Cannes Lions son 10 yılın en yaratıcı ajanslarını açıkladı
Dünyanın dört bir yanında ötelenen veya iptal edilen etkinlikler kervanına katılan ve reklam sektörünün en önemli festivallerinde başı çeken Cannes Lions, 22-26 Haziran arasında gerçekleştirdiği LIONS Live adlı etkinliğiyle global reklam sektöründen bir sene dahi uzak duramayacağını kanıtlamıştı.
Bu etkinlik dahilinde son on yılın en iyi ajanslarını açıklayacağını duyuran Cannes Lions Haziran ayının başından beri büyük bir heyecanla bekleniyordu. Dijital festivalin her günü önceden açıklanan, Lions Creativity Report of the Decade (Lions On Yılın Yaratıcılık Raporu) dahilinde belirtilen kategorilerden birkaçının açıklanmasının yanı sıra sektörün önemli isimlerinin konuşma ve panellerine yer verdi.
Cannes Lions’ta 10 yılın en yaratıcı ajansları
– On Yılın Holding Şirketi: WPP
– On Yılın Network’ü: BBDO Worldwide
– On Yılın Ajansı: AlmapBBDO São Paulo
– On Yılın Bağımsız Ajansı: Wieden+Kennedy Portland
– On Yılın Altın Palmiyesi: MJZ USA
– On Yılın Ajansı – Kuzey Amerika: Wieden+Kennedy Portland
– On Yılın Ajansı – Latin Amerika: AlmapBBDO São Paulo
– On Yılın Ajansı – Asya: Dentsu Inc. Tokyo
– On Yılın Ajansı – Pasifik: Colenso BBDO Auckland
– On Yılın Ajansı – Avrupa: adam&eveDDB Londra
– On Yılın Ajansı – Orta Doğu ve Afrika: VMLY&R Dubai (kuruluş adıyla Y&R Dubai)
– On Yılın Pazarlama Markası: Procter & Gamble
Bünyesinde Grey, Ogilvy, VMLY&R ve Wunderman Thompson ağını da bulunduran on yılın holding şirketi WPP, 2011-2017 yılları boyunca aralıksız bir şekilde Yılın Holding Şirketi seçilmeyi başarmıştı. Son iki etkinlikte A.B.D. merkezli rakibi Omnicom tarafından geride bırakılmış olsa dahi WPP ajansları son on yılda 40 Grand Prix, 8 Titanyum, 464 Altın, 844 Gümüş ve bin 385 Bronz Lion kazanmasıyla tarih yazdı.
Omnicom son on yılın holding şirketi titrini ucundan kaçırmış olsa da bünyesinde bulundurduğu BBDO’nun On Yılın Network’ü, Almap BBDO’nun ise On Yılın Ajansı ve Latin Amerika’nın bölge şampiyonu seçilmesiyle iddiasını korumaya devam etti. Son on yıl boyunca BBDO 16 Grand Prix, 150 Altın, 281 Gümüş ve 471 Bronz Lion kazandı.
Son on yılın pazarlama markası seçilen P&G ise bu ünvanı kazandığı 7 Grand Prix, 2 Titanyum, 49 Altın, 77 Gümüş ve 100 Bronz Lion’a borçlu.
Son olarak, yaratıcı işlerdeki prodüksiyonu onore etmek üzere bu listede yer alan ödül On Yılın Palme d’Or’u, geçtiğimiz on yılda 2 Grand Prix, 1 Titanyum, 25 Altın, 41 Gümüş ve 64 Bronz Lion kazanan MJX USA’nin oldu.