Cannes Lions 2014 shortlistleri açıklanıyor
Cannes Lions 2014 Shorlist’leri yavaş yavaş açıklanıyor. Direct Lions kategorisinde bu yıl shortlist’e kalan işler arasından Türkiye’yi temsil eden ajans TBWA\ İstanbul oldu. Ajans “The Fading News” isimli çalışmasıyla Direct Lions’a dijital alt bölümünden aday olurken, ajansın “Shutterstock Outdoor Gallery” kampanyası ise Direct Lions için Ticari Kamusal Hizmetler alt kategorisinde yarışacak.
Mobil Lions için yarışacak ajanslar arasında ise Türkiye’den 41?29! İstanbul bulunuyor. 41?29! “Innovative Use of Social for Mobile” alt kategorisinde #LASTSELFIE adlı kampanyasıyla yarışacak. Bu yıl Mobil kategorisine bin 187 iş başvurdu.
Direct Lions, Innovation Lions ve Promo & Activation Lions kategorileri ardından en son Media kategorisi açıklandı. Cannes Lions 2014 Media kategorisinde kısa listeye kalan çalışmalar arasında Manajans JWT İstanbul, Elidor Sunsilk’in “Catch Pink If You Can” işiyle yarışıyor. Yine Türkiye’den bu kategori için yarışan diğer ajans “The Fading News” simli çalışmasıyla TBWA\ İstanbul. TBWA\İstanbul aynı işlem Medya kategorisinden hem “Publications & Media” hem de “Digital Platform” alt başlıklarında yarışıyor. 17 Haziran günü sahiplerini bulacak 61’inci Cannes Lions Media kategorisine bu yıl dünya genelinden 3 bin 127 iş katıldı.
TBWA\ISTANBUL, PR kategorisinde de Türkiye’yi temsil ediyor. PR kategorisinin Media, Arts & Entertainment ve Public Affairs & Lobbying alt kategorilerinde TBWA\ISTANBUL’un Radikal gazetesi için hazırladığı The Fading News kampanyası yarışacak.
Açıklanan diğer kategoriler içerisinde Creative Effectiviness Lions, Innovation Lions ve Promo & Activation Lions shortlistleri arasında herhangi bir Türk ajans bulunmuyor.