Cannes Lions’un En İyi 10 “Goodvertising” Reklamı!
Goodvertising kitabının yazarı olan Thomas Kolster, Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde yer alan en iyi goodvertising reklamlarını sıraladı:
1- Volvo – Life Paint
Ajans: Grey London
Volvo’nın “Life Paint” çalışması, trafik kazalarının önüne geçmeyi ve bisiklet sürücülerinin trafikte daha görünür kılınmasını sağlayan bir spreyi konu alıyor. Kampanya, Cannes 2015’te Design ve Promo & Activation kategorisinde Grand Prix kazandı.
2- Sports England – This girl can
Ajans: FCB Inferno
Sport England’ın kadınların daha fazla egzersiz yapması ve hedeflerine kolayca ulaşması için gerçekleştirdiği “This girl can” kampanyasıda Cannes Lions’un Goodvertesing reklamları arasında yer alıyor.
3- Orange – Relock Love
Ajans: Marcel
Paris’te aşk kilitleriyle ünlü Pont des Arts köprüsünün bir bölümü yıllardır üzerinde taşıdığı kilitleri taşıyamayıp 2014 yılında çöktü. Orange dünyanın her yerinden gelen insanların sürdürdükleri bu geleneğin kaybolmaması gerektiğini düşünerek bir mikro site geliştirdi. Köprüdeki kilitlerin tek tek fotoğrafını çekerek siteye yükleyen Orange, aynı zamanda köprüye kilit asamamış olanlara online olarak kilit asma şansı da veriyor.
4- Always – Like a Girl
Ajans: Leo Burnett
Always’in (Türkiye’deki ismiyle Orkid) “Like a Girl” (Kız gibi) reklam kampanyası cinsiyet ayrımcılığına vurgu yaparak, “Kız gibi” ifadesinin negatif anlamından kurtulmasını amaçlıyor. P&G’nin “Always #LikeAGirl: Turning an Insult Into A Confidence Movement” kampanyası PR kategorisinde Grand Prix’i kazandı.
5- Burger King – Proud Whopper
Ajans: DAVID
Burger King’in, “Onur Haftası”na özel kısa bir süre için satışa sunduğu “Proud Whopper”un geliri, Burger King McLamore Foundation vasıtasıyla LGBT bireyler için burs olarak kullanılacak. Proud Whopper’ın normal Whopper’dan tek farkı, gökkuşağı desenli bir kağıda sarılı olarak müşterilere sunulması ve mesajı: “Özünde hepimiz aynıyız.”
6- Vodafone – Red Light
Ajans: Y&R Team Red Türkiye
Türkiye’de her geçen gün artan kadına yönelik şiddet vakalarına karşı Vodafone’un geliştirdiği Kırmızı Işık uygulaması, Türk reklam sektörüne Cannes Lions’dan Grand Prix getiren ilk iş oldu. Kırmızı Işık uygulaması kadınların şiddete maruz kaldığı anlarda kolluk kuvvetleri ya da yakınlarına kolaylıkla haber verebilmesini sağlıyor.
7- Whisper / Touch the pickle
Ajans: BBDO India
Bu sene ilk kez verilen Glas Lion kategorisinde Whisper için BBDO India Mumbai’in hazırladığı Touch The Pickle işi büyük ödülün sahibi oldu. Kadınların regl dönemlerini tabulaşmasına karşı olarak oluşturulan kampanya, Hindistan’da kadınların regl dönemlerinde turşuya dokunma- sının zararlı görüldüğü fikrinden ortaya çıkmış.
8- Optus – Yes
Ajans: M&C Saatchi
Avustralya’daki ikinci en büyük iletişim şirketi Optus, Clever Buoy ismiyle ürettikleri elektronik şamandıra ile köpekbalıklarını sahile yaklaşmadan tespit ediyor,sonrasında ise uydu üzerinden can kurtaranlara ve plajdaki insanlara otomatik mesaj atarak bunu haber veriyor.
9- Lucky Iron Fish
Ajans: Geometry Global
Kamboçya’da nüfusun önemli bir bölümünde var olan; anemiden halsizliğe ve fiziksel gelişim bozukluklarına dek birçok soruna neden olan“demir eksikliği”ne dikkat çeken ve buna çözüm bulan Geometry Global Dubai imzalı “The Lucky Iron Fish Project”, Product Design’dan büyük ödülle dönen kampanya oldu.
10- Under Armour – I Will What I Want
Ajans: Droga5
ABD’li spor giyim markası UnderArmour’un Droga5 ajansı tarafından yaratılan Gisele Bündchen’li “I Will What I Want” kampanyası yine çok ses getiren kampanyalardan biri oldu. Gisele Bündchen’in kum torbasını yumrukladığı sırada duvarda eleştirilerin belirdiği, dikkat çekici kampanya, Cyber kategorisinin büyük ödülünü kazandı.