Cannes Lions 2023 kısa listeleri belli olmaya başladı
Global arenadaki yaratıcılığı değerlendirmek ve ödüllendirmek üzere 70’inci kez düzenlenen Uluslararası Yaratıcılık Festivali Cannes Lions, bu yıl 19-23 Haziran 2023 tarihleri arasında gerçekleşiyor.
“Film”, “Creative Bussines Transformation”, “Mobile”, “Suistainable Development Goals”, “Creative Effectiveness” ve “Creative Strategy” kategorileri dışında kısa listeye giren işler belli oldu. Açıklanan kısa listelerde Türkiye’den iki iş yere alıyor.
BirGün Gazetesi ve TBWA\İstanbul’un Türkiye’de her geçen gün artan şüpheli kadın ölümlerine dikkat çektiği “#BirTerslikYokMu?” açıkhava kampanyası “Media” kategorisinde kısa listeye kaldı. Wunderman Thopmson Türkiye imzalı Is That Heinz? ise “PR”, “Creative B2B ve “Brand Experience & Activation” kategorilerinde kısa listeye kaldı.
Bu yıl Cannes Lions’a toplam 809 başvuru gönderen Hintli ajanslar, çeşitli kısa listelerde yer alarak sağlam bir başlangıç yaptı. Aslan almaya aday olan Hintli ajanslar arasında Leo Burnett (13), Dentsu (8), Talented (7) FCB India (6), DDB Mudra (2), Mindshare (2), Wondrlab, BBDO, Brand David, Studio Eeksarus ve Hungry Films yer alıyor.
Başvurular yüzde 6 arttı
Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’ne bu yıl toplamda 26 bin 992 başvuru yapıldı. Bu sayı, küresel çapta yaratıcılığı kutlayan festivale katılımın geçtiğimiz yıla göre yüzde 6 arttığı anlamına geliyor. Organizasyona bu yıl eklenen Entertainment Lions for Gaming kategorisi ise aldığı 609 başvuruyla markalar ve oyun sektörü arasında artan iş birliğindeki artışa işaret ediyor. Yanı sıra Brand Experience & Activation Lions başvuruları da önceki yıla kıyasla yüzde 16 artarken Creative Strategy Lions kategorisinde başvurular yüzde 35 arttı ve bu yıl üçüncü yılına giren Creative Business Transformation Lions’ın başvuruları da yüzde 59 yükseldi.
Başvurular Creative Commerce Lions kategorisinde 2022’ye kıyasla yüzde 25, Outdoor Lions’ta yüzde 7 arttı. Outdoor kategorisine olan ilgideki artışta, başvuruların önceki yıla kıyasla yüzde 30 arttığı FMCG sektörü ve yine 2022’ye kıyasla başvuruların yüzde 84 arttığı seyahat sektörünün payının olduğu söylemek mümkün. Entertainment Lions’ta başvurular yüzde 18 artarken tüketici hizmetleri sektöründen gelen başvurularda yüzde 78 artış görüldü.
Kaynak: LBBOnline, Medianews4u