Cannes Lions’da cevap aranıyor: Yapay zeka pazarlama evrenini nasıl dönüştürecek?
Adaptasyon gücü en yüksek disiplinlerin başında gelen pazarlama, hayatın hemen her alanına entegre olmayı başaran “yapay zeka” söz konusu olduğunda da öncü rolünü kaptırmıyor. Pazarlama evreninin yaratıcılık tarafından iletişim stratejilerine dek tüm paydaşlarını hayli yakından ilgilendiren yapay zeka entegrasyonunun Uluslararası Yaratıcılık Festivali Cannes Lions’da da en çok öne çıkan gündem maddelerinden biri olması da şaşırtıcı değil elbette. Peki sektörün önde gelen liderleri yapay zeka ve pazarlama arasındaki ilişkiyi nasıl değerlendiriyor? Gelin onların sözlerine kulak kabartalım…
Global arenadaki yaratıcılığı değerlendirmek ve ödüllendirmek üzere 70’inci kez düzenlenen Cannes Lions’da açılış konuşmalarından panellere, sunumlardan toplantılara, ortak bir soruya yanıt aranıyor… Teknoloji pazarlamacıların ve kreatiflerin çalışma şekli için güç katan bir yenilik mi yoksa bir yok edici mi?
Soru karşısında sektör profesyonellerinde hakim görüşünün “heyecan verici” ve “iyimser” olduğunu söylemek mümkün ancak elbette tedbirli yaklaşanlar da yok değil. Pek çok ismin uzlaştığı nokta ise üretken yapay zekanın kreatifleri işlerinden edeceği kanısının aksine yaratıcı fikirleri yücelteceği yönünde. Öyle ki Kantar ürün, kreatif ve medya başkanı Steve Silvers eli artırıyor ve “Yapay zeka, pazarlamacıları rock yıldızlarına dönüştürme potansiyeline sahip” diyor…
İşte sektör liderlerinin Cannes Lions 2023’te öne çıkan “yapay zeka” söylemleri…
Pepsico Uluslararası Baş Pazarlama Sorumlusu Mark Kirkham, konuya ilişkin değerlendirmesinin temelini “üretken yapay zeka” üzerine kuruyor. Üretken yapay zekayı “inanılmaz derecede güçlü bir araç” olarak niteleyen Mark Kirkham, bir yandan da “Sektör olarak akıllı olmamız gerekiyor” diyerek yapay zeka ile gelebilecek tehlikelere karşı uyarıyor. Mevcut tehlikeleri IP sorunu, önyargılar, yapay zeka kullanma etiği ve deepfake teknoloji üzerinden tanımlayan Kirkham, pazarlama evrenin tüm bu çerçevede sorumlu davranması gerektiğini ifade ederken hepimizin alması gereken tonlarca eğitim var diyor…
McCann London Eş Başkanı ve Kreatif Direktörü Rob Doubal ise; “Şahsen, bunun gerçekten heyecan verici olduğunu düşünüyorum. Yaratıcı bir insan olarak size hep bir ‘yenilik’ verilir ve onunla daha iyi bir şeyler yapmanız beklenir. Her seferinde aynı rol. Şimdi de elimizde üzerinde düşünmek, kullanmak ya da kenara atmak için inanılmaz bir yeni enstrüman var” diyor.
The New York Times Küresel Baş Reklam Sorumlusu Joy Robins ise meseleye temkinli yaklaşanlardan… “Bu yeniliği işimize adapte ederken inanılmaz derecede dikkatli olmamız gerekiyor. Bir gazete ve şirket olarak bizler, yapay zekanın bizi desteklediği alanlardan emin olana kadar tedbiri elden bırakamayız” sözleriyle yapay zeka karşısındaki kurumsal ve bireysel yaklaşımlarını gözler önüne seriyor.
Üretken yapay zekanın oyunu tamamen değiştirdiğini ve yaratıcı fikirleri desteklediğini ifade eden bir başka isimse Deloitte Digital Pazarlama Direktörü Mark Singer oluyor… “Üretken yapay zeka, bu sektörün karşılaşacağı en yıkıcı şey olma potansiyeline sahip” diyen Singer sözlerine “Çoğumuz bu yıkımın şahane olduğunu düşünüyoruz. Yaratıcı zihinlerin üretken yapay zekayı çözmesini izlemek hepimiz için harika oldu. Bu çözümlemeyle birlikte yapay zekanın bir fikir üretme aracı olduğu ortaya çıktı. Ona kelimeler, görüntüler ve hatta fikirlerinizi veriyorsunuz ve o size bu konuda başka bir bakış açısı da olabileceğini gösteren yeni bağlantılar kuruyor” diyor.
Yapay zekanın aslında yeni bir şey olmadığını vurgulayan Pinterest Başkan Yardımcısı ve EMEA Başkanı Milka Privodanova: “Zaten halihazırda yapay zekadan yararlanıyoruz. Bağlamsal ürünlerimizin ve önerilerimizin çoğunda yapay zeka kullanılıyor. Politikalarımızın pek çoğunu denetlemek için kullanıyoruz. Görüntülerle ilgili en büyük veri kümelerinden birine sahip olduğumuzu ve yapay zekanın yalnızca onu eğittiğiniz görüntüler kadar iyi olabileceğini düşünmeyi seviyoruz” diyerek asıl payeyi yine insana veriyor…
“Yapay zeka, pazarlamacıları rock yıldızlarına dönüştürme potansiyeline sahip” diyerek oldukça iddialı bir giriş yapan Kantar Ürün, Kreatif ve Medya Başkanı Steve Silvers: “Üretken yapay zekanın reklam endüstrisini işsiz bıraktığına dair çok fazla spekülasyon var ancak bunun tam aksine yapay zekanın asıl faydasının insan fikirlerini ve yaratıcılığını artırmak olduğunu düşünüyorum. Kreatiflerin yerini almak değil. Kantar için de, yeteneklerimizi ölçeklendirmek için yapay zeka entegrasyonu konusunda iyimseriz ve sektörümüzde insanların ve teknolojinin farklı rolleri konusunda netiz” diyor.
Edelman CEO’su Richard Edelman ise “Daha önce de ekibime, yapay zekanın ‘dezenformasyon’ için bir risk oluşturduğu kadar dezenformasyonla mücadele için bir aracı olabileceğini söylüyordum. ‘Gerçekler’ zaten ideolojiler tarafından çarptırılarak tehlikeye atılıyor. Bize düşense ‘nitelikli gerçekleri’ sosyal tartışmaya öyle bir koymalıyız ki içerik ne zaman ortaya çıksa, en azından doğru bir şekilde tasvir edilme şansı olsun. Ve eğer yanlışsa, çabucak düzeltsek iyi olur” sözleriyle madalyonun iki yüzünü de göstererek tarafını belli ediyor…
Kaynak: The Drum