ve Grand Prix.
Print & Publushing Lions kategorisinde Grand Prix’yi Impact BBDO Dubai tarafından AnNahar Newspaper için hazırlanan “The Elections Edition” kampanyası aldı.
Bir ulusu demokratik haklarından mahrum etmek için önemsiz bir bahaneye, kağıt ve mürekkep kıtlığına nasıl izin verilebilir? Buradan hareketle An-Nahar, 88 yıllık mevcudiyetinde ilk kez sessiz kalmaya karar verdi. 2 Şubat’ta günlük gazete basıma gitmedi. Bunun yerine o günün baskısında kullanılacak olan kağıt ve mürekkep daha büyük bir amaç için kullanıldı; oy pusulalarının basılması. Bu hareketle An-Nahar, Lübnan hükümetine ve dünyaya güçlü bir mesaj gönderdi.
Radio & Audio Lions kategorisinin Grand Prix’si “The Unfiltered History Tour”un
Radio & Audio Lions kategorisine 692 başvuru yapıldı ve 23 iş ödül almaya hak kazandı. Kategori kapsamında 3 Altın, 7 Gümüş, 12 Bronz Aslan ve Grand Prix verildi.
Radio & Audio Lions Grand Prix’si VICE World News için, Dentsu Creative, Bengaluru tarafından oluşturulan “The Unfiltered History Tour“a gitti.
Kampanya kapsamında sanal bir turla British Museum’un çalınan eserlerinin filtrelenmemiş tarihi veriliyor.
Health & Wellness kategorisinin Grand Prix’si The Killer Pack’de
Kişisel refah için yaratıcılığın esas alındığı Health & Wellness Lions kategorisine 1.213 başvuru alındı ve 38 ödül verildi: 7 Altın, 11 Gümüş, 19 Bronz ve Grand Prix.
VMLY&R, Mumbai tarafından Maxx Flash için tasarlanan “The Killer Pack” kampanyası Grand Prix’nin sahibi oldu.
Hindistan’da, muson mevsimi olmamasına rağmen, dang humması ve sıtma gibi yaşamı tehdit eden hastalıklar tüm zamanların en yüksek seviyesindeydi. Kızılderililer genellikle evin içerisinde sivrisinek kovucu bobin kullanıyorlar fakat asıl sorun dışarıda. Yetkililere göre hastalık çöp toplama alanlarından yayılıyor. Buradan hareketle sivrisinek ilacı üreten bir marka olan Maxx Flash, The Killer Pack’i tanıttı. Biyolojik olarak yüzde 100 parçalanabilen yenilikçi ambalaj, çöplüklere, çöp kutularına ve suya atıldığında sivrisinek larvalarını öldürerek kısır döngünün kırılmasına yardımcı olan yüzde 5 Aktif Probiyotik Bacillus thuringiensis ile kaplandı.
Dell ve Intel’in “I Will Always Be Me” kampanyası Pharma Lions kategorisinde Grand Prix kazandı
Pharma Lions kategorisinde 298 başvurudan 11 iş Aslan kazandı: 2 Altın, 4 Gümüş ve 4 Bronz Aslan.
Jüri, Dell Technologies & Intel için VMLY&R New York tarafından tasarlanan “I Will Always Be Me” kampanyasına Pharma Grand Prix ödülünü verdi.
Kampanya kapsamında Dell Technologies ve Intel, Motor Nöron Hastalığı Derneği ve Rolls-Royce iş birliğiyle, motor nöron hastalığı (MND) ile yaşayan insanlar için türünün ilk örneği olan “I will Always Be Me” kitabını oluşturmak için VMLY&R ile birlikte çalıştı.
Lil Sugar’lı kampanyaya Lions Health Grand Prix for Good
Kar amacı gütmeyen kuruluşlar ve hayır kurumları için oluşturulan çalışmalara verilen Lions Health Grand Prix for Good, Hip-Hop Public Health (HHPH) için Area 23 tarafından hazırlanan “Lil Sugar— Master of Disguise”a layık görüldü. Bu son derece yaratıcı çalışma, beslenme okuryazarlığını eğlenceli hale getirmek ve çocukları şeker konusunda uzmanlara dönüştürmek için rap, hikaye anlatımı ve oyunu kullanıyor.
Young Lions Print Gold kategorisinde Türkiye’den isimler…
Young Lions Print Gold ödülünün kazananı da sahnede canlı olarak duyuruldu. Ogilvy ekibinden Senior Art Director Will Cega ve Senior Copywriter Rafael Quintal, söz konusu kategoride Altın Aslanın sahibi oldu.
Gümüş Aslan ise Türkiye’den iki isme takdim edildi. Medina Turgul DDB ekibinden Copywriter’lığını Hande Matban’ın ve Art Director’lüğünü ise Gizem Kuşçu’nun üstlendiği “Shoot Racism Down” projesi ödüle layık görüldü.
Bronz Aslan ise Peru’ya gitti. Söz konusu kampanya TBWA Peru Kreatif Direktörü Jhonatan Gibson ve Potro Lima Kreatif Direktörü Ivan Mallqui’nin imzasını taşıyor.