Cannes Lions’da 7 kategorinin Grand Prix’si daha açıklandı
Uluslararası yaratıcılık festivali Cannes Lions’ın 3. gününde 7 kategorinin daha Grand Prix’leri açıklandı. Grand Prix almaya hak kazanan kampanyalarda yaratıcılığın meydan okumayla buluştuğu dikkat çekiyor.
Design Lions kategorisinin Grand Prix’si “Portuguese (Re)constitution”a verildi
Görsel işlerin değerlendirildiği Design Lions kategorisinde bu yıl 6 Altın, 10 Gümüş, 21 Bronz Aslan ve 1 Grand Prix sahiplerini buldu.
Bu yılki Grand Prix, Penguin Books ve FCB Lizbon iş birliğinde tasarlanan “Portuguese (Re)constitution” kampanyasına verildi.
Portekiz devriminin 50. yıldönümünde “Portekiz Anayasası”nın yeniden oluşturulmasını konu alan kampanya Penguin Books için FCB Lizbon tarafından tasarlandı.
“Hope Reef” Industry Craft Grand Prix’sini kaptı
Bu yıl Industry Craft kategorideki ödüllerin dağılımı 5 Altın, 17 Gümüş ve 12 Bronz Aslan ve 1 Grand Prix şeklindeydi. Grand Prix kazananı “Hope Reef” projesiyle MARS Petcare oldu. Çalışma AMV BBDO Londra imzası taşıyor.
Kampanya kapsamında 2029 yılına kadar dünyadaki mercan resiflerinin 185 bin metrekaresinin restorasyonu amaçlanarak dünyanın en büyük mercan restorasyon programı oluşturuldu. Restorasyon çoktan başladığından, restore edilen resiflerin küratörlüğünde “HOPE” yazılarak kampanyanın farkındalığı artırıldı.
Digital Craft Grand Prix’si yedek Ukrayna projesine verildi
Digital Craft Lions kategorisinde 3 Altın, 6 Gümüş, 10 Bronz Aslan ve Grand 1 Prix sahiplerini buldu.
Grand Prix’nin sahibi ise “Backup Ukraine” projesi oldu.
Polycam ve UNESCO için Virtue Worldwide New York tarafından oluşturulan kampanyada savaş devam ederken ulusun kültürel mirasını kaybetmemesini sağlamak için yedek bir Ukrayna oluşturuluyor. Ukraynalıların ülkelerinin mirasını korumada aktif olarak rol almalarını sağlayan proje, yerel mimari, anıtlar ve önemli eserlerin görsellerinin dijital bir arşivde saklanmasına olanak tanıyor.
Film Craft Lions Grand Prix’sinin kazananı bir annenin dilekleri
Film Craft Lions kategorisinde bu yıl, 11 Altın, 17 Gümüş, 26 Bronz Aslan ve 1 Grand Prix takdim edildi.
Grand Prix kazanmaya hak kazanan iş ise Alman indirim mağazası PENNY Serviceplan Almanya’nın “The Wish” projesi oldu.
Kampanya bir annenin oğlunun pandemi sebebiyle sınırlanan tüm deneyimleri geri kazanma arzusunu paylaşıyor. İlk öpücük, macera gezileri, sabaha kadar eğlendiren partiler…
Entertainment Lions kategorisinin kazananı “Eat A Swede”
Entertainment Lions, “içeriği kültüre dönüştüren yaratıcılığı” kutlarken, 4 Altın, 7 Gümüş ve 13 Bronz Aslan ve 1 Grand Prix verdi.
Grand Prix, McCann Stockholm’ün İsveç Gıda Federasyonu ile yaptığı iş birliğinden geliyor; “Eat A Swede”.
Sürdürülebilir gıda üretimini teşvik eden kampanya, küresel sürdürülebilirliği desteklemenin bir yolu olarak laboratuvarda yetiştirilen insan eti üretme sorununu gündeme getiriyor.
Entertainment Lions for Music kategorisinde Residente meydan okuyor!
Entertainment Lions for Music kategorisindeki işler 4 Altın, 5 Gümüş, 7 Bronz Aslan ve Grand Prix ile ödüllendirildi.
Doomsday Entertainment ve Sony Music tarafından oluşturulan “This is Not America ft. Ibeyi” kampanyası Grand Prix’yi almaya hak kazanıyor.
Porto Rikolu rapçinin Residente’nin yer aldığı proje, Amerika’nın Latin Amerika, Karayipler ve yerli halkları yok etmesinin yanı sıra hem kurumsal hem de ticari açgözlülüğe ışık tutuyor.
Nike yeni koleksiyonunu tanıttığı kampanyayla Grand Prix aldı
Entertainment Lions for Sport kategorisinde ise 3 Altın, 7 Gümüş, 11 Bronz Aslan ve 1 Grand Prix sahiplerini buldu.
Nike için R/GA London tarafından oluşturulan NikeSync kampanyası Entertainment Lions for Sport Grand Prix’sini almaya hak kazandı.
Dr. Stacy Sims’in yardımıyla Nike, regl dönemindeki bireylerin fitness rutinlerinden en iyi şekilde yararlanmaları için bir antrenman koleksiyonu oluşturdu.
Cannes Lion kazananlarının tamamına buradan göz atabilirsiniz.
Cannes Aslanlarının sahipleri belli olmaya devam ediyor: İşte Grand Prix kazanan projeler